Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Aug 20, 2009

Sekitar Permatang Pasiaq

Oleh : AdukaTaruna

1.

Permatang Pasiaq. Camtu kot cara orang tempatan sebut. Haha. Skang ni, tak tau silap mana atau memang bodoh UMNO, pilih calon kaki songlap. Kalau zaman 60-90an boleh la. Sebab takda maklumat. Letak babi pun Melayu undi gak.

Masalahnya, keributan calon songlap UMNO ni, sampai ke tak pada penduduk Permatang Pasiaq? Berapa kerat jer yang ada internet? Payah gak. Permatang Pasiaq tu kawasan bandar ke luar bandar eh?

So, gua ingat kena usung la bekas rakan kongsi loyer bangang tu pada ceramah atau penerangan yang boom punya. Okeh, skang mari kita lihat.

Untuk promosi penerangan dan dedahan yang boom punya, kena sampai kepada semua lapisan penduduk tempatan. Internet hanya sebahagian sahaja. Gua ingat kena buat banner, balon la. Promosi pada sekian hb, sekian malam, bekas rakan kongsi calon BN akan buat pengakuan membela diri ke, dedahan berani ke.

Pentas plak jangan guna pentas PAS ke DAP ke PKR ke. Benda2 tu semua kendian. Tapi guna la pentas NGO atau Majlis Peguam. Satu bendera BR pun jangan pasang. Kasi selesa sket orang UMNO datang. Hadi ke, Nik Aziz ke, Anwar ke, jangan memandai2 naik duduk atas pentas. Hanya orang2 NGO jer atau Majlis Peguam. Lu semua duduk bawah sebagai hadirin. Jangan bagi ucapan pun. Tempeleng jer sapa2 yang ingkar.

Dengan cara ni, gua ingat mesej lebih dapat diserap hampir semua golongan.


2.

Yang gua menyampah, Najib. Najib memisahkan diri dari sebarang PRK skang ni. Tapi bila time 'menang' cam Manek Urai ari tu baru dia muncul. Niamakahai. Takut dikaitkan atau referendum dengan kepimpinan dia la tuh.

Bila Najib penakut dan pentingkan diri macam tu, gua rasa mesti orang UMNO pun berbulu gak. Lu as Presiden UMNO harus sama2 bertungkus-lumus dan cedera parah dalam PRK. Orang luka, lu mesti luka gak. Tapi sebaliknya.

So, sebab ini kot gua ingat Khairy sakit hati. Sehingga upkan isu pengundi hantu. Isu bangang tu hanya merosakkan UMNO. Itu peluru untuk bunuh UMNO, bukan untuk bunuh PAS. Terbaru, ada pulak pihak yang buat kerja macam nih.

Kampung Petani - Beberapa orang penduduk di Kampun Petani menerima wang palsu RM100 yang diletakkan didalam sampul surat yang diselitkan dibawah pintu rumah mereka.

Seorang penduduk, Salim b. Abdul Hamid, 50 tahun mendakwa, isterinya menemui sampul surat berisi 3 keping wang kertas palsu RM100 yang diselitkan dibawah pintu rumahnya pagi ini.

Didalam sampul surat tersebut, mengandungi sebanyak 3 keping wang kertas RM100 dan juga sekeping kertas bertulis "Tolong Menangkan Calon BN".

Beliau yang berkunjung ke Markas Induk N11 juga mendakwa, bukan beliau seorang sahaja menerima wang palsu tersebut tetapi beberapa penduduk di kampungnya juga menerima sampul surat berisi benda yang sama termasuk beberapa penyokong UMNO.

Laporan polis akan dibuat oleh mereka-mereka yang menerima sampul surat berisi wang palsu tersebut di balai polis berdekatan.


Bagi pihak PAS pulak, time ni la nak guna kebodohan Presiden lu orang. Suruh Hadi buat kenyataan media yang dia kecewa Najib sambil lewa dengan kempen UMNO. Bila Hadi sebut, kompom media berebut2 nak siarkan punya.

Permatang Pasir : Hadi pertikai Najib (Utusan Malaysia)

Siapa Hadi untuk tegur Presiden kami? - Timbalan Pemuda UMNO.

Jangan jaga tepi kain orang - Noh Omar

Back fire beb. Back fire kepada UMNO. Manfaatkan kebodohan Hadi, dan manfaatkan sikap mengampu UMNO. Cerdikla sikit bai.


3.

Skang masuk isu pengkhianat plak. Gua ingat lu kena guna teknik Cikgu Bard dulu la. Masa debat Khairy-Cikgu Bard.

Memula lu hantar surat rasmi. Cabar debat Muhyiddin-Anwar. Tajuk Pengkhianat Melayu. Then, lu terus promosi. Lu pasang jer kain rentang ke, surat iklan ke. Tekan dia untuk hadir atau sehingga dia terpaksa buat kenyataan tidak pernah nyatakan persetujuan untuk hadir.

Damage beb, damage.

7 comments:

Wan said...

Bro,antar lu punya spy siasat surat misteri tuk kes tbh. Sape org-org yg terlibat,lu kan ahli nujum...Gua tunggu lu kat pintu syurga,gua pun tak sokong umno....kih kih kih

Xenan said...

humm..

tuh yg wa tertanye2.Takat ni ape sentiment local?

Wa arap PR tak over sgt attack isu peguam nih.Takut ade kesan sampingan.Rohaizat ni beranak pinak kat sini..Takut terlepas ckp ade adik beradik terasa.Please proceed pd isu2 lain.Dah boleh simpan n bukak balik masa last day sebelum mengundi.

Ade 5 ari lagik nih.Wa ingat PR kne mainkan isu janji2 PR plak.Kalau boleh deal la ngn DAP kot2 bole dpt exco.Ade suara sikit dlm Penang govt.Bila lagi nak mintak pon.

Wa berani atas pagar kompom tertarik

joe penang said...

Idea hang mmg taktikal. Tapi aku bimbang pimpinan PAS and PR tak pandang. Maklumlah blogger nyamuk cam kita ni. Tak tau la kalu dr zulkifli gunakan cara ni. Tengoklah sehari dua lagi.

p/s: Hang ni ada jawatan dlm PAS kat. Aku besa dengaq sorang perwakilan muktamar lepas mencadangkan konsep kepimpinan ulamak. Hang ka? Talibarut hang ka?

Anonymous said...

bagi wa banyak isu² yang boley memenangkan PAS kali ni... kalau PAS menang (kalau menang la) ngan less majority tak tau la wa nak cakap apa... yang nyata mesti la pimpinan PAS kelantan akan ketawa terbahak²...... wa pun sama.... hehehe

-abanghensem

alexander said...

orang penang panggil matang pasiaq

Anonymous said...

NGO nak wat forum ceramah mana polis nak bagi permit.Bukanke hanya untuk parti yang bertanding saja.

Norawi said...

agaknya,siapa yang boleh menang di permatang pasir?