Skip to main content

Jangan haraplah si Karpal masuk ISA.

Oleh : AdukaTaruna


Karpal bebal ni adalah peluru UMNO. Sumbat si bebal ni dalam ISA adalah merugikan. SoO, biarkan dia menyalak. Bila dia menyalak, maka anjing2 UMNO akan turut menyalak. Bila keadaan bising maka mereka menarik perhatian rakyat.


Bila UMNO tak ISA-kan Karpal, maka Karpal pula ingat dia hebat. Mahkamah takut akannya. Tu pasal dia sound siapa yang buat laporan polis supaya jangan main-main. Main-main apa kejadahnya? Hak orang awam la nak buat laporan polis. Apa lu buleh sekat kalau wa buat laporan polis yang sama? Nak saman? Saman kerana membuat laporan polis?


Jadi, Karpal bangang dalam cerdik. Dia ingat dia cerdik dan berpengaruh. Tapi pemikir dalam UMNO lebih cerdik. Karpal sedang dipergunakan tanpa sedar. Last2 menyusahkan rakyat bawah yang harapkan Malaysia berubah. Kan ke bangsat namanya tuh. Lu sebagai pemimpin politik, kena mudahkan rakyat awam.


Ntah2 orang tua bodoh ni bersekongkol dengan UMNO. Macam Arab Saudi dengan Israel. Nampak dari luaran macam bermusuh, tapi tindakan menunjukkan satu kerjasama erat.


Team jemaah poyo Pekida bagi amaran, siap terkehel jari tunjuk buah. Beruk2 UMNO pulak gesa Karpal masuk ISA, semua wayang kulit, ma. Semua dusta. Pengundi felda, orang kampong punyalah semangat. Meluap2 asobiyyah diorang. Dasar bodoh pengundi Melayu.


Penyudahnya, jangan harap si Karpal masuk ISA. Umpama Arab dengan Israel. Saling perlu-memerlukan. Bukan wa sokong ISA sangat, tapi kalau kata ISA tu perlu, apasal tak sumbat orang tua poyo nih? Kalau kat luar negara, dah lama pembangkang bunuh Karpal tu walaupun dikawal ketat oleh pemerintah atas alasan kewajiban.

Comments

  1. Pekida tu binatang ape! . Dulu aku Hormat Pekida , Sekarang AKu ludah pekida,! Kalau Dulu Pekida memang dihormati, Tapi sekarang tidak kerana apa?, sebab anak2 buah dier ler tu.. Lebih2 pulak, dengan melayu pun nak gaduh. Bodoh!

    ReplyDelete
  2. Terima Kasih Karpal. Setiap manusia membuat kesilapan walau pun dia raja.

    Yang sedar akan kesilapan akan berubah.

    Semoga Raja berubah.

    wa hentam sape saje....peduli ape wa.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.