Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Aug 12, 2009

Isu arak. Gua kata gua backup, gua backup..

Oleh : AdukaTaruna

Bab prosedur, gua langkau dulu. Apa maksud prosedur? Okeh camnih. Katakan Ronnie Liu hanya mengikut enekmen peninggalan BN. Dan PAS pula melangkau enekmen tersebut. Atau kata lain PAS merampas arak tanpa undang2 dan enekmen.

Dan untuk tajuk prosedur ni, memang PAS salah. Sepatutnya PAS berjuang tegakkan enekmen ke, peraturan ke garis panduan ke terlebih dahulu. So, gua langkau sebab nak tunggu penjelasan PAS Selangor atas penjelasan Ronnie Liu.

Tapi bab kenyataan minta Ronnie Liu ditukar ke, atau kenyataan dan cadangan meminta arak tidak dijual di kawasan muslim ke, atau satu2 pendirian PAS untuk dibahaskan ke, gua sokong Hasan Ali habes2an. Gua cakap gua support, gua support punya.

Kalau si bangsat DAP buleh minta secara terbuka ahli PKR keluar dari jawatan, siap pakej tuduh dia extreme kerana anggota JI, apa ada hal Hasan Ali minta Roonie ditukar? Apa beza Azmin Ali minta exco Selangor dirombak dengan permintaan PAS Selangor?

Barua lu memasing... lu jangan main bantah ikut bodoh. Memang Hasan Ali tu bodoh, tapi lu semua jangan main bantah orang yang bodoh ikut bodoh lu masing2. Hasan Ali bodoh sebab dia dah damage kerana skandal gelap. Sampai mati dia tidak akan dipercayai. Itu bodoh dia. Tapi kita nak jadi bodoh macam dia ke apa?

Gua ulang balik. Ini semua adalah fasa kestabilan atau fasa kesesuaian dalam satu organ yang terbentuk bernama BR. Releks.

  • Azmin ada ada hak minta exco Selangor dirombak. Sila bagi hujah. Sila buat homework. Jangan bangang macam ulama Hadi. Kengkonon eksklusif sangat. Ahli pemalas baca. Stupid tukil punya ulama.
  • Jeff Oii ada ada hak minta ahli PKR diganti. Sila bagi hujah. Sila buat homework. Jangan bangang macam ulama Hadi. Kengkonon eksklusif sangat. Ahli pemalas baca. Stupid tukil punya ulama.
  • DAP Kedah ada hak keluar pakatan. Sila bagi hujah. Sila buat homework. Jangan bangang macam ulama Hadi. Kengkonon eksklusif sangat. Ahli pamalas baca. Stupid tukil punya ulama.
So? Apasal lu belasah Hasan Ali ikut bodoh masing2? Gua cakap gua backup, gua kompom backup punya. Sebut nama ajak debat pun takda hal punya. Hasan Ali, Hadi Awang memang sebodoh2 punya manusia, tapi kita jangan bantah mereka dengan bodoh kita. Barua lu orang. Gua belum sebut nama lagi nih.

Roonie Liu, gua tetap katakan pada lu, gua memang berbulu habes dengan lu.. kenangkan gua bengap BI jer. Kalau tak gua gegar forum non muslim.

6 comments:

Anonymous said...

Apasal lu ari ni begak sangat. lu tak cukup lentuk ke.... ke lu memang dah nak mampuih.... dok sebut hal-hal mati neh. Celaka betui lah lu ari ni.... lu pun dah kena sape dek toyo gok ke.... kalu dok cukup lentuk moh gi kat pot.... pekena setiup dua.... bagi kepale hotak lu betui sikit... geram betui gua same lu ari ni, kalu sebut hal mati-mati neh..... pantang kepala mak bapak lu, ke kepala mak bapak lu pun macam kepala hotak lu, buang tabiat nak mampuih.... lain kali mati-mati lu jangan sebut, gua pantang betui.... lu tulis lain takpe... memang celaka... celaka.. lu tujuh keturunan... gua ari ni kene barang pun gua tak stin... lu punye pasal.... sebut-sebut mati.. wooooiii... lu denga ke gua cakap ape... lu nak kutuk2le... mati-mati janga lu janga sebut.... ke lu nak kena lekut kepale otak lu baru lu nak sedar... ape sial lu ari ni... kena barang pun gua tak stin... gua pon tak tau ape gua cakap, lu punye pasal... sebut-sebut mati ari ni....

Anonymous said...

Blog bodoh,bengap

Anonymous said...

Blog tak bodoh tapi tuan dia cam tak betul sikit.Tulis merapu satu hapah pun takleh nak paham..

Anonymous said...

aduka..dah tau bangap BI pi lah belajar...dah lah bodoh..pemalas pulak..

Anonymous said...

gegar forum non muslim konon
forum tko pun cabut lari nak gegar konon.ceh!

armouris said...

info tentang minum arak kat sini - Penyalahgunaan Arak