Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 16, 2009

PKR dah macam BN

Oleh : AdukaTaruna

Wa sedang berpuasa dari membelasah ikut suka wa terhadap BR. Tapi wa kena tegur jugak lu orang atas kapasiti wa yang lebih bebas, lebih atas pagar. Undi golongan macam nilah yang penting. Sebab totok BR sudah pasti undi BR, totok BN sudah pasti undi BN.

So, dalam keadaan berpuasa ni, wa taip yang sederhana jer la. Maleh wa maki kaw2 lu orang nih.

Bila PAS cakap hal syurga, hal neraka lu orang perlekeh. Sekor pemimpin muslim PKR pun tak buat sentimen sokong. Wa malas maki jer nih. Kengkonon kenyataan tu tak pro non muslim la tuh.

Bila PAS banyak buat program kerohanian, solat hajat, kuliah agama, munajat, lu orang tak layan. Konon tak logik la. Mana ada pemimpin muslim PKR duduk dengar kuliah, joint program2 kerohanian. Tak stendet konon.

Apa salahnya lu belajar sekali skala. Malu ke duduk mendengar kuliah TGHA ke, TGNA ke hatta ostat UMNO skali pun.

Malu ke lu nak buat program2 kerohanian untuk penyokong muslim lu orang? Apa yang lu takut sangat dengan penyokong non muslim lu orang. Diorang semua pro maa. Nak maki lelebih kang tak sesuai plak.

Asal rasuah jer, mesti PKR.
Asal seks jer mesti PKR.
Asal dibeli jer mesti PKR.
Asal liwat jer mesti PKR.

Kalau dah yang muslim tak betul, yang non muslim apatah lagi. Ada kala lebih baik non muslim dari muslim PKR nih.

Lu dah supa BN la beb. Semua pakej lu ada nih. Dah tahu bodoh, jangan la sombong. Banyakkan program kerohanian. Wajibkan pemimpin lu orang hadir usrah PAS. Kalau malu, buat program usrah sendiri.

1 comment:

zaminc said...

hehheh depa pon lebih kurang umno jugak...
depa takut kalau pemimpin/penyokong depa terlalu Islamik, mesti akan masuk Pas punya....
Percayalah!

Politik demokrasi, siapa yang berani hilang penyokong?