Skip to main content

Dasar gen lemah : Parti UMNO lebih besar dari perlembagaan negara.



Oleh : AdukaTaruna

“Jangan ambil hak kami.”

“Jangan campur urusan kami.”

“MT memutuskan UMNO sendiri uruskan rasuah.”

Kepala otak lu. UMNO parti la bongok. Berdaftar di bawah perlembagaan negara. SPRM tu suruhanjaya beb. Tak kira la UMNO ke, PAS ke Syarikat Runcit Ah Liang ke, Kedai Buku Omar ke, semua di bawah SPRM. Dasar bebal gen Melayu.

Saiz otak Melayu yang dietnya nasi-karbohirat ni sekitar 1400cm padu jer. Berbanding gen atau spesis pemakan gandum-protien ni, mereka 1500cm padu.

1400cm padu darapkan dengan peratus kemampuan dia meneroka otak sendiri. Dah kecil. Lainlah kalau melayu ni dididik menggunakan kedua-dua anggota kanan dan kiri, barulah peratus penerokaan otaknya lebih luas kerana menggunakan otak kiri dan otak kanan.

Contoh :

1. Melayu 20% daya teroka x 1400cm2

Jauh lebih bangang dari

2. Parsi-Eropah-Yahudi 20% daya teroka x 1500cm2

Jadi, kalau nak fight, kena

3. Melayu (20% x 1400cm2) x 2 [mahir menggunakan kedua-dua belah anggota. Kanan dan kiri]

Tetapi tetap kalah dengan

4. Parsi-Eropah-Yahudi (20% x 1500cm2) x 2 [mahir menggunakan kedua-dua belah anggota. Kanan dan kiri]

Tu pasal Zidane yang bukan Melayu, pemakan gandum, jauh lebih terer dari Zafuan, pemakan nasi tu.

Dan bertambah buruk apabila Zidane berupaya meneroka otak kiri dan otak kanan apabila dia mahir menggunakan kaki kiri dan kaki kanannya; berbanding Zafuan yang kaki kanan mahir sepak bola, kaki kiri mahir kawin lari dengan Rita Rudaini.

Comments

  1. lu btol2 marah dia kebas Rita Rudaini lu ni.

    dah x de jodoh bro. x pe, janda lawa ramai lg. abby ada.. nanu bole.. norish karman pun ok ape, hehe

    ReplyDelete
  2. Lu tau bro, wa punya gelak bila tengok blog bro Penarik Beca.

    Ada cerita Aby Abadi beb. Wakakakaka. Ntah apa mimpi dia citer bab artis ntah.

    Lawak gile.

    AT

    ReplyDelete
  3. bro AT.... wa pun ada kenal sorang janda anak dua... lu nak kenal ke..... hehehe

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.