Skip to main content

Taktikal membunuh.

Oleh : AdukaTaruna

Nak jadi pembunuh kena cerdik ma. Kena berani gak. Kalau cerdik jer, tapi bunuh cicak pun rasa nak nagis, tak bleh gak. Hahaha. Malam ni wa baru lepas cipta lagu. Nak hadiah kat team blogger Perak wa ingat. Hahaha. Kalau suara wa ok, wa nyanyi n upload la. Kalau suara gua leh menyebabkan skrin laptop lu orang retak, wa suh member wa nyanyi la. Hahahaha.

Sebab otak wa masih berpusing ligat, wa tak leh tido. So, nak story kat lu orang taktikal membunuh. Pengetahuan am ma. Bukan suh lu orang buat.

Kalau lu orang bunuh, lu orang mesti berfikir cara polis fikir. Polis akan siasat dari mana dulu. So, lu kena musnahkan step permulaan polis nak siasat tuh. Contoh. Wa maleh taip dalam bentuk ilmiah dan serius ni.

1.

Katakan lu pembunuh. Rompak dan bunuh satu mangsa. Lu langgar kereta mewah, rompak dan untuk kali ni terpaksa membunuh plak.

So, polis akan bermula dari mana? Mungkin dari cara lu. Yakni langgar dulu. Kereta dilihat kemek. Kemudian, cari rekod. Kalau lu pernah dihukum, maka, lu la pertama kena cari.

2.

Kalau lu bunuh sebab niat tertentu dan mangsa lu memang lu kenal, lain plak. Lu kena pastikan tiada siapa tahu lu adalah orang terakhir yang berjumpa dengan mangsa. Atau, musnahkan identiti mangsa. Caranya ialah bakar.

Kalau lu bakar kat tempat jauh gile, maka polis akan mati akal nak kenal identiti. Tak tahu identiti mangsa, cane nak siasat? Dalam rekod, ribu2 orang hilang.

Altantuya.

Inilah yang cuba dilakukan pembunuh Altantuya. Cuma bodohnya di sini, ialah, Altantuya dah maklumkan kepada rakannya, bahawa dia berjumpa sekian2. Dan perlu report polis kalau dia tak kembali.

Jadi, pembunuh Altantuya pun buat lagi hebat dari bakar. Yakni letupkan. Tak perlu kat hutan Pahang atau hutan amazon. Hutan belakang rumah pun boleh, kalau Altantuya tidak memaklumkan kepada rakannya.

Andai pertemuan terakhir Altantuya itu tidak diketahui sesiapa, barulah taktik letup / bakar itu berkesan. Malangnya tidak. So, dari maklumat rakan Altantuya, maka, siasatan dapat bermula dari mencari orang terakhir yang Altantuya berjumpa.

Pembunuh Melayu yang bodoh.

Altantuya mustahil bangang cam wanita Melayu. Dia mesti dah maklumkan punya. So, mana boleh bunuh cara itu. Kena buat macam pembunuh orang putih buat. Yakni, buat secara kemalangan.

Masa zaman Mahathir yang bijak tu, ada teori mengatakan Anwar cuba dibunuh melalui cara kemalangan. Malangnya jadual Anwar menaiki helikopter Tan Sri Yahya DRB-Hicom dibatalkan. Dan hanya Tan Sri Yahya sahaja yang maut. Teori lah.

Atau pun macam teori bunuh Lady Diana. Kan ke tahap genius tuh. Kemalangan kete.

Comments

  1. Wa penah sembang dgn sorg member otai. Dia ni org no.3 dlm PDRM Johor. Kira hebat gak la wa dpt kwn dgn dia, haha.

    Dia kata Azilah & Sirul tu junior dia ms dia dlm UTK dulu. Ms di akademi mmg dah diajar cara2 m'bunuh tanpa meninggalkan kesan.

    Tp Allah nak tunjuk, Allah lupakan ape yg mrka telah belajar ms letupkan Altantuya tu. Sbb tu diorang C4 je dlm hutan tu, padahal kalo letupkan dlm air, insya Allah x kan dpt dikesan.

    Silap skit je t'dedah tembelang Najib, haha.

    ReplyDelete
  2. memang wa dah lama dah kata bodoh kat dua ekor pembunuh tu.... ada ka letup orang kat kawasan selangor n KL.... bawak la kat dalam uta pahang nun..... dak pun kat tengah² laut nun..... sure tak dapat kesan punya..... ni dok letop kat tepi sungai..... tak kelas langsung..... ni pun nasib baik tak bawak geng Gil Grissom (CSI Las Vegas) dak pun Horatio (CSI Miami)..... kalau dak 1 jam jer setel kes ni.... najib pun dah merengkok dalam jail dah ..... Big Mama dah meracau dah.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  3. Rasa cam nak membunuh plak baca entry nih..

    (@_@)

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n