Skip to main content

Pengumuman.

Oleh : AdukaTaruna

Wa mungkin tidak ada untuk beberapa hari. Wa balik kampung. Maklong wa meninggal dunia. Beberapa hari lepas Paklong wa (suami dia), kali ni dia pula. Bila turn wa, entahla.. huhu.

So, cakap balik kampung bermakna wa jauh dari internet. Bz dan sebagainya. Memandangkan wa upload gambar Elizabeth (konon. tak tahu betul ke tak gambar tuh), maka, wa bersedia menerima bantahan pembaca.

Wa dah bagitau uma (tranungkite dan utaraonline). Dia akan ambil-alih blog wa sementara bagi memadam gambar tersebut seandainya terdapat bantahan.

Kalau lu rasa tak selesa, atau wa tak patut upload gambar itu, lu bantah di shout box atau ruang komen. Nanti uma ambil tindakan.

Buat Sis Eli, sorry aaa... wa bukan mau aibkan lu, cuma wa mau kasi orang faham, itu gambar berstatus aniaya.

Lu nak jadi pemimpin, lu kena tanggung cabaranlah. Mau rumah tepi pantai, kena faham2 lah. Tu pasal wa tak mau jadi terkenal (rupa). Sebab wa sangat2 utamakan privacy wa. Biar terkenal atas hasil kita, jangan terkenal rupa kita. Hilang kuality privacy kehidupan ma.

Benda ni paling berharga bagi wa... no one know me (skiping sket)

Comments

  1. Wa bantah ekeke.. eh uma bila takeover, malam ni atau esok?

    ReplyDelete
  2. lu salah beb. Dia islam atau bukan Islam, akhlak baik maskudnya takda romen-romen beb .. cina atau Melayu.. lu romen belum kawin lu tak buleh jadi pemimpin...

    ReplyDelete
  3. Betul kah tiada orang yang mengenali kamu AT? Dengan alamat akaun bank kamu, siapa sahaja boleh mengorek butir-butir peribadi kamu malahan perihal peribadi kamu daripada teman-teman kamu. Jangan terlalu menyombong dan berselindung dengan imej bayang-bayang kononnya tiada siapa yang mengenali kamu. Saya akan cuba mencari identiti kamu melalui cyber dan mencari maklumat siapakah sebenarnya kamu. Setakat ini saya sudah ada mendengar cerita mengenai kamu dan beberapa skandal wanita di TKO tidak lama dulu. Cerita yang kurang manis untuk dipaparkan disini. Bersedialah kamu untuk menuai hasil dari perbuatan kamu selama ini.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.