Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 26, 2009

Taik lama pedulikan dulu la PAS. Taik baru ni lu sekat.



Oleh : AdukaTaruna

Nak bersihkan taik UMNO memang payah beb. Kena plak team PAS pegang penyapu, team lain pegang air, team sana pegang sabun. Payah. Tapi ruang-ruang menelinap tetap ada. Nak seribu dalih la kan.

Contoh macam Selangor dan Perak ni. Kedah pun boleh buat step ini untuk kaedah beransur-ansur . PAS pegang penyapu jer. Air PKR, sabun DAP. Susah beb nak bersihkan taik UMNO. Kena plak yang dah melekat dan sebati dengan lantai.

Sebab tu cadangan PAS nak hadkan penjualan arak di Selangor sukar. Bila wa cakap camni, jangan jadi bodoh syorkan PAS keluar dari BR. Itu bukan penyelesaian. Tu bodoh namanya. Lari dari masalah. Macam la keluar dari BR leh hadkan penjualan arak.

Berbalik kepada penyapu tadi, PAS kan dapat Majlis Agama Islam kat Selangor. Hassan Ali yang pegang. So, memula korang bentangkan undang-undang maksiat orang Islam dulu. Masukkan sesi kaunseling dulu sebelum penjara bagi kesalahan seterusnya.

Dah undang-undang untuk orang Islam (bukan hudud yang masih trauma tu), takan DAP nak bantah plak. PKR muslim kompom terpaksa sokong.

Bila dah termaktub, kena pergi kepada penguatkuasaan pulak. Undang-undang melambak, tapi penguatkuasa mati pucuk ala tak guna gak. Hangat-hangat tahi Melayu.

So, tangkap sapa-sapa muslim yang beli arak, beli tiket ekor. Buat betul-betul. Jangan hot2 Malay shit beb. Lepas bicarakan, jatuhkan sessi kaunseling pada kesalahan pertama.

Bila dah ada penguatkuasaan, walaupun tak berat, barulah ada respek. Yang jahil kuti pun ada respek, ada takut, ada segan. Lu buat camni jer dulu. Mana Hassan Ali ni? Dengar ke tak ni?

Kalau penguatkuasaan kekal macam zaman UMNO, baik tak payah muslim undi lu orang. Orang undi bukan suh tawar-menawar secara sulit. Tapi suh jaga muslim guna apa jua kaedah yang lu dapat.

Kesimpulannya, tak dapat nak cuci taik UMNO, just guna apa yang ada sekat dari taik-taik baru. Taik-taik lama biar jer dulu. Ini, korang heboh taik lama, taik2 baru masih berlaku.

So, kaedah penguatkuasaan ni lu kena guna dengan berkesan, kukuh, konsisten dan istiqomah.

1. Pub-pub dan kelab-kelab malam. Serbu jer setiap mingu kalau tak mampu setiap hari. Mana muslim first silap, kena masuk sesi kaunseling. Mana yang kesalahan kedua, lu fikir la sendiri apa hukuman yang patut. Brother2 PEKIDA macai disko tu lu sumbat sekali.


2. Pembeli tiket judi muslim. Tangkap, tahan dan didik.


3. Pembeli arak muslim. Pun sama gak. Kesalahan pertama kelas kaunseling ke, apa ke. Kesalahan kedua lu fikir la sendiri.

No comments: