Skip to main content

PAS jumud tahap Power Ranger Pink Colour!

Oleh : AdukaTaruna

Tulisan adalah sejarah. Lama dahulu wa fight bersendirian melawan arus besar tentang malapetaka Hadi apabila diletakkan sebagai Presiden. Wa fight, dan fight semampu wa secara berterusan. Wa hanya berhenti ketika masa yang perlu dan patut sahaja. Contohnya PRU12.

Apa yang ditakutkan Anwar dan PKR bro? Sedih betul wa. IQ tahap berapa ntah la. Robihkanlah dulu UMNO itu. Kemudian, dalam masa 3 bulan, nilai la semula. Kalau rasa keburukan lebih besar dari kebaikan, keluarlah. Barula korang nak berdebat dan bergasak sesame sendiri sama ada perlu keluar dari BR atau tidak. Ala…. Hai.

Dah depan gol dah ni maaaa….. sampai bila kita mahu mengekalkan kerajaan kuno ini? Negara lain dah berevolusi dah, PAS masih jumud tahap Power Ranger Pink Colour! Rasa macam nak nangis. Puluhan tahun PAS menyalak dan memekak mahu penumbangkan pemerintahan zalim rupanya retorik dan tidak realistic. Kerana memilih manjadi pembangkang sampai mati asalkan Islam tidak diperlekehkan.

Adoi… belum cuba belum tahu maaa….. Bina la jambatan ni kat seberang dulu Kabilah Hadi oi. Lagi semeter dua jer ni. Dah sampai seberang, BN dah terjun laut, korang nak bertumbuk, bertumbuklah. Bengap nye lak ai….

Cerita berdekah dekah puluhan tahun. Mengalir darah syuhada di sana sini bagi menumbangkan kerajaan zalim. Bila dah nak tumbang, tetiba takut pulak. Kami rela kalah asalkan Islam tak kalah. Ekeleeeee….. kalau dah tahu, tak payah la berjuang dalam demokrasi. Lu guna la militant atau sebagainya.

Takut Anwar.

Hanya orang yang bodoh takutkan Anwar. Sebab Anwar tu cerdik. Dan dia sedar dia bodoh. Apa yang Anwar boleh buat kalau PAS duduk dalam kerajaan BR bagi tujuan menghakis Islam? Dia perlukan kestabilan. PAS memiliki peranan besar. Kerana PAS anytime boleh bertahaluf pula dengan UMNO.

Benda tu semua cerita seberang ma. Sekarang ni tengah nak siap jambatan dah ni. Semeter dua jer lagi ni. Asak sepenuh masa. 916 ke, 917 ke, 930 ke, PRU13 ke, tumbangkan dulu fasa zalim ni. Alahai Kabilah Hadi.

Camni jer la Kabilah Hadi. Keluarlah dari PAS. Apabila sampai masa nanti, di seberang sana, anda ingin kembali semula, pun dipersilakan. Malah, anda mahu mendakwa anda semualah berperanan besar terhadap kejayaan menghasilkan satu negara terbuka yang memberi kelebihan PAS fight Islamic State idealogi dengan sangat berkesan, ketika itu, pun tiada masalah.

Ambillah nama sebanyak mana yang anda mahu. Asalkan jalan-jalan ke arah Islamic State melalui wadah demokrasi berparlimen di Malaysia itu jelas realistic.

Kamon la Kabilah Hadi. Rugi sungguh setiap atom titisan darah syuhada Memali dalam menumbangkan kerajaan zalim, apabila rupa2nya PAS hanya sanggup menjadi pembangkang abdan abada sambil memperbodohkan rakyat untuk menumbangkan kerajaan UMNO-BN untuk sekali lagi. Dan lagi.. dan lagi…

Comments

  1. Tatkala pemain2 sedang mengasak hebat didepan pintu gol lawan, dan pihak lawan sedang tercungap2 hampir pengsan mempertahankan pintu gol mereka yang hampir bolos, orang berharap semua pemain akan bersungguh2 berjuang menumpaskan lawan. Pas boleh berperanan sebagai striker atau sekurang2nya menjadi midfielder utk membantu menjaringkan gol. Tapi apa dah jadi pada PAS. Org melihat PAS sudah kelamkabut dan tidak ada daya juang. Presidennya sudah mamai melilau berpusing2 tak tentu hala. Timbalan presidennya entah dah jadi apa, langsung tak muncul2. (tak keluar rumah atau sedang main guli dengan anak buah pak lah). Mat sabu pula hanya minat jadi pemain simpanan, hanya tunggu dan lihat, perati dari tepi padang. Mustafa Ali pula asyek mencari peluang untuk score gol sendiri.

    Kalau macam ni lah sikap PAS, jangan hairan bila PRU nanti, PAS dapat kurang dari apa yg dia menang sekarang. Lebih baik org support PKR atau DAP, kerana PKR & DAP lebih prihatin dan gigih berjuang membela rakyat.

    ReplyDelete
  2. aku tambah.......

    TGNA jer sibuk dok pertahankan pintu gol daripada dibolosi.... termasuk juga dobolosi oleh pemain yang seolah-seolah sudah dibeli oleh pihak lawan.... husam musa dan mahfuz omar juga bertungkus lumus menjaga pertahanan daripada dibolosi pihak lawan....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  3. opsss..... tertinggal....

    pengadil pula sibuk dok bising..... KITA BOLOS DINDING GITUUU!!!!!!!

    HEHEHE.......

    -abanghensem

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.