Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 7, 2009

Teka plan Allah plak.


Oleh : AdukaTaruna

Kerja manusia, kerja manusia lah. Allah suruh kerja sunguh2 baru doa. Skang time teka apa projek Allah pulak dalam peristiwa nih. Meh sama2 kita teka.

1. Refresh semangat pejuang kot. Mana tau dah menang banyak ni kita makin selesa plak. Dah tak nak turun berjuang dalam segala ruang yang dibenarkan.

2. Menambah kebencian di hati manusia terhadap BN.

3. Turunkan kepergantungan orang ramai kepada Anwar. Anwar dapat pengajaran. Jangan asyik menipu dan manipulasi sentiment pengikut sahaja dalam politik. Sila jujur dan ikhlas memberitahu orang awam keadaan sebenar politik.

“I got the number.. I got the number.”

(pemimpin PAS terutama Cikgu Pa tak payah belasah Anwar. Tegur I by 1 or hantar surat or dalam mesyuarat jer. Bagi blogger nyamuk jer belasah orang tua poyo nih.)

4. Memula Allah takdirkan PAS boleh bekerjasama dengan DAP di Perak. Maybe petanda ianya dibenarkan. Then, Allah takdirkan PAS jatuh. Maybe camni :

Lepas Allah nak bagitau dibolehkan PAS bertahaluf dengan DAP, tapi, untuk ini, biarkan BN ambil dulu. Sebab DAP terlalu banyak. Nanti Allah kasi PAS banyak lagi PRU13. Time tu perintahlah dengan kekuatan yang selesa. Jangan lupa diri dah.

5. Allah Upkan balik imej PAS. Kredibiliti PAS. Lepas Allah bagi pengajaran kes skandal gelap ari tu. Hanya PAS sahaja boleh dipercayai 90% skang. Yang lain out. So, jangan terkial=kial lagi, kasi luluskan Dewan non muslim PAS, dan letak calon lawan PKR+DAP+BN pada masa akan datang.

6. Jangan teragak-agak lagi. Maybe Allah suh PAS berkeras letak calon di C. Jering dan Behrang bagi ganti rugi kepada pengundi. Tanpa menggadai kawasan lain. Cakap dengan Anwar, sila professional. Hang buat salah, hang kena tanggung. Wa buat salah, wa tanggung. Demi rakyat, kena letak yang kuat. PAS jer yang ada banyak simpanan calon yang kuat terhadap duniawi.

7.

8.

9. Lu orang tolong tambah.

4 comments:

kapt_shiqaqi said...

nko nih xabih2 mengong!! nih semua pasai PKR la weii, nko tak ingat ke isu sedekah sex zulhassan tuh hah? apa majlis tertinggi PKR ambil tindakan ke atas dia? dan nko lupe ke apa tindakan PKR yg dikenakan ke atas zulnordin plak? tuhla meLayu mcm nko nih mudah Lupe haprak btoi!! pe2 pong cikguPa yg betoi kang dah terkena...hahaha. bro nko khalid samad diam je pasey? :-)

Anonymous said...

wa tambah la skit. walaupun ada gak yang wa tak setuju ngan point lu....

7. Menyedarkan pemimpin PAS yang cepat rasa hebat. Pemimpin PAS jangan bongkak sangat bila lepas menang besar hari tu. bila² masa pun Allah SWT boleh tarik nikmat ni (cam di Perak la).

8. Menyedarkan pemimpin seupaya jangan gelojoh. Pemimpin PAS jangan gelojoh sangat laksanakan sesuatu tindakan tu. Pk banyak².... Pk baik buruk tindakan tu untuk jangka masa panjang.

9. Allah SWT nak bagitau kat pemimpin PAS ni nak buat baik ni biar lah bertempat. jangan la musuh yang jahat macam yahudi pun nak buat baik gak. hantam jer sampai lunyai. jangan kasi chance dia boleh bertindak balas. DiKelantan sebab pemimpin PAS negeri terlalu baik la hampir² nak tumbang kerajaan negeri sebelum PRU 12. Alhamdulillah pemimpin negeri cepat sedar.

11. Allah SWT nak bagi pemimpin PAS sedar supaya dengar juga pendapat ahli/penyokong akar umbi ni.... pendapat otai² PAS pun jangan abaikan.

banyak lagi dalam kepal otak aku ni.... malas ah cukup setakat ni jer dulu.....

-abanghensem

Ujang said...

woii abeudoh, apasal salahkan PAS plok? puok2 PKR yg buat taik tuh bodo!

Anonymous said...

hehehe... kan aku dah cakap.... makin bongkak dah PAS sekarang.... baru jer kena tegur cam ni dah bodohkan orang dah..... tengok point no 11 tu.... kan betul ngan sikap abang Ujang kita tu.... kita tegur leklok dia bodohkan kita plak..... camne rakyat nak sokong.....

-abanghensem