Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 6, 2009

IRM : Atuk catit lagi nih..


Oleh : AdukaTaruna

Tadi Atuk ade baca blog pcik Penarik Beca. Kalau Atuk panggil pakcik, lu orang kena panggil toknyang la. Toknyang Penarik Beca tak semestinya setuju dengan Atuk. Tapi bila baca artikel dia yang ni, Atuk nak tulis hasrat Atuk.

Mana tau tak sempat kan. Tapi sempat tak sempat memintak la Atuk kawen dulu. Hahahaha. Atuk zaminc asyik eksyen dengan Atuk jer. Die kate kawin ni best. Teruja gak Atuk. Kang tak wujud plak lu orang kang.

Ok. Apa yang Atuk nak catitkan ini, idealogi Atuk. Kalau lu orang setuju dengan Atuk, tolonglah sebarkan. Atuk berhasrat nak jadikan tanah air tercinta kita ni IRM. Islamic Republic of Malaysia. Atuk benci amat system bangang raja n sultan Melayu nih.

Bawah IRM ni, satu Majlis Paling Power, ada kuasa pembatal / veto bernama Majlis Syura Ulama. Dia pengganti Majlis Raja lah. Ahli mesti ganjil. Sebab nak batalkan satu2 dasar kerajaan oleh kerajaan yang dipilih rakyat Malaysia ketika itu haruslah diundi mereka.

Majlis Syura Ulama ni dilantik sesama mereka juga, melalui undian mereka. Kira badan eksklusif la nih. Hanya kes jenayah jer yang leh dakwa Majlis Syura ni. Sebarang keputusan dasar diorang tak leh dicabar di mahkamah tinggi.

Atuk ada dokumen dia. Dah siap lama dah. Tapi Atuk tok berani nak sebarkan. Kang kena ISA pulak Atuk kang (tahun 2009). Dituduh mengishtihar perang terhadap yang dipertuan jagung. Tunggula ISA tu tak wujud, baru Atuk riki2 line nak sebarkan.

So, kalau zaman lu orang belum wujud lagi IRM ni, dan kalau lu orang setuju dengan fahaman Atuk ni, lu orang sambung lah eh.. Penting wo…

3 comments:

Anonymous said...

Bro, lu asyik buat surat wasiat je ni pesal?
wa risau dah ni... :P

~zaminc~

maymot said...

sama la..risoo gak akak ni,,wasiat manjang atuk duka nih,,
duka hint suh lu carikan ehm2 kot zaminc...

Anonymous said...

wa pun risau gak ni..... errrrr..... berapa lu bagi harta lu kat wa sebagai wasiat ni..... hehehe

-abanghensem