Skip to main content

Dari memekak hal katak..

Dari lu orang (Kelantan) memekak hal katak pendek umo tu, baik lu join team Kelantan yang ni. Support rakyat Perak. Kan ke bagos tu. Baru politik untuk rakyat.

Dari lu orang layan Karpal bangsat dengan monyet2 UMNO, baik lu orang bantu saudara korang kat Perak nih. Tak lama lagi dak PRK. MP KT cakap hubungan dengan Allah jangan putus, beb.

Alang2 lu orang solat tu, doakan sekali Karpal mampos. Leh wa langkah mayat dia nanti. Berbulu abes wa dengan dia nih. Gila glamer. Habes fokus rakyat dia punggah dok tepi. Janji glamer dia up.

Buat Hidayat budak PAS member wa, cer lu tgk diorang solat. Bukan macam kita hari tu. Mata setengah macam kucing Garfield. Hahahaha.

******************

Majlis Qiayamullail subuh tadi telah mengamit lebih ratusan orang ramai untuk turut hadir bersama YAB Menteri Besar Perak , Nizar. Majlis tersebut dipimpin oleh Tuan Guru Haji Hussin Dari Pondok Lubuk Tapah, Kelantan dan juga YB Ustaz Ahmad Mustafa (ADUN Demik, Kelantan). Dibawah foto yang sempat diambil oleh krew BloggersNetwork@Perak, pagi tadi.

YAB Dato' Seri Ir Nizar Jamaluddin

Tuan Guru Haji Hussin Dari Pondok Lubuk Tapah, mengimami solat

Solat Hajat Dipimpin oleh Tuan Guru Haji Hussin.

Penyertaan para muslimah amat ramai membanggakan.



Lagi sumber foto di [sini]
source : topengPerak/al-banjari online

Comments

  1. bila tengok gambar-gambar ni, boleh diterima akal ke parti pas nak tidur sebantal dengan dap?

    dalam ramai-ramai tu, agaknya berapa ramai yang biasa bergaul dengan bangsa cina? duduk kawasan cina, satu sekolah dengan cina, kerja dengan cina?

    tak logik kan tapi nak kuasa punya pasal, anything goes. tak elok kena jadi elok. pasal dah tak ada pililhan. it is as simple as that.

    sepatutnya pas should go on its own. tapi kalau buat lagu tu, boleh dapat kuasa ke? rasa-rasanya tak dapat kot. jadi senang saja, join dengan dap. nak join dengan mca, dah dapat kat umno.kafir pun kafirlah, janji dapat kuasa.

    walaupun dap ni parti chauvinist, tak pa, depa tak rasuah etc. cina lah yang paling banyak rasuah. tu pun tak sedar lagi.

    meaning that, umno yang baik dengan mca yang rasuah juga lah.

    tapi pas ni parti islam, orang lain bukan islam, nampak lebih teruk lah kalau macam tu.

    semua orang dah lupa yang haji hadi pernah cakap kit siang dan karpal singh ni dinosaur masa eve penamaan calon election 2004. meaning that pas memang tak mau bersekongkol dengan dap lah.

    masa tu pas rasa depa dah kuat, tak perlu undi cina, based on election results 1999.

    la ni, kalau boleh nak dakap rapat-rapat dengan dap. tak kira dah apa dap buat. semua ok. perlu juga undi orang cina ni ye?

    meaning that, ini semua pasal nak undi untuk nak kuasa. it is as simple as that. cakaplah sampai berbuih mulut untuk menghalalkan pakatan ini, the bottom line simple aje, nak kuasa saja.

    ini dunia reality lah bukan fantasy. ingat dap boleh baik dengan islam ke?

    kalau takat baca ayat quran tu, tak payah bising lah. suruh depa convert ke islam, baru lah cakap puas-puas pasal Islam.

    diri sendiri pun diselaputi najis ie kencing dan berak tak basuh, nak cakap pasal Islam.

    tapi yang peliknya, kedai judi dan arak masih ada lagi...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.