Skip to main content

Baju bukan punca gangguan seks!

Oleh : AdukaTaruna

Rujukan : http://www.malaysiakini.com/news/83672

http://adukataruna.blogspot.com/2008/05/pakaian-putih-pelajar-perempuan.html

Dalam menganalisis permasalahan ini, kita perlu kembali kepada umbinya. Fokusnya apa? Mari hamba senaraikan beberapa fokus dalam masalah ini.

a. Gangguan seksual – Menarik minat si pemangsa.

b. Gangguan seksual – Mendedahkan si pemakai kepada pemangsa.

Di atas ialah pecahan fokus tajuk pemangsa. Si pemangsa pula terbahagi kepada kepada beberapa fokus lagi.

a. Pemangsa remaja.

b. Pemangsa dewasa.

Memang ianya (pakaian putih berkain jarang) bukan faktor terbesar. Tetapi ianya tetap salah satu faktor. Dan faktor-faktor ini perlu ditutup walaupun faktor-faktor utama yang lain masih sukar ditutup.

Kita tidak boleh menunggu atau berbalah perlu tutup yang sana dahulu (faktor), perlu tutup di sini dulu. Tutup sahaja setiap faktor yang mampu.

Tidak jelas? Tidak mengapa, mari kita gantikan faktor pakaian putih berkain jerang ini dengan satu faktor seumpamanya. Yakni dadah.

a. Dadah adalah antara faktor masalah gangguan seksual. Fokus menarik minat pemangsa. (khayal)

b. Dadah adalah antara faktor masalah gangguan seksual. Fokus mendedahkan si pengguna (si pemakai) kepada pemangsa. (sila bandingkan pecahan yang dimudahkan di atas)

Dalam kategori pemangsa pula :

a. Dadah membentuk naluri negatif kepada pemangsa remaja.

d. Dadah meneruskan naluri negatif kepada pemangsa dewasa.

Jadi? Mengapa anda tidak berbalah dalam isu ini? Mengatakan dadah bukan faktor gangguan dalam tajuk gangguan seksual? Mengapa tidak mengatakan krisis nilai puncanya? Jika iman tinggi, penggunaan dadah tidak membawa risiko gangguan seksual.

Tahukah gen bernama Dr itu bahawa pakaian jarang putih itu terletak di bawah tajuk krisis nilai?

"Baju kurung seragam berwarna putih telah sekian lama dipakai tanpa menimbulkan sebarang masalah.

"Masalah sosial dan gejala seksual yang semakin meruncing di kalangan pelajar sebenarnya berpunca dari krisis nilai, hakisan pegangan agama dan moral yang sedang hebat melanda masyarakat kini,"

Dr bergenetik Melayu, krisis nilai, hakisan pegangan agama itu termasuklah memakai pakaian putih yang jarang, penggunaan dadah, pergaulan bebas, fahaman sekular, hiburan melampau dan sebagainya.

Itu adalah faktor-faktor bagi tajuk masalah gangguan seksual. Jadi, apa perlunya berbalah yang mana adalah faktor utama, yang mana perlu ditutup dahulu.

Nampak tak? Kegagalan gen Melayu mengasingkan sesuatu itu mengikut tajuknya. Inilah masalah terbesar dari segala masalah. Rujuk ini.

http://adukataruna.blogspot.com/2008/05/pakaian-putih-pelajar-perempuan.html

Comments

  1. Benang kusut yang berjaya dirungkaikan...ini yang dapat aku perkatakan tentang artikel ni.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.