Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 24, 2009

Cerita Ibrahim Katak.

Oleh : AdukaTaruna

Wa up cerita katak sket. Pasni, mohon semua fokus kat 2 PRK beb. Tiada yang perfect, semua berhak memilih kefahaman sendiri. Apa2 pun, revolusi politik perlu dikejar, PAS tetap perlu dipacu ke hadapan.

Sudut lelaki_ini.

Dulu ms Nasruddin Tantawi cabar Berahim letak jawatan, wa dah rs boring dah. Wa kata ape sgt la cabaran lu tu, lu ingat Berahim nak amik kisah?

La ni turn PAS Kelantan lak nak hangitkan lg. Peduli hape Berahim dgn desakan lu org. Ni politik Melayu ma.. sesal lu taja wa hanya akan b'baloi lps Parlimen bubar la.

Makin hebat PAS Kelantan ganyang si katak, makin hebat la TV3 julang dia sbgi wira lantang.

X mustahil bbrpa hari lg TV3 akan intebiu pengundi2 Pasir Mas t'masuk pimpinan PAS Kaw / Caw.

Mrka akan kata,

Kami kenal Berahim & tok se dio jadi calon PAH.
Kami ado doh calon hok molek ore tempatan.
Tapi kami terpakso wala' demi Tok Gughu & Isle.
( abanghensem ajo wa )

TV3 pun swing kata demokrasi dlm PAS Kelantan dah mati. Ahli taat m'babi buta & taksub pd Tok Guru. Pastu selitkan komen2 murahan Tok Pa, Nuar Musa, Awang Adek, Najib & Md Taib.

Skrip lama b'ulang & persepsi lama rakyat refresh. Sentimen lapuk dimainkan. Standard ma.. ADUN Melor plak makin selesa.

Yg bangangnya, bila ada org t'perosok dlm lobang jamban yg sama b'puluh kali. Pisang pun b'buah ntah kali ke brpa walaupun batangnya dah reput.

Mudah sgt jadi mainan media, mangkok !

Cerita abanghensem.


setau wa langkah kerajaan PAS kelantan/TGNA calonkan brehim sebagai calon PAS (bebas tapi lambang PAS)tak silap dah.... berdasarkan situasi waktu tu (PAS kelantan tengah nyawa² ikan.... kena buat satu keputusan yang paling selamat)....

pada masa tu dari culaan awal kemungkinan PAS akan tumbang di Kelantan.... seperti ulasan wa sebelum ni.... TV, akhbar.... ulasan dia orang memang menggugat keyakinan bukan jer penyokong tapi juga pemimpin PAS negeri pada masa tu.....

jadi untuk kerusi Parlimen Pasir Mas, PAS nak pastikan kemenangan semua kerusi DUN dan Parlimen... satu cara ialah ngan tarik penyokong brehim ali di kawasan tu untuk pangkah wakil PAS (orang pasir mas tau la pengaruh brehim ali pada masa tu)....

jadi ngan calonkan brehim ali sebagai calon PAS, 2 manfaat PAS dapat.... 1. undi penyokong brehim ali.... 2. tiada calon bebas (orang brehim ali) buat kacau di kerusi kawasan Pasir Mas tu.... aku ingat lagi betapa tenatnya PAS di kelantan pada masa tu.... malam akhir kempen diadakan munajat perdana.....

malam sebelum hari pilihanraya TGNA memanggil semua pemimpin PAS negeri mesyuarat secara tertutup di bangunan PAS negeri.... mungkin TGNA pun anggap tu merupakan amanat akhir beliau kepada semua pemimpin PAS kelantan sebelum PAS tumbang dikelantan..

Cerita anonymous.

ni kumen aku. kalau angkau rajin dan berkesudian, tlg dipustingkan kumen aku ini dlm satu tajok pusting baru.

takiudin dah lama mengigil ketagih nak hantam akan husam. ni la peluang dia.

husam, fatah harun, wan rohim abdullah adalah bangang2 tahap mp bacok yang nak sangat brahim batanding d pasirmas. dsokong bangang2 tahap mp bacok yg dipanggil mat sabu, mahfuz, salahuddin dan entah siapa lah lagi di pas pusat.

lepas manang, mahfuz dan salahuddin jadi bahan hinaan utama ibrahim dlm prlimn. padan muka! padan muka! bodoh tahap tak buleh dtulong, bodoh tahap mp bacok!!

bukan takat bawa fikiran umno katak busuk brnama ibrahim ali tu, kegemaran utamanya menghina ahli2 prlimn pas yg dia anggap bodoh. smua dia keluar kata2 yg cebik atau hina tmasuk hatta dan halim rahman. perasan mcm setan babi gemok tu. pas smua bodoh, penipu. bila pas pusat tak nak beralah 2004 dulu kpd dia & tak nak bagi dia pasirmas, dia jaja rata2 pas pnipu. dia la ikhlas, pandai, sbut apa saja yg elok2.

kuat puji diri mcm setan buncit babi gemok ni.

bila dia dapat pasirmas 2008, dia gigit tangan kawan. parangai apa kalau bukan parangai setan?!

asal bcakap shj d prlimn, krja utama katak busuk tu manghina ahli prlimn Pas dan parti Pas.

krja azmi adik babi gemok tu pula ialah dekat tiap2 hari minta balak. bila tak dapat, brahim babi tu mengamuk. adik brahim katak busuk tu muka langsung tak dak nur mcm muka sini.

bila brahim menyetan, ni la peluang taki melanyak husam yg lama sungoh dah dia geram dan benci. padan muka husam, mat sabu, salahuddin, mahfuz, fatah harun, wan rohim abdullah tmasuk tok guru sekali yg restu brahim btanding di pasirmas. bodoh tahap tenok!!

sakarang hanya taki ada baki-baki telor dan buleh bkata2. masalahnya taki ni pun lembu tungang satu lagi setan busuk brnama razak abas. atau taki pun setan busuk spt razak abas.

itu yg hari ni katak busuk tu pura-pura tak nak masok umno mcm dia kata sini. walhal baru2 ni dia salam dgn najib di parlimen tunduk gilerr cumanya orang tiada tau dia bercium ataukah tidak dgn tangan setan tu.

babi gemok tu tiada mahu masok umno sbb dia nak jadi bebas lwn pas dan tiada buleh ditudoh umno.

aku bagi mak lumat, angkau suson dan buat pusting la satu..

p/s : Husam blah g pusat la. Tak payah menyibuk kat DUN. Wa lebih suka lu lepak pusat. Bintang lu lebih bersinar di pusat.

5 comments:

Anonymous said...

hehehe..... komen aku masuk dalam topik lu la bro... tengok dari komen anonymous.... menunjuk betapa tenatnya PAS kelantan pada mas tu.... memang citer pasal YB² PAs kelantan ni memacam.... boleh lu bayangkan situasi TGNA buat keputusan pada masa tu.... bercelaru.... Husam kata camtu Takiyudin kata camni.... sebab tu lah wa cakap... PAS kelantan kena buat satu keputusan "paling selamat"........ by hook or by crook keputusan tu mestilah memastikan PAS masih kerajaan di kelantan..... wa pun tak setuju breahim ali jadi calon kat pasir mas.... tapi langkah tektikal (cam aduka cakap la.... wa pun tak paham lagi apa tektikal ni)yang TGNA ambil mungkin menyelamatkan kerajaan PAS kelantan..... walaupun tak begitu popular di kalangan penyokong n ahli PAS..... kawasan Bachok, Kuala Krai, Tanah Merah Ketereh semua tu kawasan hitam bagi PAS pada masa tu..... tapi dalam kul 7 petang aku dah tau dah Kerajaan Kelantan masih dibawah naungan ulama'.....

-abanghensem

Anonymous said...

opssss.... satu lagi.... yang ni pun wa setuju ngan lu aduka..... sepatutnya Husam Musa bertanding parlimen semasa PRU12 hari tu.... tapi sangkaan wa meleset.... Husam Musa hanya bertanding DUN saja... frust gua beb!!!....

-abanghensem

lelaki_ini said...

Wa x p'tikai tindakan syuro yg lps dlm pemilihan calon. Wa x nyesal pape pun sbb tu adab dlm jamaah. Wa cuma nak sentuh isu t'kini yg pd wa jauh lebih penting.

Pd wa tindakan soh Berahim resign MP sesuatu yg melucukan. Lu siram air ke cermin keta yg baru wax bro. Lu pun tau hasilnya.

Berahim x t'kesan la bro. Dia t'kekek2 gelakkan PAS yg melenting krn dia sorg.

Hanya krn slalu tegur PR & b'beza pandangan dgn PR dlm satu2 isu lu org nak desak dia resign?

Kamon la. Kritik lawan kritik. Lu x bole balas kritikan dia @ lu hangin dgn celupar dia, lu nak soh dia resign. Macam tu ka profesional? Budak2..

Tp kalo lu org btol2 dah x ble tahan dgn dia, lu tangkap la gambo dia mandi bogel. Pastu sebar & desak dia resign sbb masalah moral. Abis cite.

Oh ye, antara MP Pasir Mas dgn ADUN Melor, mana yg lebih m'beri kesan -ve kpd PAS? Lu pikir la sendiri.

Anonymous said...

Ada gambar sensasi Tok Him dengan Minah Salleh. Pasti akan meletup. Kalah Elly wong punya.

AdukaTaruna said...

ha.. bak sini bro. Bio wa sebarkan. PAS takleh. Hahaha