Skip to main content

Jimat petrol guna air. Memang jimat. Kalah kodai Jimat.


Teknologi dapatkan hidrogen dari air untuk membantu petrol semakin mudah dan murah. Wa sudah cuba sendiri, memang menakjubkan. Alhamdulillah. Berbeza daripada syarikat perdana yang menyediakan kawalan elektronik, alat / sistem ini ‘free maintenance’.

Kira sesuai untuk golongan pemalas macam wa atau wanita-wanita la. Meh wa terangkan serba sedikit alat / sistem ini. Selebihnya lu orang tepon sendiri tokey bengkel tu.

1. Air yang digunakan adalah jenis suling atau jenis yang dibeli dari mesin air yang banyak didapati di hadapan kedai-kedai runcit.

2. Menggunakan tabung air untuk pancutan cermin, so, keburukannya tidak boleh lagi diletak sabun atau cemical dalam tabung air untuk cermin hadapan itu.

Anda boleh memilih untuk menggunakan tabung air berasingan, tetapi harga lebih sedikit kerana kos pemasangan dan kos tabung air.

3. Tiada penyelenggaraan diperlukan. Asalkan tidak mengusik ‘setting’ yang telah dilakukan, pengguna hanya perlu menambah air di dalam tabung sahaja.

4. Peratus penjimatan adalah tinggi walaupun masing-masing berbeza corak pemanduan. Wa nak upload video ujikaji benda alah ni. Wa kosongkan tangki minyak kereta, isi RM10 jer, bawa minyak stanby dalam bonet, set meter kereta, then drive ke KL. Wa nak g rumah uma ke, g zoo tengok menatang ke. Haha. Tengok berapa jauh dia boleh pergi dengan RM10 (3 liter lebih).

OK. Kalau lu orang berminat, tepon brader nih.

Mazin : 014-2363890

Harga : RM 200 (masa memula dulu RM 400 tu)

Tempoh pemasangan : 20 minit. (pasang kejap jer, tapi nak setting tu lama sket)

Lokasi pemasangan : Seremban.




“Bang, kalo yang guno air yo, tak payah guno petrol punyo, ado ko?”

“Umang ai... Osah tamak eh kau ni. Tapi, kok ado oghang jumpo teknologi tu, pepandai la abang seludup teknologi tu bawak kek bengkel abang ni ha.”

Comments

  1. bos,kasi testimoni satu kali...tak de efek kat kereta ke?performance kena korbankan ke kalu guna air ni?tq

    ReplyDelete
  2. Tu la.. Insyaallah wa upload video pembuktian berfakta berapa tahap kejimatan benda alah ni.

    Performance kalo kete standard mody tak jejas. Insyaallah.

    Tapi kalau keto yang bikin2 untuk racing, wallahualam. Kono tanyo brader tu la.

    ReplyDelete
  3. baik at belajar buat setting keta tu elok2. ujung bulan ni nak culik at tolong pasang n setting kat keta sy.. bulih ronda2 borneo, isi rm80 dah cukup kot.. :p

    ReplyDelete
  4. 4. Peratus penjimatan adalah tinggi walaupun masing-masing berbeza corak pemanduan. Wa nak upload video ujikaji benda alah ni. Wa kosongkan tangki minyak kereta, isi RM10 jer, bawa minyak stanby dalam bonet, set meter kereta, then drive ke KL. Wa nak g rumah uma ke, g zoo tengok menatang ke. Haha. Tengok berapa jauh dia boleh pergi dengan RM10 (3 liter lebih).

    <<<<<

    Bagus untuk lu tu bro…wa rasa lu ni kena pergi cuti-cuti mesia sikit la bro…pergi jauh2 sket..tgk gunung bukit ke lautan ke ape ker…pergi tenang2kan pikiran dan hati lu…leh ajak bini lu hunymoon lagi ker…dari duk bnyk sgt ckp kat dunia maya ni….kadang2 xguna pun bila ckp serupa org dah menyampah dan mual nak baca…..baik lu amik insiprasi dan semangat baru bila pergi cuti2...g la tenang2kan hati lu tu dulu…hilangkan sikit ghairah nak menghentam dan ubat sakit2 lu tu sikit...nnti upload la bnyak2 video pasal benda alah ni…buat sambil-menyambil ok per…

    ReplyDelete
  5. Bro,hasil testimoni u cammana. Berapa percent penjimatan/jarak dengan RM10 petrol yang telah diguna.

    ReplyDelete
  6. Aduka, aku ada buat mendalah ni.. korang sume boleh buat sendirik, aku dah buat ebook cara2 nak buat dan pasang.. harga RM111 je.. kos buat dan pasang bawah RM200.. daftar kat homepage aku... www.keretair.co.cc atau google keretair. TQ

    ReplyDelete
  7. aduka,cmner ngan video trbaru myak gune air tue?..

    btul2 brkesan ke?..

    kalo sepuluh ringgit bole pegi brape jauh?..

    ReplyDelete
  8. bro.... aku pun nak jugak. tapi aku sekarang dok kelate. boleh ke aku order n pasang sendiri.- abanghensem

    ReplyDelete
  9. Salam...

    Di Penang, benda ni dah dibuat dua tahun yang lalu. upahnya cuma RM10.00 saja.

    Setelah setahun, semua benda ni orang bakul sampahkan. hampeh.. bohong... tipu....

    NASIHAT SAYA TAK PAYAHLAH.. nanti untung ciput, rugi sekandar bila enjin losak.....

    ReplyDelete
  10. Tuan Aduka,

    Memang menjimatkan, kami di KB sudah pakai 3 tahun sudah. cuma air perlu di periksa selalu.

    kira macam ni jerlah. saya pulang ipoh dari kota bharu jaraknya 325km. petrol dipakai hanya 20 ltr. bagi kereta 1600cc.

    jimatkan?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.