Skip to main content

Nama anak kedua gua ialah .....

[1]
Nama saintifik adalah nama penuh yang lengkap. Bila lengkap, ianya mestilah panjang. Nama panggilan kepada nama penuh adalah nama yang diambil dari sebagaian nama penuh. Itu atas kertas. Cuma, dalam budaya nama panggilan adalah ikut suka.

[2]
Remaja lagi gua dah ambil keputusan untuk memulakan keturunan gua sendiri. Sama seperti Wan / Nik / Meor dan sebagainya. Takdirnya, nama isteri gua ialah Khairuz dan gua Khairul. Khair adalah word Arab. Bermaksud baik.

Untuk memulakan keturunan anarki gua, gua tidak mahu ada 2 unsur Arab dalam nama penuh setelah Muhammad digunakan bagi melambangkan identiti agama. So, gua putuskan hanya guna KHAI sebagai nama baka / anarki / keturunan.

[3]
Selepas nama baka, nama identiti agama. Maka, Muhammad dipilih. Katakan anak gua esok lusa kerja di planet Marikh bersama makhluk Marikh, nama Muhammad tersebut akan dikenali di sana sebagai muslim bersaudara dengan makhluk Marikh yang Islam. Semoga dia malu dengan nama Muhammad itu kalau2 dia terdorong untuk berbuat jahat. Amin.

[4]
Selepas nama agama, barulah nama sebenar. Nama sebenar gua pilih harus melambangkan geografi dirinya. Anak gua lahir di Kota Bharu. Nusantara. Takan nak letak nama Jean Francoise? Mudah2an jika dia menjadi some body suatu hari nanti, katakan peringkat dunia, nama geografi itu akan membawa dia ke asal usulnya. Berasal dari Nusantara rupanya si tokoh ini. Ada video bagaimana dia keluar dari perut ibunya. Bla bla bla.

Jadi kesimpulan setakat ini ialah KHAI (identiti baka) MUHAMMAD (identiti agama) QURSANY (identiti geografi).

[5]
QURSANY / Kersani / Kursani adalah sejenis logam yang hilang dalam dunia Nusantara. Banyak ilmu Melayu hilang sebab Melayu malas catit buat kitab. Logam ini bersifat kepahlawanan. M Nasir ada mengabadikan nama logam yang hilang ini dalam lagunya.

Hei.. Kersani.. mengalirlah dikau..

Anak kedua gua adalah lelaki. 3.47. Kedua-dua anak lelaki gua lebih due selama seminggu. Anak pertama diteran ketika 10cm. Anak kedua diteran ketika 7cm. Ini sebahagian kecil asal-usul yang gua catit.

Anak kedua Taruna bermaksud jantan / lelaki.
Anak kedua Qursany bermaksud logam dunia kepahlawanan Melayu yang sesuai untuk jantan / lelaki.

KHAI MUHAMMAD QURSANY

Terbuka untuk bantahan / cadangan para pembaca semua. Sebelum gua daftar sehari dua lagi.

Comments

  1. Apa kata lu letak nama GUNTUR. Khai muhammad GUNTUR... lagi ganas bro.

    Wakaka...

    ReplyDelete
  2. Harap nanti masa jd senior dok asrama bebudak junior x pangil anak lu bang khai...hahahaa...
    Apa pun tahniah atas zuriat kedua..moga diberkati seluruh keturunan lu n makin kuat kasih sayang suami isteri insyaallah...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.