Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 23, 2009

Bodoh punya PAS Kelantan.


Oleh : AdukaTaruna

Bodoh punya PAS Kelantan.

Takda kerja, cari kerja. Ke dah terbiasa bergelumang dengan isu sehingga tak boleh hidup dalam aman. Orang nak panas, lu pun nak panas. Dasar bangang. Cuba duduk dediam, ikut Q, buat kerja.

Bodoh punya PAS Kelantan.

Sekarang ni focus seluruh negara kat Perak beb. Dan focus seluruh negara kat PRK 2 Bukit. Dan kelebihan politiknya, focus seluruh negara kat akhlak, ketahanan PAS. PKR out, BN out, DAP pun out.

Bila dah dapat ini, yang Takiyuddin bangang pergi up kan isu Ibrahim Ali tu apahal? Banyak mana yang boleh dibuat oleh si katak tu? Kan ke bodoh tahap superb?

Bodoh punya PAS Kelantan.

Bila lu up isu Kelantan, bermakna, focus negara terpecah pulak. Orang sibuk bertungkus-lumus mengelakkan bahang Perak menjadi sejuk, lu sibuk nak tumpang glamer pecahkan isu. Dasar bebal.

Tak boleh ke buat kerja, ikut Q. Diam2 jer. Lantak la sama Ibrahim Ali tu nak bersuara. PRU13 tolak jer dalam longkang. Cool, releks dan do it. Jangan asyik nak berpolitik ala Melayu. Bukannya isu negara pun si katak tu.

Bodoh punya PAS Kelantan.

Lu orang berpolitik untuk siapa ni? Sampai mengheret media dapatkan komen TGNA? Politik untuk rakyat ke, politik untuk glamer dan publisiti? Mampos ke apa lu semua kalau takda isu? Nyawa dan survival korang bergantung kepada isu secara total ke apa?

Sepatutnya dari lu menyalak up kan si katak tu, baik lu menyalak suruh si bangsat ADUN Melor tu letak jawatan. Ni baru untuk rakyat. Si bangsat calon PAS tu menjahanamkan imej Islam beb. Imej poligami. Itu patut lu bersuara. Bukan tunjuk handal sama seekor katak. Suruh si bangsat tu fokus kepada krisis rumahtangga. Dan letak jawatan amanah rakyat.

Dasar bangang tahap superb.

Bodoh punya PAS Kelantan.

Bila Perak panas, lu pun nak panas. Takiyuddin pun bersuara hal katak. Media heret TGNA. Pemuda PAS Pasir Mas pun nak tumpang glamer beb. Diberi liputan dalam utusan. Tapir gunung la.. lu orang semua.

Lu orang dah kacau focus Perak la bodoh.

Lu orang dah batalkan kelebihan akhlak PAS la bebal.

Lu orang dah ganggu momentum PRK 2 Bukit la beb.

Ini soal kematangan politik negara. Ini soal keluhuran perlembagaan negara. Ini soal revolusi politik tanah air. Seluruh focus negara harus dikerahkan kepada soal ini. Bukan nak tumpang glamer dengan isu katak.

Bodoh sebodoh-bodohnya….

6 comments:

mountdweller said...

Betul tu saudara. tak ada kerja cari kerja, tak ada pasal cari pasal. Yang bangang bagi calon kat sikatak dulu tu nape?

Jangan kata tak kenal sikatak, nanti aku pula yang katok kepala kamu.

Anonymous said...

hehehe...... teruk lu kena balun dalan TKO bro..... alah lu tak payah la komen pasal YB Takiyudin tu.... wa pun kureng gak ngan dia ni.... YB tu bukan apa.... boring la takde isu..... selepas PRU12 ari tu diam jer isu di Kelantan..... aku pun dah naik bosan dah... yer la tak de isu kat tempat aku..... sebelum PRU12 hari-hari jantung aku ni dok berdebar².... tengok TV konfem PAS kelantan tumbang.... tengok paper... takde harapan dah PAS kelantan..... dok borak² ngan member pun cam tak konfiden jer PAS boleh menang lagi kat Kelantan.... sekaraag..... boooooooooooooooooringgggg..... kena cari isu la..... kasi bangkit skit PAS kelantan ni..... dah lama dah tido ni....

-abanghensem

lelaki_ini said...

Dulu ms Nasruddin Tantawi cabar Berahim letak jawatan, wa dah rs boring dah. Wa kata ape sgt la cabaran lu tu, lu ingat Berahim nak amik kisah?

La ni turn PAS Kelantan lak nak hangitkan lg. Peduli hape Berahim dgn desakan lu org. Ni politik Melayu ma.. sesal lu taja wa hanya akan b'baloi lps Parlimen bubar la.

Makin hebat PAS Kelantan ganyang si katak, makin hebat la TV3 julang dia sbgi wira lantang.

X mustahil bbrpa hari lg TV3 akan intebiu pengundi2 Pasir Mas t'masuk pimpinan PAS Kaw / Caw.

Mrka akan kata,

Kami kenal Berahim & tok se dio jadi calon PAH.
Kami ado doh calon hok molek ore tempatan.
Tapi kami terpakso wala' demi Tok Gughu & Isle.
( abanghensem ajo wa )

TV3 pun swing kata demokrasi dlm PAS Kelantan dah mati. Ahli taat m'babi buta & taksub pd Tok Guru. Pastu selitkan komen2 murahan Tok Pa, Nuar Musa, Awang Adek, Najib & Md Taib.

Skrip lama b'ulang & persepsi lama rakyat refresh. Sentimen lapuk dimainkan. Standard ma.. ADUN Melor plak makin selesa.

Yg bangangnya, bila ada org t'perosok dlm lobang jamban yg sama b'puluh kali. Pisang pun b'buah ntah kali ke brpa walaupun batangnya dah reput.

Mudah sgt jadi mainan media, mangkok !

perunding said...

gua backup adukataruna.

Anonymous said...

ni kumen aku. kalau angkau rajin dan berkesudian, tlg dipustingkan kumen aku ini dlm satu tajok pusting baru.

takiudin dah lama mengigil ketagih nak hantam akan husam. ni la peluang dia.

husam, fatah harun, wan rohim abdullah adalah bangang2 tahap mp bacok yang nak sangat brahim batanding d pasirmas. dsokong bangang2 tahap mp bacok yg dipanggil mat sabu, mahfuz, salahuddin dan entah siapa lah lagi di pas pusat.

lepas manang, mahfuz dan salahuddin jadi bahan hinaan utama ibrahim dlm prlimn. padan muka! padan muka! bodoh tahap tak buleh dtulong, bodoh tahap mp bacok!!

bukan takat bawa fikiran umno katak busuk brnama ibrahim ali tu, kegemaran utamanya menghina ahli2 prlimn pas yg dia anggap bodoh. smua dia keluar kata2 yg cebik atau hina tmasuk hatta dan halim rahman. perasan mcm setan babi gemok tu. pas smua bodoh, penipu. bila pas pusat tak nak beralah 2004 dulu kpd dia & tak nak bagi dia pasirmas, dia jaja rata2 pas pnipu. dia la ikhlas, pandai, sbut apa saja yg elok2.

kuat puji diri mcm setan buncit babi gemok ni.

bila dia dapat pasirmas 2008, dia gigit tangan kawan. parangai apa kalau bukan parangai setan?!

asal bcakap shj d prlimn, krja utama katak busuk tu manghina ahli prlimn Pas dan parti Pas.

krja azmi adik babi gemok tu pula ialah dekat tiap2 hari minta balak. bila tak dapat, brahim babi tu mengamuk. adik brahim katak busuk tu muka langsung tak dak nur mcm muka sini.

bila brahim menyetan, ni la peluang taki melanyak husam yg lama sungoh dah dia geram dan benci. padan muka husam, mat sabu, salahuddin, mahfuz, fatah harun, wan rohim abdullah tmasuk tok guru sekali yg restu brahim btanding di pasirmas. bodoh tahap tenok!!

sakarang hanya taki ada baki-baki telor dan buleh bkata2. masalahnya taki ni pun lembu tungang satu lagi setan busuk brnama razak abas. atau taki pun setan busuk spt razak abas.

itu yg hari ni katak busuk tu pura-pura tak nak masok umno mcm dia kata sini. walhal baru2 ni dia salam dgn najib di parlimen tunduk gilerr cumanya orang tiada tau dia bercium ataukah tidak dgn tangan setan tu.

babi gemok tu tiada mahu masok umno sbb dia nak jadi bebas lwn pas dan tiada buleh ditudoh umno.

aku bagi mak lumat, angkau suson dan buat pusting la satu..

melayubodoh said...

http://bodohmelayubodoh.blogspot.com/

memang bodoh...

http://bodohmelayubodoh.blogspot.com/