Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Feb 3, 2009

Analisis multi-sudut PRK Perak.



Oleh : AdukaTaruna

1. Sudut BN.

Dengan membaca SPR = BN, wa memilih SPR memilih untuk mengadakan PRK. Menerima surat perletakan jawatan 2 ekor mangkuk PKR tersebut.

1. 1 Itu sahaja peluang BN memiliki 2 kerusi DUN setelah usaha membeli maruah genetik bangang PKR itu tersekat. Walaupun secara perjudiannya, keadaan semasa memihak kepada BR sebanyak 55%, itu sahaja jalan yang ada untuk memiliki 2 kerusi DUN Perak.

1.2 Namun, seandainya BN memilih untuk pasrah, tidak mahu berjudi, maka, projek mendapatkan 2 kerusi milik BR akan diberhentikan atau dibatalkan atau ditangguhkan. Jika BN memilih sudut ini, maka, jawapan SPR pada esok hari (siang nanti) adalah TIDAK ADA PRK.

Di bawah sudut ini, BN tidak sanggup untuk kalah lagi, apatah kalah secara berkembar. Ini mendatangkan kemusnahan dasyat untuk PRU Sarawak dan Persiangan yang akan datang. Malah berupaya membakar BN di PRU13. Menyemarakkan lagi trend menolak BN.

2. Sudut BR.

Keutamaan pertama ialah mempertahankan atau mengekalkan pemerintahan BR. Jadi, walau apa pun, ruang-ruang demokrasi terpaksa digunakan. Termasuk membubarkan DUN.

2.1 Seandainya PRK berlaku, di bawah tajuk keutamaan pertama ini, BR perlu mengelakkan sentiment fade-up golongan bukan fanatic BR terhadap jenama PKR. Ahli intelektual, peniaga, kebanyakkan mereka tidak fanatic dan mungkin berasa meluat dengan jenama PKR dalam PRK tersebut.

Walau jumlah mereka sedikit, tetapi kecondongan 55% adalah tidak banyak. Ini boleh merencatkan trend menolak BN seandainya BR tewas di bawah jenama PKR. PKR tidak mempunyai masa yang banyak bagi membuatkan sentiment fade-up itu reda.

Jadi, di point 2.1 ini, BR berada di 2 pilihan.

a. Berjudi dengan menggunakan jenama PKR.

b. Menggunakan jenama PAS terlebih dahulu.

Menggunakan jenama PAS.

Seandainya calon dari PKR, menggunakan tiket PAS, wa akan bantah. Jenama PAS perlu dijaga. Wa lebih rela produk DAP menggunakan jenama PAS kerana kita sedang bercakap soal kualiti.

Tetapi, seandainya calon PAS, meminjam tiket PKR, tajuk sentimen fade-up terhadap jenama PKR tidak selesai. Hanya ada satu jalan untuk mengelakkan sentimen fade-up ini, di atas tajuk keutamaan yang pertama, yakni, PAS bertanding di kedua-kedua kerusi DUN tersebut, sementara menanti PRU13.

2.2 Seandainya PRK tidak berlaku, maka, 2 mangkuk PKR tadi terpaksa dalam paksa berada di dalam PKR sepanjang menunggu PRU13. Seandainya mereka keluar dari PKR, maka, akan berlaku PRK.

Apabila mereka berada dalam PKR, sedang rakyat sudah menyampah, maka, ianya akan membawa kemusnahan jenama PKR. Kemusnahan itu akan di darap dengan jumlah masa 2 mangkuk ini berada dalam PKR. Semakin lama, semakin musnah. Semakin lama dia membawa jenama PKR, semakin meluat rakyat. Ini adalah tidak bagus untuk survival BR di PRU13.

Kesimpulan.

Genetik Melayu adalah spesis paling stupid. Paling murah harga diri. 10 juta atau 50 juta adalah angka tak logik PKR kepada Melayu awam yang bangang.

Genetik stupid Melayu ini 90% selamat apabila mengigit Islam dengan kemas dan memilih jemaah Islam. Lengkap dengan system tarbiyah, system kuliah, etc. Manakala genetik stupid ini 90% hancur di bawah parti idealogi manusia seperti PKR dan UMNO.

Asal lompat, 90% pasti Melayu di PKR. Asal UMNO menang free PRU, 90% pasti Melayu di PKR. Asal rasuah, 90% pasti PKR dan UMNO. Asal skandal seks / liwat, 90% pasti PKR dan UMNO.

2 comments:

maymot said...

Akak mula2 nak pk mudah jek,wat aje PRK abis citer.
Semua pun faham yang kaki luit ni x kira la 5 duit ke,pelacur 30 hengget ke,50,60 juta ke(mak oii,,ada plak luit korang ye...nak tambah mesen buahpinggang dialysis tu kemain berkira kedekut takde peruntukan!!)bukan boleh pakai...

Tapi ekau la wat semak perut se..
Tu yg maleh baca analisis ekau kengkadang,,muahaha

tenggiling- said...

cerita la plak pasal negeri ko jang..sibok je pasal negeri org