Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Apr 10, 2010

Ahli PAS Kelantan dalam keadaan pengotor menjelang muktamar.

Oleh : AdukaTaruna

Dah berapa bulan gua duduk di Kelantan. Menetap di sini. Dan telah 2 kali gua riki audien PAS Terengganu untuk Projek Langgar Hadi 2010. Memang banyak bezanya untuk satu tajuk kali ini. Yakni sampah.

Kalau program ceramah PAS di Kelantan, selepas berakhirnya program, kita akan melihat satu pemandangan paling celaka di abad ini. Siyes gua cakap. 3 kali tahap celaka. Celako.. celako.. celako. Gua tak tahu bagaimana minda ahli PAS Kelantan masih mundur secara terbanyak, sedangkan dalam bab intelek, ekonomi, etc mereka adalah rujukan.

“Sudahlah peniaga Char Kuey Tiaw.. tu sahaja yang layak untuk kau.”

Tak perlu banding dengan majlis UMNO lah. Jangan kata audien UMNO lagi teruk sebagai level ukuran. Tapi gua bandingkan dengan audien Terengganu. Ni bukan bodek sebab gua nak langgar Terengganu ni bai. Ni sebab Kelantan jadi tuan rumah muktamar tak lama lagi.

“Aduka bodoh. Padan muka kena tangkap polis. Aku ada member polis yang boleh belasah tahanan tanpa kesan.”

Majlis di Terengganu, terjadi juga puak2 celaka dalam soal sampah ini. Mana boleh perfect. Tapi, jumlahnya boleh dibanggakanlah jika dibandingkan dengan majority yang bagus.

Pakai jubah beb. Pakaian bersih. Lagi bersih dari gua yang rambut pun tak gunting, bulu ketiak terlupa trim. Anak2 pun semuanya bersih. Tapi, selamba badak tinggalkan sampah selepas program. Dalam kepala otak, kejap lagi Unit Amal atau MPKB bersihkan.

"Perumpamaan bagi kau ni senang jer Aduka. Katakan lu nak mengorat bini lu... pastu..."

Nak gua terajang kang, mau mampos gua kena terajang kek orang Kelantan balik. Setakat laung Hoben Jang Hoben gua ingat tak membantu keadaan time tu. Bertambah mampos adalah. Gua fikir2, gua nak pinjam camera Jeming Jahat la. Tangkap Pak Lebai dan ostad2 niamakahai camtu dan tepek kat blog gua. Ntah belajar pondok mana la diorang ni sampai jahat tahap mambra thunder cat bab sampah.

"Ulama adalah waris nabi. Menentang ulama bermaksud menentang nabi."

Apa salah lu bawak balik sampah kalau tak jumpa tong. Ikhlas la kerana Allah. Lu Pak Lebai, lu lagi faham dari gua sepatutnya. Kalau program tengok bola lain cerita. Background tarbiyah yang unkown. Tapi program ceramah ni bai.. Tionaseng sungguh la… ish… rasa nak mencarut dalam bahasa omputeh dah gua ni bai.


Ahli PAS Kelantan masih pengotor menjelang muktamar Jun ini.

8 comments:

rakuban said...

mngikut ilmu ak yg xsberape,buang smpah bukn kt tong sampah ni dosa kecik.slagi xde org kutip slagi 2la bdosa.samaph letaknye kt tong sampah.mletakkn ssuatu bukn pd tmptnye adlh zalim.pnganjur pon kne la letak tong sampah byk2.senang nk buang.trasa betul ko ek dgn ayat2 diorg yg perli 2

saye said...

1. memang betul la macam sial orang Islam tak kira kat mana yang pakaiannye imej Islam tapi perangai menyebabkan imej Islam tercemar, bukan dosa kecik lagi tu. sesuai sangat dicarutkan tanpa batas

2. he he betul macam yang rakuban tulis, gua tak sangka lu ni jenis sensitive karat ye? mesti dok layan lagu celine dion je ni

sam raspiut said...

wa cakap balik kat lu siryus..!
jangan tarbi pak lebai gitu.. demo wat sampoh nak beramal tuu..
ingat stendet pok lebai gaban sangat ke..?
kerana sampoh tu la geng Mpkb senyum sokmo.. OT malae 2x bro!
lagi pun wat kelik nyusah mak lebai plak.. silap2 kena laser lagi
cuba bro gi tengok bola kat stadium.. mana ada sampah? pok lebai takbuat amal malae tu sbb serma ore mpkb pon gi tengok bola.. kea sensitip pok lebai tu!?

ket tranung taklih wat ukurang.. mpkt umno tak mboh kutip sapoh ceramah pas.. jadi kalu ado buang sapoh sah lebai tu tahap ultra gaban.. bodo benge!

pon N3 lu klass.. hok sghohtinya pok lebai kena amek iktibarr.
terutama pada hok malae ceramah, lebai.. sie taik kuba!!

kepunden said...

Memang haram jadah kat sapa2 yg suka buang sampah ni. Gua x kira sapa, kira dari tahap 7 tahun keataih ni dh cukup umuq utk kenal tong sampah. Serambi Mekah ni, umat dia mmg tahap jahil bab sampah...
Pengotoq habih..
Dari dalam bandaq sampai kg, mmg penuh dgn samah..
TQ bhai pasai n3 ni...

mempelung said...

Kah kah kah...tahap pemikiran korang lagi macam sampah.

pasal sampah kau ungkit sampai mengelupur. Kat tompek lain banyak jugak sampai bai dopan umah ko kek PJ tu pun banyak gak sampah tak payah nak cito pasal kelantan la.

Mogolompir la ko ni.

ibnu marzuki al firdaus said...

komen untuk artikel kadi kluang pasal http://kadikluang.blogspot.com/2010/04/buang-bayi-dalam-tong-sampah.html berbunyi:

hahaha...

kempen prihatin bodoh gagal macam YB Be eNd lembah pantai gak masa PRU 12 lepas?

sebab tak realiti langsung yang mana patut peka dengan couple2 yang pimpin tangan tanpa ikatan sah yang boleh mengjurus kepada zina lantas buang bayi!

yang ikhlas,

http://tagtag.com/conspiracy2012

*p.s. alah... jika malaya buat hudud pun, jew tetap mau datang ke tanah air kita atas faktor laman wap di atas? cc to all esp azrul & kroni!

Srikandi said...

Klu dari Kelantan cuba lalu Bahau dan Pilah untuk sampai ke Seremban. Tengok halaman rumah orang NS. Pasti tenang jiwa dan sejuk mata memandang.

rakuban said...

korg ni mmg saje nk kne kutuk genetik
mlayu mcm "padi lemah",mmbe 2ckp psl sikap ahli PAS klntan "LEPAS CERAMAH"..dlm kes smpah "LEPAS CERAMAH",ahli PAS trenganu ptt jd cth..ksimpulnnye ahli PAS klntn ptt improve sblm mukhtamar.xla buruk sgt imej PAS klntn time jd tuan rumh