Image hosting by IMGBoot.com

Salam Kamunting,

Saya terjenguk beberapa blog yang memberitakan perihal saya dihadapkan ke tribunal Dewan Ulama PAS Kelantan oleh BPPNK berkaitan artikel saya ‘kerja bodoh’ di blog ini. Ia menyatakan saya telah diarah menarik balik tulisan saya tersebut.

Walau pun rasa malas sangat nak nafikan fitnah ‘belawak biawak’ ini, saya terpaksa juga demi mengelak para penjenguk blog saya ini termakan racun tersebut.

Masalahnya, dari mana tercetusnya fitnah ini? Dengar sini konsep perang wahai pewaris nabi.

A dan B adalah seteru. Perseteruan peringkat pertama di namakan perang dingin. Seumpama US dengan Iran. Kedua2 pihak ini memiliki saiz otak besar dan bukan bangsa Melayu. Masing2 tidak akan sama sekali menyebabkan mereka dicatit sebagai sejarah memulakan peperangan.

Jika mahu menyerang, salah satu akan mencipta alasan atau satu sandiwara kukuh. Seperti 9/11 untuk melanggar Afghatnistan dan Iraq.

Dalam pertembungan team KONSERVATIF dan team PEMBAHARUAN, siapa yang memulakan peperangan? Siapa yang mencatitkan sejarah sebagai orang yang mencetus peperangan?

Andalah wahai Nik Abduh, tiket mutlak pewaris nabi.

1.

Mencetus polemik. Sebodoh Hadi, belum pernah dia melakukan kes terlalu jahanam seperti ini. Menuduh satu pihak lain dalam jemaah yang sama secara rambang, dan mencetus fitnah.


2.

Sebodoh Hadi, dia terbuka mempelawa mana2 tokoh yang mampu membawa jemaahnya lebih baik untuk bertanding bersamanya. Pro. Tetapi anda? Datang membakar jemaah anda di fasa pemilihan.

Jika mahu bersuara secara terbuka, mengapa tidak dari dulu?

Ikhlas demi jemaah atau bermotif pemilihan / kedudukan politik individu?


3.

Sebodoh Hadi, belum pernah dia memperlekehkan mana2 pemimpin dalam jemaahnya. (Yang ada hanyalah tuduhan jahil dan kurang membaca untuk keseluruhan)

Tetapi anda? Memilih untuk memperlekehkan kekuatan fikiran ayah sendiri! Di fasa pemilihan pula tu.

Anda belum matang berpolitik atau menepati teori gua bahawa, tidak kira siapa anda, asal genetik Melayu di fasa ini, tetap kekal bodoh?