Skip to main content

Guna kuasa pengaruh TGNA.

Oleh : AdukaTaruna

Wa ingat Kelantan kena tolong. TGNA or Haron Din memang ada pengaruh yang boleh menimbulkan kegentaran hati manusia. Siyes beb.

Wa ingat kalau TGNA bergabung dengan pondok2 Kelantan, MB Kedah, bergabung dengan pondok2 Kedah, PAS Terengganu, bergabung dengan pondok2 Terengganu, buat solat hajat perdana, mohon Allah berikan kekuatan dan buka hati Sultan Perak untuk menerima pembubaran DUN, mahu Sultan tu cair tuh.

Kalau dah puluh ribu serentak 3 negeri, ulama besar pulak tu, siap ada wakil HAMAS lagi, munajat, solat hajat, wa rasa goyang sultan tu beb. Bukan mohon dia lumpuh, tapi mhon dia diberikan hidayah, kekuatan, kesihatan untuk membubarkan DUN Perak.

Ini yang PKR tiada nih. Tunjuk dan didik sket kat ahli muslim PKR tu cara politik Islam bagaimana. Ini dia cara Islam. Ikut pasti selamat ma. Menyusahkan betul. Naik kesian wa kat Nizar n ahli PAS Perak.

So, masa dah suntuk. Husam mana? Kasi sampaikan cadangan ni kat TGNA jap. Orang tua ni jer ada pengaruh seluruh negara ma..

kolling2 abanghensem ....

Comments

  1. aloooo..... aloooo ..... sapa ni.... laaaa lu ka aduka.... wa ingatkan sapa.... lu dok mana tu.... Ooo kat negeri lu.... wa ingatkan lu dok kelantan...... boley la wa jumpa lu...... haaaa..... jumpa Husam.... wa bukannya orang kuat PAS kelantan bro.... tapi wa ada kenal la sorang dua yang rapat ngan kerajaan Kelantan ni.... yer la tukang sapu SUK pun rapat gak ngan kerajaan negeri.... ari² dia jumpa Husam.....wakakaka..... wa gurau jer.... haaaa.... susah gak bro..... wa pun lama dah tak jumpa geng² wa dalam kerajaan negeri tu..... nanti la wa calling² dia orang.... wa ingat pun nak pegi jumpa membe wa sorang ni..... sambil minum² (bukan mabuk ni broooo)boley la wa borak² pasal isu terbaru ni...... ok la bro..... wa blah dulu..... nanti apa² wa bagitau lu kay???..... satu lagi bro..... camne wa nak sambar novel lu sebijik hah.... wa malas la nak beli online.... berpinau bijik mata wa nak baca ko PC ni..... err..... ok ok..... wa tunggu respond lu..... kay... wa choww dulu bro..... KLEKAK!!! (Bunyi ala² lock topik dalam TKO)....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. Naik bulu roma wa baca. Mmg itulah kekuatan jamaah Islam. Doa senjata Mu'min. T'ingat TGNA nangis ms solat hajat perdana di KB ms PRU'08.

    Pd wa, wat ms ni kita solat hajat & serah isu p'bubaran DUN Perak ni kpd Allah, setelah b'usaha dgn pelbagai cara ngikut lunas undang2 & syarak.

    Ms nak PRU lps, kita wat solat hajat sana sini. Lps menang, kebykan kita hnya syukur jap, pastu alpa dah.

    Dgn cara ni Allah nak kita ingat balik yg kuasa & kerajaan adalah milikNya, Dia bole bg Dia bole cabut. Mgkn pimpinan x alpa, kita grass-root ni yg lalai.

    ReplyDelete
  3. wa stuju nagn lu lelaki_ini.... wa pun perasan... kita semakin kurang dah buat solat hajat or munajat selepas PRU lepas.... pemimpin² PAS pun dah kurang lantang dah sekarang.... mungkin kes di Perak ni akan bagi kesedaran skit kat pemimpin kita ni supaya sedar skit.....

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.