Skip to main content

Undi : Pilih cara dapatkan semula Perak dalam masa terdekat.




Oleh : AdukaTaruna

Mereka ada segalanya di Malaysia. Daripada tentera sehinggalah ke media. Menentang mereka secara berdepan adalah satu taktikal yang tidak bijak. Jika anda terus berdepan secara berhadapan sekurang2nya terdapat 2 malapetaka.

1. Sekiranya BR menang besar di Perak pada PRU13, dan sama ada PAS menyapu semua kerusi di mana PRU12 kalah tipis majority bawah 1000 atau tidak, Nizar akan dinafikan hak menjadi MB. Kerugian kepada PAS kerana ketokohannya tidak dapat diguna. Sultan akan melakukan hal serupa seperti Shahidan di Perlis dan Idris di Terengganu.

2. Anda mencipta satu keperluan BN menangkap pemimpin BR. Ketika ini di mana anda mahu pergi?

Namun begitu, terdapat 2 cara mendapatkan Perak semula. Anda boleh mengundi, berbahas mengenainya.

1. Cara tekanan memaksa 3 ADUN pengkhianat bukan PAS itu meletak jawatan. Apabila meletak jawatan, bermakna PRK dalam masa 60 hari. Seandainya BR menang 2 dari PRK tersebut, maka, BR memerintah Perak semula.

a. Cipta dan tampal stiker kereta (kenderaan). Tulis di situ kata-kata tekanan seperti Pengkhianat Perak dan pamerkan wajah 3 pengkhianat itu. Seandainya 70% kenderan di Perak menampal stiker ini, mungkin sebulan mereka akan tertekan dan meletak jawatan.

b. Hebatkan majlis bacaan yassin, munajat kepada 3 pengkhianat. War2kan majlis tersebut seluruh Perak. Contoh :

9 Feb 2009. Munajat dan bacaan Yassin untuk Pengkhianat Perak di Markas PAS Parit Buntar.
12 Feb 2009. Munajat dan bacaan Yassin untuk Pengkhianat Perak di Markas PAS Bota.
15 Feb 2009. Munajat dan bacaan Yassin untuk Pengkhianat Perak di Pejabat Keadilan Kuala Kangsar.
21 Feb 2009. Munajat dan bacaan Yassin untuk Pengkhianat Perak di Markas PAS Ipoh.
28 Feb 2009. Munajat dan bacaan Yassin untuk Pengkhianat Perak di Pejabat Keadilan Grik.
1 Mac 2009. Munajat dan bacaan Yassin untuk Pengkhianat Perak di Markas PAS Taiping.

Suasana begini sudah cukup mengentarkan hati sekurang2nya 2 pengkhianat Melayu tersebut. Mereka akan memilih meletak jawatan.

c. Yang ini ganas sedikit. Doakan 3 Pengkhianat Perak itu mati. Buat petition doa supaya dibalas dengan kematian dan aminkan seramai mungkin. Mati bermakna PRK dalam masa 60 hari.

2. Cara kedua ialah memperhebatkan usaha dan menakluk Perak semula dalam PRU13.


Maka, terpulanglah kepada anda mengundinya. Namun, setakat mengundi, tetapi tiada usaha melakukan apa yang diundi, tiada guna juga.

Survey di TKO

Survey di UO

Comments

  1. option 1 tu menarik gak la. tp emosional sket. penjahat2 tu mana pedulik. yg dia pikey dia dpt duwet n bn dah menang. haha.. org mcm tu takdok nya nk takut tuhan. kalu dia takut tuhan, takdok nya dia jahat mcm tahap zionis. tp option 1 ni adalah baik utk mengumpul sokongan n memperkuatkan barisan rakyat.

    utk jangka pnjng, option 2 adalah yg terbaik. wa cadang, buat dua2. kerja kuat utk pruu 13, muhasabah diri, perkuatkan saf. kene siasat camni leh kene cilok. haha.

    dlm ms yg sama, option 1 tu bagus tuk org awam la. poster2 ni akan melekat dlm fotografik memori. lg 3 thn, org perak akan masih ingat mcm mana pengkhianat UMNO tahap zionis ni mencilok tampuk pemerintahan perak. kc tambah sentimen meluat rakyat kat BN, simpan api amarah derang smpi PRU13.

    so itu lah yg wa undi..

    nyle

    ReplyDelete
  2. sample poster utk letak kat blog ade kt blog brader nih

    http://aneroid09.blogspot.com/2009/02/mai-pakat-ambik-poster-3-wira-bn-perak.html

    ReplyDelete
  3. ...please where can I buy a unicorn?

    ReplyDelete
  4. E vi ГЁ un altro modo? [url=http://lacasadicavour.com/kamagra-oral-jelly/ ]cialis 20 mg costo [/url]Mi dispiace, ma, a mio parere, si fanno errori. cialis senza ricetta Si sbaglia. Sono sicuro. Dobbiamo discutere. Scrivere a me in PM.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.