Skip to main content

Barisan kabinet Najib.

Oleh : AdukaTaruna

Gua skang bz sket la. Ada start projek baru. Tak bleh bagitau. Nanti lu orang tiru. Hahaha. Kalau agak2 tak bleh blah, wa kensel la projek tu. Ngeee.. Melayu ma..

Gua nak tengok Khairy beb. Sebab Khairy Ketua Pemuda. So, sepatutnya dia harus ada dalam kabinet. Takan la Ketua Pemuda UMNO tak diberi kedudukan kot. Najib harus memilih antara 'hak' Ketua Pemuda UMNO dan persepsi rasuah.

Cam biasa Jamaludin Jarjis, kroni Najib pasti akan diberi tempat. Kalau tepat, kabinet Najib dicemari oleh 2 kekotoran.

1. Jamaludin jarjis - Kes raba.
2. kahiry - Rasuah pemilihan.

Kalau muka2 yang kalah PAU digugurkan, Najib kena pertahankan prinsip itu dengan menafikan Rais Yatim. pada gua, Rais Yatim antara bersih (bersih kategori UMNO) punya orang, namun, terlalu bodoh dan lembik untuk menjaga kedaulatan negara (kes Pulau Batu Putih).

Antara dikatakan gugur :

1. Azalina
2. Syed Hamid Albanjari. Haha. Yang ni gua pasti digugurkan sebab teori gantung Harakah.
3. Menteri kewangan ke-2 tu gugur. Nama gua lupa plak. Mamak2 lembut sket gayanya.
4.
5.

Sebab orang Serawak masih jakun memilih UMNO, gua rasa Sabah dan Serawak diberi tempat yang sedikit lebih dalam kabinet Najib yang digembar-gemburkan sebagai kecil. Banyak Kementerian disatukan. Baguslah.

Comments

  1. ada project mkn sorg..
    mcm penyu lah lu,bro...hehe

    abghensem xada project leh share ke?haha

    hmm, wa rasa KJ kot.

    ReplyDelete
  2. komfom Pendidikan dgn Pengajian tinggi gabung...

    ReplyDelete
  3. bagi wa takde kejutan apa² pun..... terkejut skit pun najib ambik mukriz masuk dalam kabinet dia.... sekarang UMNO pun risau gak tu..... takkan nak harapkan MP²dari sarawak jer sebagai back bone BN..... nantikan pasni dimintanya jawatan PM or TPM baru la terkedu si Najib.....


    p/s : uma... lu nak projek apa.... nanti sat wa tengok² projek yang berpotensi rugi wa bagi kat lu.... hehehe

    -abanghensem

    ReplyDelete
  4. wa leh terima najib bwk masuk mukriz
    so kasi mahathir diam kit kot..haha


    abghensem,
    kayoo jgn sorg2 x brapa elok..haha

    ReplyDelete
  5. Engko senang-senang kata orang sabah sarawak jakun.Kalo tak kerana orang sabah sarawak,Malaysia tak ade tau. Tu..minyak kereta dan letrik tu...engko pakai sampai nak mampus. sumbernye dari sarawak dan sabah. Bagi aku, engko tu yang jakun sebab tak tau diuntung bah...sepatutnya engko berterima kasih dengan orang sabah dan sarawak. orang semananjung ni memang tak sedar diri. sepatutnya orang macam engko ni di hantar ke padang pasir di somalia...mampuslah engko

    ReplyDelete
  6. "Sebab orang Serawak masih jakun memilih UMNO"

    baca biar teliti ok.

    jakun jika...
    tidak jakun jika..

    eh, kalau macam ni boleh bertambah jakun lah. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste