Skip to main content

Cara BN dan PKR sama

Oleh : AdukaTaruna

Gua teringat masa gua tingkatan 5. Ketika tu, spekulasi Anwar letak jawatan merebak. Last2 Anwar dipecat.

Kemudian gua teringat Pengerusi MCA berbalah dengan Timbalannya dulu. Nama gua dah lupa dan pemalas nak cari. Hehe. Dalam mesyuarat MCA, si Timbalan boleh sms kepada wartawan yang Pengerusi setuju letak jawatan. Last2 TDM masuk campur, 2-2 letak jawatan. Hahaha. Power beb TDM.

Kemudian, baru-baru ini, khabar angin, spekulasi Fairuz letak jawatan merebak. Hari ni, kompom Fairuz meletak jawatan. Wa nampak sama beb cara PKR dengan BN. Anwar punya kerja la nih.

Sebelum tu terang2 dia buat spekulasi lompat dari BN. Tapi tak jadi. Kalaulah PAS pun suatu hari nanti menjadi sama dengan PKR dan BN, wa rasa mesti Allah takdirkan satu lagi kumpulan lain.

Comments

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n