Skip to main content

Isu si bangsat Karpal lagi.

jadi, kita pergi kpd pembolehubah dia dululah iaitu karpal mangkuk. pastu lu pikirlah macam mana nak gerak. wa tak terganggu pun dgn karpal ni. pada wa, yg penting cara menangani org macam ni dgn cara paling smart. hehe lu tau ke?
Oleh : AdukaTaruna

Ha.. paham pun kepala otak wa. Hahaha. Pembolehubah Karpal ialah ego dan perasan bagus. Penyelesaian yang boleh dilakukan dengan selesa kalau PAS ada lulit. Tapi sebab PAS lembab, lulit takda, wa ingat wa nak cadangkan benda alah ni la. Tapi tak tau la orang2 ni ada telor ke tak.

1. Wa nak cadangkan Presiden, kalau ada telor lah, atau Ketua Pemuda PAS, pun kalau ada telor, serahkan memorandum secara baik, secara mesra, meminta Karpal tidak melayan permainan UMNO, sebaliknya fokus kepada isu rakyat.

"Kami Pemuda PAS, menyerahkan memorandum ini, bertujuan meminta Karpal tidak melayan permainan UMNO yang bertujuan mengalihkan isu rakyat. Kami menggesa seluruh pemimpin yang telah dipilih rakyat pada PRU lalu untuk terus berkerja terutama di waktu ekonomi tenat ini, dan mengurangkan permainan politik."

Sidang media kat parlimen. Ketua Pemuda PAS, sebelah ada Karpal yang tersipu2 atau masih eksyen. Mesti media perdana beri liputan punyalah.

Lepas tu DAP pun segan kat Ketua Pemuda PAS akan Presidennya sendiri yang macam budak2. Rakyat sure setuju punya dengan memorandum tuh. Tapi, ini kalau bercakap soal telor la. Telor pemimpin lain, beb. Kalau tak, jadi macam wa jer.

AT, apo kato.. lu aje la tubuhkan NGO...
eleh buat mcm chandra muz tuuu, tubuhkan JUST, kata NGO.. padahal dia ngan bini dia jer.. wahaha...
Lu soh Berg buat kertas kerja... hehe.
Lu macam tak tau jer wa. Wa cakap jer lebih nih. Hahaha. Kalau nak buat jgn harap la. Baik wa carik duit. Iman bukannya power sangat nak jadi pemimpin nih.

Gilo beb. Musnah privacy ma. Semua orang kenal. Nak korek hidung dah tak berani, nak ngorat dah tak boleh, nak main tembak2 dengan adik pun tak boleh. Silap jer keluar utusan. Uih... tak boleh beb.

Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.