Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 4, 2009

Bagan Pinang : SPR bermesyuarat selepas raya.

Oleh : AdukaTaruna

Dengan ini SPR mengumumkan kerusi Bagan Pinang kekal milik BN kerana Allahyarham sakit dan mati dalam 2 penggal yang berbeza.
Itu tajuk SPR. Tajuk Allahyarham pulak, gua ucapkan takziah kepada keluarganya, dan doakan alam yang terbaik untuk dia, diri gua sendiri, dan seluruh muslimin muslimat.

Gua akan story sket bab PRK ni awal pagi nih. Gua kena sediakan alasan secukupnya bagi mengelakkan abanghensem dan beberapa lagi mengutuk negeri gua. Ngeeee...... Dalam pada itu, satu maklumat yang takdo kono mongono ngan isu ini, den mengumumkan sobona eh den anak jadi Pulau Pinang. Kuang3...

p/s : kita ni bercatur melawan lawan. Masing2 semua bercatur. Tetapi kini semakin lama, semakin jelas bahawa kedua-dua kita sebenarnya dalam percaturan Allah. Ntah apalah skrip yang Allah susun ni.

Jangan Lu beratkan pundak kitorang dengan beban yang tak boleh kitorang galas wahai Yang Lemah Lembut...

7 comments:

Anonymous said...

wa tunggu lu cakap apa bab ni..hehe

-toyong-

Xenan said...

haha,

Dan2 claim org penang.Wa setuju lu ckp..skrip allah lagi kuasa.Takat ni wa tak nampak ke mana hala semua ni

C++ said...

Allah S.W.T adalah sebaik-baik perancang....

Walau macam mana hebatnya manusia, tidak terjangkau keilmuan kita.

maymot said...

"Jangan Lu beratkan pundak kitorang dengan beban yang tak boleh kitorang galas wahai Yang Lemah Lembut..."

>rock betol cakap ngan Allah...hi3
>>sejuk ati den bc n3 ekau ni..rasa nak wat menantu laks....
muahaha

C++ said...

Pemangku ADUN

SPR akan membuat satu lagi kejutan.... hahaha

SPR akan mengumumkan bahawa ujudnya situasi Pemangku ADUN bagi kes-kes yang melibatkan kematian ADUN. Pemangku ADUN ini bergantung kepada situasi ADUN tersebut. Jika ADUN yang meninggal dunia itu dari BN, pastinya akan ader Pemangku ADUN tetapi tidak kalau ADUN yang meninggal dunia itu dari PR.

SPR akan mengumumkan Pemangku ADUN mestilah dari kalangan ahli keluarga ADUN itu sendiri sama ada isteri atau anak yang sulung. Jawatan Pemangku ADUN ini akan mendapat semua keistimewaan sama seperti ADUN itu sendiri ketika hidupnya. Elaun dan imbuhan serta kemudahan akan diberikan secara saksama.

Pemangku ADUN juga berpeluang mengundi didalam mana-mana sidang DUN dan juga jika ADUN tersebut adalah EXCO, maka Pemangku ADUN juga akan menjawat jawatan EXCO.

SPR akan melakukan sistem Pemangku ADUN dengan dimulakan di DUN Bagan Pinang yang mana ADUN dari Barisan Nasional telah meninggal dunia.

Kita tunggu pengumuman SPR tidak lama lagi.

renzo said...

hahaha bro bab bendera tu wa jaminn mesti INDON akan kata kita claim budaya mereka lagi :))... bg yg buta sejarahh pasti x setuju kita kibarkan bendera tu :))

Anonymous said...

kalau wa SPR wa akan umumkan.... kerusi bagan Pinang masih kekal kepada BN.... cuma UMNO perlu ganti ADUN yang meninggal ngan ADUN baru jer.....

-abanghensem