Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Aug 16, 2009

Macam telur dengan ayam la Sebol.

Oleh : AdukaTaruna

Sebol telah ulas satu idea yang bagus. Tapi berada dalam alam kertas. Sedangkan kita bertungkus-lumus dalam alam realiti. Benda alah yang dia ulas tu sampai mampos takan dapat selagi BN berkuasa.

Kata lainnya, idea Sebol atau idea lain hanya boleh ditegakkan selepas BN runtuh. Dan untuk meruntuhkan BN, maka perlunya BR didaftarkan sebagai salah satu pengukuhan untuk meruntuhkan BN.

Dah daftar ingat tak boleh bercerai nanti ke? Kes ni macam telur dengan ayam. Telur dulu ke ayam dulu? Dah tentu la Allah perlu dicipta sepasang ayam dulu. Kalau Allah cipta sepasang telur dulu, mau kena lauk jer la.

So, nak buat sistem berkadar ke, berkadet ke, UG ke, negara Islam ke, republik ke, sistem 8 parti ke, sistem bagan angkasa 8 ke, BN perlu ditumbangkan dulu.

Yang pusing2 atas kertas dan atas soalan peperiksaan itu semua hanya selepas politik tradisional jakun ini roboh.

2 comments:

Corong Kita said...

salam aduka,

nasib baik sempat landing, kalu tak bakal ada prk pagoh......

kalau tak sempat landing, aku nak cadang nama hang bertanding kat situ... parti bebas pun ok la....cuba nasib....

http://corongkita.blogspot.com/2009/08/1malaysia-nuri-bakal-dilelong.html

uma said...

bg wa
klu idea lu org
leh yakin dan mpgaruhi 90% rakyat msia yg bjumlah 27juta ni..
esok pon leh wat...hehe