Skip to main content

Aku pencinta Anwar..

Bro.. apsal lu marah2 jer pkr jer. Tolong la bagi cadangan skit kes Elizabeth tu. Dia teraniaya la..

Oleh : AdukaTaruna

Wa marah PKR pasal maruah ma. Pasal harga diri, pasal akhlak, integrity, etc. Pasal Eli tu plak, kan wa cakap kes tu terniaya. Soal akhlak, adab, yakni menjemput lelaki bukan muhrim ke rumah, atau tidur dalam keadaan begitu, tidak tertakluk kepada soal integrity pemimpin non muslim.

Definasi berbeza2. Wa tetap berpendapat, bagaimana cara kehidupan peribadi dia, selagi dia bukan Islam, dia bebas melakukan apa sahaja. Dia nak tido terlentang ke, terkangkang ke, mandi tak tutup pintu ke, pakai seluar katok kat rumah ke, itu cara hidup peribadi dia. Definasi akhlak yang berbeza dengan muslim.

Dalam hal isu ini, Anwar telah melakukan apa yang tepat. Dia ni bijak. Wa tak pernah nafikan bijak dia, jasa dia. Tapi soal retorik dan menipu, perasan bagus, tak dapek wa nak taksub der beb. Itu bukan wa. Salah tetap salah. Wa maki jer. Lu nak cari wa ke, nak trace wa kat mana ke, wa peduli apa. Hahaha. Bodoh punya Melayu. Perjuangkan kebebasan bersuara konon, tapi ajak bertumbuk. Kan ke Superb dia punya bodoh tu.

Berbalik kepada isu, Anwar telah melakukan tindakan yang tepat pada masa yang cepat. Eli diminta bercuti. Tarik nafas, releks. Cuma, kalau dah soalan tanya wa, wa akan bagi cadangan aturkan pertemuan Eli dengan Nasha Aziz, dengan Wan Norazlin. Minta dia hadiri sesi terapi, etc.

Eli bukan buat salah. Dia teraniaya. Eli dan Chua bukan macam genetic Melayu. Dia bermaruah. Dan meletak jawatan. Kalau Paklah, tersebar gambar peluk2 pompuan, selamba badak jer beb. Gambar Khairy bersama arak, Rosmah laga2 pipi dengan Hindustan, kes rogol bawah umur, kes Ziana Zain, kes raba punggung kat kelab malam, etc. Selamba badak jer tak letak jawatan ma. Pasal gen. Pasal apa lagi? Tak payah nak nafikan la.

Melayu memang bodoh sebodoh penyokong taksub Anwar yang nak cari wa. Hahahaha. Siyes ni beb. Memang bodoh. Wa takkan ajar generasi wa taksub membuta der beb. Tak dapek do bai. Hanya IQ lemah jer dikuasai IQ lain.

Comments

  1. aik,,lu bkn bercoti ke??
    Takziah atas pemergian pak long ekau..moga rohnya di tempatkan di kalangan para solihiin,
    amiin...

    ReplyDelete
  2. lu bilang, "selagi dia bkn islam, dia bebas melakukan apa saja". lu silap beb. melayu tulen punya pemikiran macam tu. dlm kehidupan org bkn islam, mereka pun ada norma dan budaya. lu seolah-olah tak kisah apa pun jenis moral jika dia bkn islam. lu dah kaji, tanya kat org bkn islam sendiri. apa pandangan mereka tentang perzinaan, bersekedudukan? wa memang tak minat pemikiran melayu macam lu. wa setuju eli teraniaya tapi wa tak setuju lu anggap org bkn islam tak tertakluk kpd kehidupan bermoral. lu hina mereka, beb.

    ReplyDelete
  3. bebas la bro.. siapa nak bagi definasi untuk mereka? Apa ukuran yang nak guna?

    Islam? Mereka bukan Islam.

    Ulama nak tegur? Mereka bukan muslim.

    So, apa kayu ukuran lu nak kata tido macam tu tak bermoral, pakai suar katok tak berakhlak, jemput teman elaki dalam rumah salah.

    Nak guna kayu ukuran apa? Itu carahidup mereka. Asal jangan membabitkan masyarakat sudah.

    So, kalau lu tak setuju, sila letakkan apa kayu ukuran lu kat sini. Supay pembaca tahu :

    "Owh.. ini salah. Eh... ini ak betul."

    : )

    ReplyDelete
  4. geng
    gua rasa lu silap paham kot
    atau mungkin silap baca
    atau mungkin silap tembak la bro
    gua bukan le kategori sokong membawak rebah mcm lu ckp tadi tu la..hahaha
    cuma gua nak betulkan sket
    anwar suh eli tu cuti bukan suh berenti...
    dia suh eli cuti n pikir dulu masak2 sebelum buat keputusan letak jawatan..dah dia nak letak sgt..takkan nak paksa pulak beb..

    orait geng..

    p/s : gua mule2 dulu ingat lu ni member forum lama gua pasal dia mmg pakai aduka taruna..rupe2 gua silap.ehehehe..tapi takpe la..alang2 dah follow blog lu..kite jadi blogfren la..takkan gua nak stop following pulak kan

    ReplyDelete
  5. APHAL??
    DAH CUAK KE...
    SETAKAT MAKI2 CAKAP ORANG TU LEMBAB KE, BODOH KE APA BARANG..
    MEH LA BERSEMUKA, BIAR AKU TABURKAN KEPALA OTAK KO YG KONONNYA GENIUS TU BAGI ANAK2 ANJING MAKAN...
    ADA BERANI KE???!!!

    ReplyDelete
  6. wah!!! makin rancak blog lu aduka.... bagi wa kes eli ni memang dia teraniaya.... pasal tido bogel tu wa nak komen skit.... untuk yang belum kawin tu korang tak tau mane lebih best.... tido bogel ke tido skima (pakai baju n sluar)..... blom kawin boley la cakap tak islamik la tak bermoral la..... lepas lu kawin lu tau la betapa bestnya tido bogel ni (hehehe)...... hilang la islamik korang tu.... tu tak duduk umah sendiri lagi..... kalau duduk umah sendiri ngan bini jer..... nak pegi dapo minum air seteguk pun korang berbogel jer.... tak caya cuba la lepas korang kawin korang dok umah ngan bini korang jer..... korang tau la betapa bermoralnya manusia ni...... hehehe

    -abanghensem

    ReplyDelete
  7. Wakakaka. lu tido bogel ke bro?

    Wa pakai boxer jer. Hahahaha. Seb baik mamat atas lu (Fanatik Nuar) tak tahu port wa.

    Kalau tak mampos wa kena candid. Wahahahahahaa.

    ReplyDelete
  8. hehehe..... wa dulu pun cam lu gak bro Aduka..... sebelum kawin wa tido ngan kain pelikat jer..... (bermoral wa lebih skit berbanding lu...hehehe)..... tapi lepas kawin hehehe..... malas ah cakap.... tapi tak la selalu.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  9. salam bro..wa mmg tahap gaban punya ska baca blog lu ni..teruskan berkarya bro..blog lu, lu punya ska la nak tulis apa pun.. yang tak puas ati ngan lu wa rasa sebab blog dia copy paste dari blog org lain ja kot, xreti nak menulis macam lu..wakaka..otak lu ngan wa otomatik xsama beb, lu ada cerdik lu, wa ada cerdik wa(wakakak)..apapun, persamaan kita, wa sokong lu punya otak fikir pasal gen melayu tue...wakakaka..lawak..series lawak..wa xkaji sejarah melayu beb...wa trima pakai kajian lu ja, dan wa pecaya kebenaran tue...wakaka..gelak lagi...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.