Skip to main content

Pemuda PAS: Jangan biar isu Manohara jadi kes Altantuya



Jun 3, 09 4:15pm
Dewan Pemuda PAS Pusat (DPPP) mengambil serius isu pergolakkan rumahtangga Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Mohamad Fakhry Sultan Ismail Petra dengan Isterinya, Manohara Odelia Pinot yang mengadu didera secara seksual, fizikal dan mental.

"Isu ini bakal menjadi isu besar antara dua negara, Malaysia dan Indonesia di mana Manohara yang dilaporkan telah kembali ke pangkuan ibunya di Indonesia baru-baru ini telah membuat satu tuduhan yang berat terhadap kerabat dari Kelantan itu," kata Timbalan Ketuanya, Nasaruddin Hassan Tantawi dalam satu kenyataan hari ini.


Ahah! Gua gumbira. Ostad memulakan tugas as Ketua Pemuda dengan baik sekali nampaknya. Harap lu terus laju macam ni. Jangan jadi Hadi, memang kena maki.


"Kerajaan Malaysia bertanggungjawab membantu membersihkan imej Tengku Temenggong atau membela Manohara jika salah seorang antara keduanya benar."
Good beb. Daya pendapat yang seimbang dan adil macam ni yang perlu beb. Macam kes liwat Saiful. PAS tak boleh bantai Saiful membuta.

PAS perlu sediakan suasana yang adil kepada Anwar dan kepada Saiful. Sebab dua-dua berhak mendapatkan keadilan, perbicaraan.

Gua malas ulas bab bodoh PAS, cuma teruskan Ostad. Walau kecil, gua kasi support punya. Tapi jangan hangat2 taik Melayu dah. Kalau lembab macam Hadi, memang siap la. Ulama tak ulama, Tantawi tak Tantawi.

Comments

  1. cerita keluarga diraja kelantan ni sebenarnya panjang.... apa yang wa nak bagitau.... banyak perkara yang berlaku disebalik kisah manohara ni..... Dengan perlantikan Pemangku Sultan, Tengku Faris ni wa harap akan mewujudkan hubungan yang lebih erat antara istana ngan kerajaan negeri... sebelum ni pun sudah maklum anak² Tuanku Ismail Petra ni idop cam rakyat biasa jer..... Tengku Amalin, Tengku Fakhry, Tengku Faris.... mereka dekat ngan rakyat.... wa pernah terserempak Tengku Faris (Pemangku Sultan sekarang) pegi beli belah pasaraya kat umah wa ngan pakai kain pelikat tanpa bodyguard.... naik kete waja entah sapa punya.... Lagi pun baginda ni anak buat TGNA ni..... ngam ngan TGNA....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. bagus lah mcm tu,
    PAS kene ada link baik punye dgn sultan2 ni...
    senang nak citer..
    klu semua dibuat musuh
    susah mau citer

    ReplyDelete
  3. Jangan Derhaka kepada Sultan & segala kerabat baginda...Mereka berkuasa berdaulat, kita kena patuh, taat sahaja. Biarlah mereka dengan urusan mereka...Pantang Melayu mempersoalkan hal-hal rumahtangga Sultan, anakanda baginda,kerabat dll.
    Manohara agaknya satu-satu pihak yg bersalah dlm isu yg AT war-warkan tu.
    Beliau patut sedar tak mungkin keturunan Raja & Sultan akan berlaku zalim.

    ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.