Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 24, 2009

BR guna satu logo, satu lambang, satu bendera.

"bro.. kat TKO ada cadangan pr guna satu bendera. Macam BN. ape komen lu?"

Den tak setuju. Hahaha. Macam la wa ahli PAS berdaftar yang berhak cakap camtu. Hehehe. Bukan apa bro, wa sokong tahaluf BR ni sementara jer. Ke arah dapatkan revolusi politik tanah air. Tak harap pun wa kekal gabungan BR nih.

Bila revolusi politik tanah air, BN jatuh.

Bila BN jatuh, UMNO jatuh.

Bila UMNO jatuh, semua berpeluang pulihkan diri. Agensi kerajaan harus dipulihkan.

Termasuk UMNO. Elite bangsat UMNO maybe dah berambus luar negara. Mohon suaka politik.

Bila satu2 keburukan UMNO terlondeh, dengan media yang bebas, maka, muslim akan pergi ke PAS.

Tak kiralah PAS ajak UMNO tahaluf ke, atau ajak seluruh UMNO berhijrah ke dalam PAS ke, etc.

Bila PAS kuat, bermakna PAS dominan. Tahaluf BR masih boleh diteruskan. Tapi PAS kena kuatkan Kelab Penyokong PAS.

Bila Kelab Penyokong PAS kuat, sampai boleh letak sebagai calon pilihanraya, bermakna, PAS boleh menggerakkan dasar2 Islam dengan licin. Time ni, tak perlu BR pon takpa.

Universal harus ditafsirkan dengan Islam.

Universal tidak boleh ditafsirkan kesamarataan, kerakyatan, Malaysian Malaysia, multi racial, etc.

7 comments:

perunding said...

gua sokong aduka,
jom kita tulis Pas2020.
unit amal dihantar untuk membantu hizbollah dan hamas membelasah tentera yahudi...

gua mau jumpa aduka live kat kedai mamak.

AdukaTaruna said...

Lu tgk Brad Pit, macam lu jumpa wa lah tu. Ngeeee...

lelaki_ini said...

Selalu sgt org tanya lu soklan. Btol ke ni? Ke lu sendiri tanya sendiri jawab?

Wa t'ingat dulu Rais Yatim cadang petisyen bantah kemenangan PR di 5 negeri sbb PR gabungan haram, x b'daftar pun spt BN. Last2 sonyap..

AdukaTaruna said...

sms ado, email ado, ym ado bro. memember yg sama jer bro. dah jwb kat sana, wa catit kat blog plak. Hahaha

lelaki_ini said...

Rajin pulak org tanya lu soklan ek. Lu pun rajin pulak melayannya satu2. Elok lu ni masuk Hujjah la, layan soklan2 maut Agus, haha.

Anonymous said...

wakakaka.... masuk hujah???... abis takkan nak cakap saya awak saya awak... hilang la identiti adukataruna yang bercakap ala² kay el ni..... tak seswai la bercakap dalam rancanagn cam hujah tu guna wa lu wa lu....

-abanghensem

maymot said...

Ni perunding nih pompuan ke? beriye norr nak jmpa duka...!!

Duka ni..,rupa dia menakutkan,mata dia merah,gigi dia tajam..menyeramkan...!!
-->ala-ala tok dalang dlm citer geng upin ipin cakap,haha


-->>blah la duka nak masuk hujjah,hujjah ngan nyle pun tak lopeh,kuang3