Skip to main content

Mari teka apa komen pemimpin UMNO.



Oleh : AdukaTaruna

Skang kita masuk kelas nujum Pak Belalai. Pembaca diminta meneka komen pemimpin-pemimpin UMNO yang disenaraikan ini, berdasarkan tumbangnya BR Perak. Sapa jawab hampir tepat, akan memenangi xpdc melihat hantu kat rumah member wa malam ni. Wa tunggu dalam kete, lu masuk.

1. Komen Paklah :

2. Komen Najib :

3. Komen Muhammad Taib :

4. Komen Khir Toyo :

5. Komen Rafidah Aziz :

6. Komen Ali Rustam :

7. Komen Ibrahim Ali :

Sekiranya terdapat lebh dari 2 pemenang, pemenang perlu menjawab soalan bonus ini :

Komen Anwar Ibrahim :

Comments

  1. Pak Lah : syukur ke hadrat Allah. akan ku sebarkan lg Islam Hadhari hingga ke seluruh pelusok Perak demi m'cari Al Ghazali & As Syafie.. ZzzZzzZzz..

    Najib : tima kasih isteriku atas sokonganmu selama ni. i lap u bebeh!

    Muhd Taib : ini adalah sumpahan murid2 Kemas atas tindakan JKKKN yg mengunci tadika mrka. pade muko mu!

    Khir Toyo : kita akan teruskan amalan penyampaian penyapu buruk kpd PBT di Perak yg x menunjukkan prestasi yg baik.

    Ali Rustam : rakyat Perak inginkan Eye On Malacca di Perak. mrka dahagakan hiburan.

    Ibrahim Ali : wa sudah ada pesaing maa.. namun title Raja Lompat tetap milik wa. huhu

    ReplyDelete
  2. Adiah x ngancam,,
    maleh nak komen,,
    Adiah eskrem pree seumo hidup mau gak se porah otak geligo se nih!!
    Ok la,kang ekau kocik ati plak,,
    Akak komen satu yo,yo..

    Komen Paklah : BN mendapat manbai eh2 mantoya eh2 mantelo eh2 mampat eh2 mandat rakyat...zzzzzzzzzzzzzzzzzz,x sompek abih komen,terzzzz la plak,,sowri k...

    ReplyDelete
  3. tak baik ooo lu org.. siyes la sket... tapi pak belalai tu apa bro? tenuk ke?

    1. Komen Paklah : Syukur la.. dah itu kehendak rakyat..zz*zz ehh... kehendak Tuanku Sultan... zzzz..zzzz...

    2. Komen Najib : Ini menunjukkan BN masih lagi kukuh... dan lu orang dah lupa kes Sirul..

    3. Komen Muhammad Taib :Kita akan kawal penjualan rantai dan kunci untuk mengelak tadika Kemas dikunci lagi.... a love kids.. ala bucuk2...

    4. Komen Khir Toyo :Untuk mengelakkan perselisihan dalam BN negeri Perak, saya dengan berat hati mencadangkan MB dilantik bukan dari kalangan BN Perak... emmm saya mohon mencadang diri sendiri...

    5. Komen Rafidah Aziz :Sudah sampai masanya Perak mengalami perubahan... MB wanita pertama patut dilantik... Saya mohon mencalon anak menantu saya...

    6. Komen Ali Rustam : Kita akan usahakan supaya kandang babi2 haram dapat tumbuh subur di Perak... kalau berkelompok nnti duit tak masyuk...

    7. Komen Ibrahim Ali :Welkam to the club...

    8. Anwar Ibrahim: Yessss lu orang dah makan castle... haha lepas ni aku gerak Kc3f4... naik Qd6... haha checkmate!

    ~zaminc~

    ReplyDelete
  4. ni peraduan kire bulu pantat mak lu ke aduka? kah kah kah!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.