Skip to main content

Angka PPSMI mengelirukan.

Oleh : AdukaTaruna

Tak tahu yang mana benar. Tak pasti sama ada Harakah tenggelam dalam ilusi syok sendiri atau kekal dalam etika kewartawanan.

Utusan Malaysia : 5000 orang
Malaysiakini : 8000 orang
Harakahdaily : 150 000! Bapak jauh beza ni.

Koling2 uma. Berapa jumlah sebenar nih? Siapa yang pergi sila jawab sket.

Comments

  1. takpon harakahdaily ada typing error.. dier nak taip 15000 tapi terlajak jadik 150000.. 5000, 8000 dan 15000 ok gak.. walaupun ada 100% discrepancy, or deviation from margin.... hehehe...

    maklum la.. teruja sgt tulis artikel... smpi tak perasan tersilap taip tu..

    nyle

    ReplyDelete
  2. Wa dah bgtau ah wartawan ni sumer jenis tak reti mengira... Wartawan harakah lak tak pakai spek tu pasal sumer dia nampak triple jer...

    Wa pikir Malaysiakini hampir tepat iaitu dalam anggaran 10k-12k peserta terlibat.

    Tak sehebat BERSIH dulu... tapi power jugak la...

    ReplyDelete
  3. wa rasa 100k tu x sampai.
    tp klu 50k tu mungkin kot.

    nanti,
    kene wat kaunter pdaftar
    sebelum mula berdemo..
    baru leh dpt anggaran yg tepat...haha

    ReplyDelete
  4. susah ape bro..lu kire satu2 kt dlm sume video kt youtube tu..pastu lu kate la..anggaran dlm video ialah sekian2 bilangannya..hahaha

    tp lu jgn lak bantai pengsan mase tgh kire tu..ramai wooo...hehe..xpon lu tanye pakcik van jual air mineral tu..die saksi terdekat di tempat kejadian..kuang3...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste