Skip to main content

Hasan Ali : Soalan coverline dari Nik Abduh

Oleh : AdukaTaruna
Sumber : http://adukataruna.blogspot.com/2009/12/gambar-adukataruna-topeng-perak-bakar.html



1. Gua bakar gambar dia lama dulu lagi. Pada tahun 2009. Secara poyonya kami berada beberapa tahun di depan semua pemimpin, penyokong dan blogger yang baru terhegeh2 menentang Hasan Ali sekarang ni.

2. Then, time gua mendamagekan pihak2 pro perubahan PAS akan kes Sultan Johor, Khalid Samad diputuskan digantung 6 bulan.

3. Selepas dicungkil Saari, Tantawi dikatakan terpedaya dengan air mata orang yang didakwa ada hutang 800k. Lalu Tantawi membuat kenyataan menyokong Hasan Ali. Ini sikap jujur dan naif Tantawi.

3. Tekanan meningkat kepada Hadi Awang. Seorang pemimpin PAS Pusat memberitahu gua, pihak Hadi takut isu Hasan ni membuatkan gua sampai ke Rusila sekali lagi. Gua tergelak. Ingatkan bergurau.

4. Tak lama kemudian, Stopa Ali change side. Wooo... then, tak lama lagi Hadi Awang akan buat statement. Agak2 berani tak Hadi Awang mengambil risiko dilanggar di Rusila kalau side masih si sebalh Hasan Ali? Keadaan Hadi Awang yang lemah otak ini dalam keadaan open check.

a. Menyebelahi Hasan Ali, King selamat. Queen mati. Dia anytime dilanggar sekali lagi. Nak berhujah tak pandai, intelek out.

b. Menyebelahi majoriti PAS (Tantawi dah ubah side, Muslimat dah keluar stand, Naib Presiden anggap perang), bermakna King mati. Queen selamat. Hasan Ali akan menganggap Presiden gagal menunaikan janji melindunginya ketika usaha berpadu. Maka, rahsia true color Hadi Awang akan didedahkan.

5. Selepas Tantawi change side, Nik Abduh tergamam. Maka, bertanyalah dia soalan tahap kelakar ini. Nak cover line kot. Bahaya yang nyata sebenarnya apabila penghafal itu dipilih menjadi pemimpin situasi perang.


Maka bertanyalah Nik Abduh (rujuk gambar) :

Apakah pandangan tuan-tuan yang budiman mengenai sikap UMNO yang tidak mengambil sebarang tindakan dan hukuman terhadap PEMBERONTAK utamanya, YM Tengku Razaleigh Hamzah yang hampir-hampir semua kenyataan dan tindakannya telah menguntungkan pembangkang? Atau ringkasnya, RUGI atau UNTUNG UNNO dengan sikapnya itu?

Nak gua jawab rasa turun level. Tak jawab, bahaya sebab dia driver kepada ribuan penumpang. Maka jawapannya ialah :

Jawapan level baby.

Apa guna masak di rumah, kalau nak makan terpaksa ikut keadaan jiran..

Jawapan level budak sekolah.

Apa guna buat peraturan sekolah, tapi untuk daulatkan peraturan itu terpaksa 2x5 dengan perauturan kumpulan gangster.

Jawapan level penghafal.

1. Langgar perlembagaan parti fasal 82 (1) (g). Iaitu mengawal diri supaya tdk melakukan sebarang tindakan yg menyalahi atau merugikan kepentinga parti.

2. Fasal 82 (1) (b) iaitu taat n patuh kpd perlembagaan parti serta Aturan dan Peraturannya.

3. Fasal 82 (1) (c) iaitu taat dan patuh kpd arahan2 dan perintah2 parti.

Sendiri buat perlembagaan. Tapi bila kengkawan sendiri yang langgar, kena rujuk kumpulan gangster UMNO supaya kita 2x5 dengannya.

Haiyaaa... penghafal. 

Comments

  1. Bhai AT...

    Aper yang boleh gua katakan melainkan hahaha jer...

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  2. Nik Abduh hanya akan muncul apabila timbul isu sebegini. Isu SBPA, SPR, NFC, GST, Lynas, Bersih, ISA, isu mahasiswa, dia bertapa kat pondok.

    Tantawi pulak dah mula berjinak dengan Angry Bird.

    Tahniah la perwakilan Pemuda kerana mengangkat pemimpin seperti ini. Takpe, yang penting ulama'. Buat Suhaizan, lu pikir la sendiri. Lagi setahun 1/2 nak hadap keadaan macam ni. Panas je bontot gua dok dalam sekarang ni. Fakap!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.