Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 7, 2009

Bagan Pinang : Peranan Hadi ditagih.

Oleh : AdukaTaruna

Gua berpendapat, Hadi perlu suntik virus dalam jentera UMNO. UMNO sudah mula kelam-kabut. Wanita mahu calon wanita. Isa Samad lobi anaknya. Mat Hasan mahu sekat dengan meletakkan orangnya.

Hadi perlu isytihar depan sidang media, mencabar atau pempelawa siapa2 yang mahu menjadi calon UMNO supaya berdebat dengannya isu Pengkhianatan Melayu. Hadi juga tidak kisah dengan siapa sahaja ahli UMNO yang berani berhadapan dengannya.

Dan dalam pada itu, PAS perlu menyediakan lulit. Seorang yang boleh mendakwa dirinya ahli UMNO untuk berhadapan dengan Hadi seandainya tiada seorang pun jentera UMNO yang berani.

Ini adalah virus. Masyarakat tempatan akan tertanya2 siapakah yang berani. Para pelobi calon pasti ingin berhadapan dengan Hadi bagi menunjukkan keupayaannya. UMNO pusat pula pasti akan menyekat siapa sahaja dari menyahut cabaran Hadi. Media pula terpaksa membina satu persepsi debat adalah kerja air liur. Semua ini adalah virus yang merosakkan UMNO.

Jadi, gua tegaskan, gua menagih peranan Hadi. Hadi perlu buang sifat2 eksklusif, sifat2 egois seorang ulama besar.

Apabila tiada seorang pun jentera UMNO berjaya menyahut seruan itu, datangkan lulit tadi. Dan jangan lupa, pastikan lulit tadi tidak terlalu pandai dari Hadi. War2kan melalui banner Debat Pengkhianatan Melayu. Perbahasan itu harus dirakam dalam bentuk VCD untuk teknologi tahap Melayu. Dan pastikan setiap rumah Melayu mendapat VCD itu. VCD yang dicetak lebih murah, mudah dari risalah dan poster yang ditampal, gantung dan edarkan.

Motifnya ialah swing yang maksimum termampu dari pengundi Melayu. Dicampur dengan swing yang diharapkan dari bukan Melayu, kita harapkan dapat mengatasi 5000 undi pos.

Seperkara yang perlu diambil, jangan fikir seluruh India di 4 daerah mengundi mengetahui isu kuil di Selangor. Mereka tinggal di estet. Gua tak fikir majority mereka ada internet. Dan satu lagi, rekod terdahulu, dari 5000 undi pos, PAS mendapat seribu lebih. Gua tidak fikir dalam keterdesakan sekarang ini, Zaid Hamidi dan Najib akan membenarkan satu undi pun dari undi pos.

So, gua hanya nampak, BR perlu bermati2an mendaoatkan sokongan Melayu dan sokongan bukan Melayu. Peranan Hadi sangat2 ditagih.

2 comments:

rajawalibiru said...

Aduka,

Apa kata cadangan2 bernas bro, tulis memolek pastu tepek kat Tranungkite. Xpun bro hantar mail kat Su TG Hadi ker.

Blogger kene kerjasama dan ada playmaker antara Blogger PR

p/s- Aku ingat ko anti-Hadi, sayang jugak ko kat Hadi ye. Ko pilih dia juga eq.

Hehehe..

Anonymous said...

pandai la lu suruh hadi buat tu buat ni..lepas tu bile dia tak dengar idea lu, lu amik peluang maki habis habisan..teknik lu aku dah tau..