Skip to main content

Aktivis lagi mulia dari ostad.

Baik punya claim. Aktivis lagi mulia dari ostad. Lama dah gua dah menulis. Banyak kat FB jer. Tapi kali ni gua nak tulis lah. Luahan perasaan. Haha.

[1]
Kelantan ni boleh dikatakan kerusi selamat untuk PAS. So, berebut2 gua cakap lu. Ada pemuda yang dikatakan takut nak bertanding di kerusi Pasir Mas sebab Ibrahim Ali. Nak letak parlimen lain, calon yang lepas adalah lelaki. Bila lelaki, mereka jenis melawan. Last2, letak kat Rantau Panjang. Sebab calon lepas pompan. Ada harapan tak melawan. Penyokong pompan bangkit menentang plak. Last sekali bila Ibrahim Ali tak dapat jadi calon, kembali semula ke Pasir Mas.

Kalau betul, maklumat ni, pening. Kerat kote lah. Penakut. Tahu nak play safe jer. Kalau betul la maklumat tu.

[2]
Ni ada satu kes kat Bachok plak. Sekor orang tua ni dah lama dah jadi calon PAS. Bila turn nama dia tak dicalonkan, dia bleh plak bertanding bebas. Ak a laaa...

Gua ingat dia bertanding bebas sebab tak setuju kerusi bagi kat PKR atau apa. Tapi sebab PAS tukar calon. Sudah2la bai.. kasi orang lain plak la. Tak jadi calon, tak boleh berjuang ke apa?

Tu pasal gua cakap, aktivis lagi mulia dari ostad2 ni. Duk barisan depan tanpa parti. Tanpa fikir nak jadi calon. Tapi bila buat ayat claim ni, jadi macam jobo plak.

[3]
Cikgu Bard pun gua ingat dah kena main dengan Azmin Ali la. Kesian gak gua. Orang jenis yang layak duduk parlimen kena main. Cikgu Bard ni, kalau bertekak kat parlimen, jadi apa2, gua dan geng boleh sampai kat parlimen tu la. Insyaallah.

Mula2, nama dia tak tersenarai. Cikgu Bard pun keluar status akan jadi jentera rakyat biasa. Then, Kepala PKR umumkan nama Cikgu Bard di Sungai Acheh. Sebelum PAS umum. Gua pelik. Last sekali, Cikgu Bard dilihat berbalah dengan PAS.

PKR meninggalkan Cikgu Bard keseorangan untuk settle sendiri kalau nak kerusi tu. Massa tidak lagi marah PKR. Tapi marah PAS.

[4]
Apa pun, untuk seketika ni. Untuk kali ni, demi Malaysia Baru, pejam mata lah. Tolak calon bebas. Undi Asal Bukan Cap Dacing. Setiap undi penting demi manjatuhkan UMNO.

Selepas tu, barulah demokrasi terbuka. Insyaallah. Di harapan rakyat Malaysia selepas itu akan mengundi idea calon. Bukan jenama.

Wallahualam.

Ostad Apis cuba memujuk gua supaya tidak bertanding melawan abangnya di Putrajaya. Kah3.. ni keluar gambar ni, tak pasal2 Ostad Apis dan Husam dibabitkan dengan fikrah gua. Padahal dia takda kena-mengena. Ni gambar ketika Pelancaran KEKAL.


Pemuda, kalau nak mudah dan selamat dalam berjuang, kerat kote, main masak2 la.. Tak berani kerat, meh gua keratkan. Buang kopiah. Pakai tudung.



Comments

  1. Bhai AT...

    Hahaha.... macam tau-tau jer saper lu tembak tue... hahaha... edisi tembak dari gua baru mula sikit-sikit jer itu hari... hahaha.... wala' bhai... wala' ....

    Hahaha... tak gitue...

    C++
    CipanTapirTenuk,Blogspot

    ReplyDelete
  2. Gua cadangkan Cikgu Bard bertanding atas lambang PAS. kira menang-menang.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.