Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Mar 9, 2009

Angka PPSMI mengelirukan.

Oleh : AdukaTaruna

Tak tahu yang mana benar. Tak pasti sama ada Harakah tenggelam dalam ilusi syok sendiri atau kekal dalam etika kewartawanan.

Utusan Malaysia : 5000 orang
Malaysiakini : 8000 orang
Harakahdaily : 150 000! Bapak jauh beza ni.

Koling2 uma. Berapa jumlah sebenar nih? Siapa yang pergi sila jawab sket.

7 comments:

Hasbullah Pit said...

Ambil purata

(150000+5000+8000)/3
54333

AdukaTaruna said...

Hahahaha. Senang punya kira.

elyn said...

takpon harakahdaily ada typing error.. dier nak taip 15000 tapi terlajak jadik 150000.. 5000, 8000 dan 15000 ok gak.. walaupun ada 100% discrepancy, or deviation from margin.... hehehe...

maklum la.. teruja sgt tulis artikel... smpi tak perasan tersilap taip tu..

nyle

zaminc said...

Wa dah bgtau ah wartawan ni sumer jenis tak reti mengira... Wartawan harakah lak tak pakai spek tu pasal sumer dia nampak triple jer...

Wa pikir Malaysiakini hampir tepat iaitu dalam anggaran 10k-12k peserta terlibat.

Tak sehebat BERSIH dulu... tapi power jugak la...

Farhan said...

al-jazeera kata 2000 orang..

uma said...

wa rasa 100k tu x sampai.
tp klu 50k tu mungkin kot.

nanti,
kene wat kaunter pdaftar
sebelum mula berdemo..
baru leh dpt anggaran yg tepat...haha

Che said...

susah ape bro..lu kire satu2 kt dlm sume video kt youtube tu..pastu lu kate la..anggaran dlm video ialah sekian2 bilangannya..hahaha

tp lu jgn lak bantai pengsan mase tgh kire tu..ramai wooo...hehe..xpon lu tanye pakcik van jual air mineral tu..die saksi terdekat di tempat kejadian..kuang3...