Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 14, 2009

Dah 60 umur wa rupanya...

Oleh : AdukaTaruna

Macam wa tak percaya wa skang 60 tahun, beb. Alhamdulillah. Masih sihat. Dapat lihat anak cucu hidup dalam negara bukan jakun. Dah terkeluar dari status negara ketiga. UMNO guna istilah negara membangun dulu untuk tipu Melayu bodoh kat kampung2. Hahaha.

Sejak runtuhnya kuasa assobiyyah UMNO, segalanya pecah. Tembelang demi tembelang terbongkar. Siapa pejuang kemerdekaan, bagaimana UMNO wujud, Tunku Abdul Rahman ahli parti Buruh British, sandiwara Malayan Union, semuanya pecah. Buku teks sejarah dirombak balik. Memalukan beb. Sampai mampos Melayu kene kencing.

Bila assobiyyah Melayu itu Islam, Islam itu Melayu terpecah, maka berduyun2 bangsa lain masuk Islam. Alhamdulillah. Cina muslim sambut tahun baru, menari naga, India muslim dengan adat mereka, amanah dipilih berdasarkan takwa dan kebolehan, bukan berdasarkan parti perkauman.

30 tahun dulu memang wa takkan lupa. Siapa rakyat Malaysia mesti kena hina kat luar. Cuma kat kampung2 jer diorang rasa diorang bangga jadi warga Malaysia. Dulu bola sepak Malaysia tahap tadika. Pimpinan gen bodoh Sultan Melayu. Asal sukan mesti lauk punyalah. Time tu kebanyakan sukan dipimpin oleh gen bodoh sultan Melayu. Kemain bangga orang Melayu terhadap gen bodoh tersebut.

Dulu rakyat Malaysia kena beli kereta tak lengkap harga RM10. Tapi kereta lengkap buatan sendiri jual kat orang luar RM5 jer. Manjang kena bodohkan jer orang Melayu beb. Kena gelak kat orang luar jer.

Tergelak cucu wa bila wa cerita masa dulu UMNO bagi modal kat syarikat anak diorang. Guna duit Malaysia. Buat highway. Dah lah modal guna duit Malaysia, buat pulak highway yang memang tanggungjawab kerajaan, kutip pulak tol sampai kiamat. Untung syarikat anak dapat, rugi kerajaan kena tanggung.

"Pun orang Melayu skong gak ke Tok?"

"A ah".

"Hahahahaha. Takan la sampai camtu Tok. Bodohnya diorang."

Eleh.. cucu wa tak percaya la plak. Tu belum wa cerita pasal parlimen. Dulu, mati2 UMNO tak buat siaran langsung parlimen. Pun orang Melayu sokong gak tu.

"Cuma semua bayangkan. Atok paksa semua undi Atok. Then, Atok tak kasi korang tengok apa Atok buat kat parlimen."

"Pun orang Melayu sokong gak ke?"

"A ah. Pilihanraya depan, Atok menang lagi."

"Hahahahaha. Primitif gile orang Melayu Tok."

Gelak2 gak cucu2 wa nih. Diorang tak tahu lagi sistem sultan dulu.

"Dulu ada sistem Sultan Melayu tau. Gen bangang diturunkan tahta kepada gen bangang."

"Pun diorang sokong gak ke Tok? Hahahahaha."

"Janganla gelak dulu."

"Hahahaha"

"Sultan2 bangang ni bukannya ada kerja. Duduk macam patung Budha. Kemudian, cekik rakyat guna cukai, bagi gaji kat diorang. Payung perlembagaan la kononnya. Tapi, bukannya lindung apa pun."

"Pun sokong gak. Hahahahahaha."

"Korang gelak jer pandai. Kalau tak orang dulu berjuang, mana dapat korang Sistem Syura Ulama nih. Untung korang hidup zaman Islamic Republic of Malaysia nih."

"Tu la.. nasib baik Atok ubah genetik Atok dengan kawin campur. Kan Tok kan."

"Ngeh2.. Kan Allah kata, Allah takkan ubah sesuatu kaum tu kalau dia tak ubah sendiri. Ubah genetik, termasuk usaha mengubah nasib la tuh."

"Atok cita la.. caner Atok ngorat nenek."

"Alamak.. Atok sakit perot la. G jamban jap."

5 comments:

Anonymous said...

laaa.... ada nenek gak cucu lu bro.... ehhh.... kalau takde nenek camne cucu lu boley lahir kan??

-abanghensem

Anonymous said...

wahh.. nampaknya awek melayu takder peluang jadik bini lu la ni.. hahaha.. lu dapat ngorat awek indon ke??

Che said...

awek indon = bibik mama!!!
hahaha

Anonymous said...

caner ngan awek kelate lu yg kecik2 orangnya tu bro? awek kelate lulus ke bro? hahahaha.. keturunan kelate je la genetik lu... kahkahkah

Anonymous said...

tipikal melayu yg bermasalah dgn kemelayuannya. bodoh dalam ego.