Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 8, 2009

Barisan kabinet Najib.

Oleh : AdukaTaruna

Gua skang bz sket la. Ada start projek baru. Tak bleh bagitau. Nanti lu orang tiru. Hahaha. Kalau agak2 tak bleh blah, wa kensel la projek tu. Ngeee.. Melayu ma..

Gua nak tengok Khairy beb. Sebab Khairy Ketua Pemuda. So, sepatutnya dia harus ada dalam kabinet. Takan la Ketua Pemuda UMNO tak diberi kedudukan kot. Najib harus memilih antara 'hak' Ketua Pemuda UMNO dan persepsi rasuah.

Cam biasa Jamaludin Jarjis, kroni Najib pasti akan diberi tempat. Kalau tepat, kabinet Najib dicemari oleh 2 kekotoran.

1. Jamaludin jarjis - Kes raba.
2. kahiry - Rasuah pemilihan.

Kalau muka2 yang kalah PAU digugurkan, Najib kena pertahankan prinsip itu dengan menafikan Rais Yatim. pada gua, Rais Yatim antara bersih (bersih kategori UMNO) punya orang, namun, terlalu bodoh dan lembik untuk menjaga kedaulatan negara (kes Pulau Batu Putih).

Antara dikatakan gugur :

1. Azalina
2. Syed Hamid Albanjari. Haha. Yang ni gua pasti digugurkan sebab teori gantung Harakah.
3. Menteri kewangan ke-2 tu gugur. Nama gua lupa plak. Mamak2 lembut sket gayanya.
4.
5.

Sebab orang Serawak masih jakun memilih UMNO, gua rasa Sabah dan Serawak diberi tempat yang sedikit lebih dalam kabinet Najib yang digembar-gemburkan sebagai kecil. Banyak Kementerian disatukan. Baguslah.

6 comments:

uma said...

ada project mkn sorg..
mcm penyu lah lu,bro...hehe

abghensem xada project leh share ke?haha

hmm, wa rasa KJ kot.

ikanbilis said...

komfom Pendidikan dgn Pengajian tinggi gabung...

Anonymous said...

bagi wa takde kejutan apa² pun..... terkejut skit pun najib ambik mukriz masuk dalam kabinet dia.... sekarang UMNO pun risau gak tu..... takkan nak harapkan MP²dari sarawak jer sebagai back bone BN..... nantikan pasni dimintanya jawatan PM or TPM baru la terkedu si Najib.....


p/s : uma... lu nak projek apa.... nanti sat wa tengok² projek yang berpotensi rugi wa bagi kat lu.... hehehe

-abanghensem

uma said...

wa leh terima najib bwk masuk mukriz
so kasi mahathir diam kit kot..haha


abghensem,
kayoo jgn sorg2 x brapa elok..haha

aboi said...

Engko senang-senang kata orang sabah sarawak jakun.Kalo tak kerana orang sabah sarawak,Malaysia tak ade tau. Tu..minyak kereta dan letrik tu...engko pakai sampai nak mampus. sumbernye dari sarawak dan sabah. Bagi aku, engko tu yang jakun sebab tak tau diuntung bah...sepatutnya engko berterima kasih dengan orang sabah dan sarawak. orang semananjung ni memang tak sedar diri. sepatutnya orang macam engko ni di hantar ke padang pasir di somalia...mampuslah engko

mr. hafis said...

"Sebab orang Serawak masih jakun memilih UMNO"

baca biar teliti ok.

jakun jika...
tidak jakun jika..

eh, kalau macam ni boleh bertambah jakun lah. :)