Skip to main content

Warna-warni Himpunan Tuntutan Rakyat. Seremban.

Antara yang menziarahi gua di gerai adalah Edyes, Saufi, Azizi. Geng SAMM. Selain itu Otai Manjung, Milo Suam, Akob Project, Abu Jementah, pendengar Radio Budu, rakan2 facebook, Presiden Persatuan Anak kelantan N9 dan pekerja2 Petronas.

Abu Nawas tak datang gerai gua. Mengikut maklumat dalaman, beliau masih segan ekoran tewas bola api dengan team Kelantan di Janda Baik hari tu. Manjung Mari plak tak berani keluar kereta sebab hujan. Kaki dia ada besi. Ceh.. Kaki gua pun ada besi, bro...


Antara baju cetak rompak yang ditemui. Hahaha. Meriah. Positifnya, cetak rompak membantu perkembangan hasutan perjuangan. Negatifnya, falsafah yang salah. Tiada bayaran royalti kepada NGO R.


Hujan lebat baik punya turun sebelah petang. Disertai ribut. Owner The Yellow Boutique dan Benz Ali sedang kalut memastikan khemah tak terbang. Cuaca ni kalau kena dengan program UMNO kompom batal terus. Sebab audien mereka tiada nilai pejuang.


Bersama team PAS Lenggeng yang menziarahi gua sebagai pengundi DUN Lenggeng. Sempoi otai kita. Baik kain pelikat. Bila gua tanya kenapa. Dia cakap basah sebb hujan. Seluar takdo. Pakai kain yo la. Tu kompom tak pakai spender tu. Cet!


Mat Sabu yang menziarahi gerai jualan rasmi R. Dalam banyak2 pemimpin, Mat Sabu n Kadir jer gua nampak turun menziarahi peniaga dan orang ramai petang tu. Ekoran kengkonon Pemuda UMNO nak tumpahkan darah di situ.


Aneyyy Malaysia kita. Patah sayap, bertongkat jua.


Muka aktivis bujang yang hanya menjual barangan kepada awek2. Puiii.. ngejah awek di Seremban kecek KL beb. Puii puiii...

"Molek jalam tu. Hujam2 ni licing. Nanti rebass.."


Terima kasih Benz Ali kerana menghadiahkan gua Zine dia yang memang radikal habes. The next OKT reman selepas ni. Tengok la kalau tak caya.


Tagline PAKAI & HASUT yang berjaya diimplankan kepada audien. Laris. India Cina beli pakai sambil senyum. Sampai seorang pakcik sound gua sebab guna word hasut. Siap bagi hadis Nabi suruh beri nama yang baik-baik. Hasut-hasut ni perkataan tak baik.

Gua dah la sibuk nak cari saiz layan customer. Sebelum gua berdosa side kick seorang pakcik terlentang atas jalan yang renyai2 hujannya, gua cakap gua mazhab lain.

"Mazhab apa?"

"Mazhab AT&Co."

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.