Skip to main content

Sultan tidak perkenan pembubaran DUN Perak

05/02/2009 3:01pm

IPOH 5 Feb. – Sultan Perak Sultan Azlan Shah memutuskan untuk tidak memperkenankan pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) dan menitahkan supaya Menteri Besar Mohammad Nizar Jamaluddin dan barisan exconya meletak jawatan berkuat kuasa serta merta.

Pejabat Sultan Perak dalam satu kenyataan hari ini berkata, baginda setelah menemui kesemua 28 anggota dewan daripada Barisan Nasional dan juga tiga anggota Bebas, baginda yakin bahawa Mohammad Nizar telah terhenti daripada mendapat kepercayaan sebahagian besar daripada kalangan anggota dewan.

“Sekiranya Mohammad Nizar tidak meletak jawatan sebagai Menteri Besar Perak bersama ahli-ahli MMK (Majlis Mesyuarat Kerajaan), maka jawatan Menteri Besar serta ahli-ahli MMK tersebut dianggap telah dikosongkan,” kata kenyataan itu. – Bernama

Comments

  1. aku tak heran pun..... keputusan ni menunjukkan kesinambungan "kebijaksanaan" Sultan Melayu kita..... nasib baik jawatan Sultan ni tak dipertandingkan cam jawatan ADUN/MP....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. Wa dah bagitau dah. Tapi kena gelak ma. Sultan ado phd, wa ado apo? Kate mereka. Hehehehe.

    Wa dah arif bab2 gen Melayu nih. Belajar la sampai mana pun, selagi tak ubah diet sehingga sekurung2nya 2 generasi, tahap tu jer gen Melayu tu.

    :p

    ReplyDelete
  3. kita tunggu kisah selanjutnya dalam musim 1 episod 3.... aku rasa citer politik di Perak ni belum abis lagi ni.... BN/UMNO pun majoriti tak kuat mana pun.... bebila masa jer ADUN lain boleh lompat.... mungkin gak ADUN PKR yang lain akan melompat gak pasni..... kita tunggu jer lah....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  4. Dah la bro... huhu.

    Cukup la lompat2 ni. Kesian kat rakyat bawah ma..

    memang berbulu abes wa dengan sifu lompat si PKR nih.

    Dah sudah, sudah la tu. Wa harap PAS tumpukan PRU13. Selamba katak jer keras kepala letak alon kat Behrang n C. Jering.

    ReplyDelete
  5. X puas hati la..
    xleh ubah ke keputusan tunku dapor tu?
    Apsal tunku dapor ni x nampak ke malaun2 tu bkn lompat katak,,lompat jaguar kaup kiri kanan,mana leh camtuh!! X aci..xsah ni BN takeover,,
    Sultan x adil,,x best rr camni..
    X puas ati
    x puas ati
    x puas ati
    X puas ati
    x puas ati
    x puas ati
    X puas ati
    x puas ati
    x puas ati
    X puas ati
    x puas ati
    x puas ati

    ReplyDelete
  6. apa plak dah bosan.... game baru bermula ni.... best per.... tak sabar nak tengok episod baru ni....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  7. kenapa kalau ada orang melayu yg tidak sependapat dgn ko, ko gelar sebagai mereka sebagai bodoh disebabkan genetik melayu. biasalah perbezaan pendapat

    eh... btw, sultan perak tu bukan melayu tulin pun. dah banyak campur. tgk muka raja nazrin. muka cina, nasrani pun ada sket2

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.