Skip to main content

Analisis multi-sudut PRK Perak.



Oleh : AdukaTaruna

1. Sudut BN.

Dengan membaca SPR = BN, wa memilih SPR memilih untuk mengadakan PRK. Menerima surat perletakan jawatan 2 ekor mangkuk PKR tersebut.

1. 1 Itu sahaja peluang BN memiliki 2 kerusi DUN setelah usaha membeli maruah genetik bangang PKR itu tersekat. Walaupun secara perjudiannya, keadaan semasa memihak kepada BR sebanyak 55%, itu sahaja jalan yang ada untuk memiliki 2 kerusi DUN Perak.

1.2 Namun, seandainya BN memilih untuk pasrah, tidak mahu berjudi, maka, projek mendapatkan 2 kerusi milik BR akan diberhentikan atau dibatalkan atau ditangguhkan. Jika BN memilih sudut ini, maka, jawapan SPR pada esok hari (siang nanti) adalah TIDAK ADA PRK.

Di bawah sudut ini, BN tidak sanggup untuk kalah lagi, apatah kalah secara berkembar. Ini mendatangkan kemusnahan dasyat untuk PRU Sarawak dan Persiangan yang akan datang. Malah berupaya membakar BN di PRU13. Menyemarakkan lagi trend menolak BN.

2. Sudut BR.

Keutamaan pertama ialah mempertahankan atau mengekalkan pemerintahan BR. Jadi, walau apa pun, ruang-ruang demokrasi terpaksa digunakan. Termasuk membubarkan DUN.

2.1 Seandainya PRK berlaku, di bawah tajuk keutamaan pertama ini, BR perlu mengelakkan sentiment fade-up golongan bukan fanatic BR terhadap jenama PKR. Ahli intelektual, peniaga, kebanyakkan mereka tidak fanatic dan mungkin berasa meluat dengan jenama PKR dalam PRK tersebut.

Walau jumlah mereka sedikit, tetapi kecondongan 55% adalah tidak banyak. Ini boleh merencatkan trend menolak BN seandainya BR tewas di bawah jenama PKR. PKR tidak mempunyai masa yang banyak bagi membuatkan sentiment fade-up itu reda.

Jadi, di point 2.1 ini, BR berada di 2 pilihan.

a. Berjudi dengan menggunakan jenama PKR.

b. Menggunakan jenama PAS terlebih dahulu.

Menggunakan jenama PAS.

Seandainya calon dari PKR, menggunakan tiket PAS, wa akan bantah. Jenama PAS perlu dijaga. Wa lebih rela produk DAP menggunakan jenama PAS kerana kita sedang bercakap soal kualiti.

Tetapi, seandainya calon PAS, meminjam tiket PKR, tajuk sentimen fade-up terhadap jenama PKR tidak selesai. Hanya ada satu jalan untuk mengelakkan sentimen fade-up ini, di atas tajuk keutamaan yang pertama, yakni, PAS bertanding di kedua-kedua kerusi DUN tersebut, sementara menanti PRU13.

2.2 Seandainya PRK tidak berlaku, maka, 2 mangkuk PKR tadi terpaksa dalam paksa berada di dalam PKR sepanjang menunggu PRU13. Seandainya mereka keluar dari PKR, maka, akan berlaku PRK.

Apabila mereka berada dalam PKR, sedang rakyat sudah menyampah, maka, ianya akan membawa kemusnahan jenama PKR. Kemusnahan itu akan di darap dengan jumlah masa 2 mangkuk ini berada dalam PKR. Semakin lama, semakin musnah. Semakin lama dia membawa jenama PKR, semakin meluat rakyat. Ini adalah tidak bagus untuk survival BR di PRU13.

Kesimpulan.

Genetik Melayu adalah spesis paling stupid. Paling murah harga diri. 10 juta atau 50 juta adalah angka tak logik PKR kepada Melayu awam yang bangang.

Genetik stupid Melayu ini 90% selamat apabila mengigit Islam dengan kemas dan memilih jemaah Islam. Lengkap dengan system tarbiyah, system kuliah, etc. Manakala genetik stupid ini 90% hancur di bawah parti idealogi manusia seperti PKR dan UMNO.

Asal lompat, 90% pasti Melayu di PKR. Asal UMNO menang free PRU, 90% pasti Melayu di PKR. Asal rasuah, 90% pasti PKR dan UMNO. Asal skandal seks / liwat, 90% pasti PKR dan UMNO.

Comments

  1. Akak mula2 nak pk mudah jek,wat aje PRK abis citer.
    Semua pun faham yang kaki luit ni x kira la 5 duit ke,pelacur 30 hengget ke,50,60 juta ke(mak oii,,ada plak luit korang ye...nak tambah mesen buahpinggang dialysis tu kemain berkira kedekut takde peruntukan!!)bukan boleh pakai...

    Tapi ekau la wat semak perut se..
    Tu yg maleh baca analisis ekau kengkadang,,muahaha

    ReplyDelete
  2. cerita la plak pasal negeri ko jang..sibok je pasal negeri org

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.