Skip to main content

Muhyiddin Yassin bakal Perdana Menteri

Muhyiddin bakal Perdana Menteri. Tiada lagi slogan 1 Malaysia kerana gagal tarik kaum Cina.

Muhyiddin Yassin dikatakan akan menggantikan Najib Razak dalam pemilihan UMNO depan. Satu lagi peralihan kuasa.

Semua pimpinan tertinggi yg jadi Pengerusi BN negeri sasaran berjaya. Perak, Kedah dan Terengganu.

Najib yang diamanahkan menjaga Selangor, kalah teruk. Secara keseluruhan, rekod Najib menyaksikan parlimen hilang 7 berbanding Paklah. DUN hilang 77 berbanding Paklah.

Seluruh saluran televisyen merakamkan wajah mencuka Najib bersama Rosmah ketika pengumuman BN membentuk kerajaan.

Comments

  1. umno akan terus ikut telunjuk madey ... kalau madey kata turun maka turunlah najib.

    ReplyDelete
  2. 1 msia untuk bumiputera malysia melayu india cina memang penuras jitu prnh dujudkan. selain brbgai usaha najib dn anggota krajaan yg ingn membwa negara lbih makmor srta menruskan keadaan harmoni.siri gelombng kali ini sememngnya tidak memehak najib sprti pru2 lain dlm menerima pm baru. prmainan brmuka2 ditingalkan akibat kerakusan kuasa brilhamkan 'ini kali lah-ubah'.dicrminkan pd wajah2 tokey-kuli2 cina pgi isnín. he he 1malaysia bukan hak sesiapa untuk di jadikan ukuran antara najib @ muhyidin @ ll. tapi antara mereka yg cinta pd msia @sbaliknya.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste