Skip to main content

PKR dah macam BN

Oleh : AdukaTaruna

Wa sedang berpuasa dari membelasah ikut suka wa terhadap BR. Tapi wa kena tegur jugak lu orang atas kapasiti wa yang lebih bebas, lebih atas pagar. Undi golongan macam nilah yang penting. Sebab totok BR sudah pasti undi BR, totok BN sudah pasti undi BN.

So, dalam keadaan berpuasa ni, wa taip yang sederhana jer la. Maleh wa maki kaw2 lu orang nih.

Bila PAS cakap hal syurga, hal neraka lu orang perlekeh. Sekor pemimpin muslim PKR pun tak buat sentimen sokong. Wa malas maki jer nih. Kengkonon kenyataan tu tak pro non muslim la tuh.

Bila PAS banyak buat program kerohanian, solat hajat, kuliah agama, munajat, lu orang tak layan. Konon tak logik la. Mana ada pemimpin muslim PKR duduk dengar kuliah, joint program2 kerohanian. Tak stendet konon.

Apa salahnya lu belajar sekali skala. Malu ke duduk mendengar kuliah TGHA ke, TGNA ke hatta ostat UMNO skali pun.

Malu ke lu nak buat program2 kerohanian untuk penyokong muslim lu orang? Apa yang lu takut sangat dengan penyokong non muslim lu orang. Diorang semua pro maa. Nak maki lelebih kang tak sesuai plak.

Asal rasuah jer, mesti PKR.
Asal seks jer mesti PKR.
Asal dibeli jer mesti PKR.
Asal liwat jer mesti PKR.

Kalau dah yang muslim tak betul, yang non muslim apatah lagi. Ada kala lebih baik non muslim dari muslim PKR nih.

Lu dah supa BN la beb. Semua pakej lu ada nih. Dah tahu bodoh, jangan la sombong. Banyakkan program kerohanian. Wajibkan pemimpin lu orang hadir usrah PAS. Kalau malu, buat program usrah sendiri.

Comments

  1. hehheh depa pon lebih kurang umno jugak...
    depa takut kalau pemimpin/penyokong depa terlalu Islamik, mesti akan masuk Pas punya....
    Percayalah!

    Politik demokrasi, siapa yang berani hilang penyokong?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.