Skip to main content

Angka PPSMI mengelirukan.

Oleh : AdukaTaruna

Tak tahu yang mana benar. Tak pasti sama ada Harakah tenggelam dalam ilusi syok sendiri atau kekal dalam etika kewartawanan.

Utusan Malaysia : 5000 orang
Malaysiakini : 8000 orang
Harakahdaily : 150 000! Bapak jauh beza ni.

Koling2 uma. Berapa jumlah sebenar nih? Siapa yang pergi sila jawab sket.

Comments

  1. takpon harakahdaily ada typing error.. dier nak taip 15000 tapi terlajak jadik 150000.. 5000, 8000 dan 15000 ok gak.. walaupun ada 100% discrepancy, or deviation from margin.... hehehe...

    maklum la.. teruja sgt tulis artikel... smpi tak perasan tersilap taip tu..

    nyle

    ReplyDelete
  2. Wa dah bgtau ah wartawan ni sumer jenis tak reti mengira... Wartawan harakah lak tak pakai spek tu pasal sumer dia nampak triple jer...

    Wa pikir Malaysiakini hampir tepat iaitu dalam anggaran 10k-12k peserta terlibat.

    Tak sehebat BERSIH dulu... tapi power jugak la...

    ReplyDelete
  3. wa rasa 100k tu x sampai.
    tp klu 50k tu mungkin kot.

    nanti,
    kene wat kaunter pdaftar
    sebelum mula berdemo..
    baru leh dpt anggaran yg tepat...haha

    ReplyDelete
  4. susah ape bro..lu kire satu2 kt dlm sume video kt youtube tu..pastu lu kate la..anggaran dlm video ialah sekian2 bilangannya..hahaha

    tp lu jgn lak bantai pengsan mase tgh kire tu..ramai wooo...hehe..xpon lu tanye pakcik van jual air mineral tu..die saksi terdekat di tempat kejadian..kuang3...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n