Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 5, 2009

Sultan tidak perkenan pembubaran DUN Perak

05/02/2009 3:01pm

IPOH 5 Feb. – Sultan Perak Sultan Azlan Shah memutuskan untuk tidak memperkenankan pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) dan menitahkan supaya Menteri Besar Mohammad Nizar Jamaluddin dan barisan exconya meletak jawatan berkuat kuasa serta merta.

Pejabat Sultan Perak dalam satu kenyataan hari ini berkata, baginda setelah menemui kesemua 28 anggota dewan daripada Barisan Nasional dan juga tiga anggota Bebas, baginda yakin bahawa Mohammad Nizar telah terhenti daripada mendapat kepercayaan sebahagian besar daripada kalangan anggota dewan.

“Sekiranya Mohammad Nizar tidak meletak jawatan sebagai Menteri Besar Perak bersama ahli-ahli MMK (Majlis Mesyuarat Kerajaan), maka jawatan Menteri Besar serta ahli-ahli MMK tersebut dianggap telah dikosongkan,” kata kenyataan itu. – Bernama

8 comments:

Anonymous said...

aku tak heran pun..... keputusan ni menunjukkan kesinambungan "kebijaksanaan" Sultan Melayu kita..... nasib baik jawatan Sultan ni tak dipertandingkan cam jawatan ADUN/MP....

-abanghensem

AdukaTaruna said...

Wa dah bagitau dah. Tapi kena gelak ma. Sultan ado phd, wa ado apo? Kate mereka. Hehehehe.

Wa dah arif bab2 gen Melayu nih. Belajar la sampai mana pun, selagi tak ubah diet sehingga sekurung2nya 2 generasi, tahap tu jer gen Melayu tu.

:p

Anonymous said...

kita tunggu kisah selanjutnya dalam musim 1 episod 3.... aku rasa citer politik di Perak ni belum abis lagi ni.... BN/UMNO pun majoriti tak kuat mana pun.... bebila masa jer ADUN lain boleh lompat.... mungkin gak ADUN PKR yang lain akan melompat gak pasni..... kita tunggu jer lah....

-abanghensem

AdukaTaruna said...

Dah la bro... huhu.

Cukup la lompat2 ni. Kesian kat rakyat bawah ma..

memang berbulu abes wa dengan sifu lompat si PKR nih.

Dah sudah, sudah la tu. Wa harap PAS tumpukan PRU13. Selamba katak jer keras kepala letak alon kat Behrang n C. Jering.

tekong darat said...

rakyat kalah lagi dgn veto...

maymot said...

X puas hati la..
xleh ubah ke keputusan tunku dapor tu?
Apsal tunku dapor ni x nampak ke malaun2 tu bkn lompat katak,,lompat jaguar kaup kiri kanan,mana leh camtuh!! X aci..xsah ni BN takeover,,
Sultan x adil,,x best rr camni..
X puas ati
x puas ati
x puas ati
X puas ati
x puas ati
x puas ati
X puas ati
x puas ati
x puas ati
X puas ati
x puas ati
x puas ati

Anonymous said...

apa plak dah bosan.... game baru bermula ni.... best per.... tak sabar nak tengok episod baru ni....

-abanghensem

Anonymous said...

kenapa kalau ada orang melayu yg tidak sependapat dgn ko, ko gelar sebagai mereka sebagai bodoh disebabkan genetik melayu. biasalah perbezaan pendapat

eh... btw, sultan perak tu bukan melayu tulin pun. dah banyak campur. tgk muka raja nazrin. muka cina, nasrani pun ada sket2