Skip to main content

Gambar aktiviti hasutan R


Konvoi 50 buah kenderaan menjelajah Malaysia. Setup R di negeri2 singgahan.

R mendapat sokongan GLC Kelantan. Kecuali PKINK. Bukan tak sokong. Tapi belum beri sokongan lagi.

Di Himpunan Hijau, Machang.

Di atas bot sungai Melaka. Puak2 R ni turun dalam bot setiap 10 orang. Then ambil alih bot dengan speaker corner. Hasutan dilakukan ke atas pelancong dalam bot tu. Driver bot berbulu jer dengar point2 hasutan. Nasib baik dia tak wheely  bot tu kasi terbalik.

R ditubuhkan sehingga ke Sabah. Alhamdulillah.

Konvoi R. Set2 Klate ni boikot terus Petronas. 50 buah kereta round JB dengan bendera R. Blok habes traffic light. Masuk felda, masing2 diingatkan jaga akhlak dan maruah. Sebab bawa jenama Kelantan. Ada yg bawa bendera Kelantan. No plate pun Kelantan.

Sepanjang perjalanan, KB-Terengganu-Pahang-Johor-Melaka-Negeri Sembilan- Kuala Lumpur; mahupun tempat singgah, terdapat golongan yang tahu mengenai R. Mereka beam lampu, hon, angkat tangan simbol R, minta sticker, etc.

Gua di JB. Tengah tu SB. Nasihat gua supaya tak provokasi di Johor. Apa ingat gua Uncle Seekers ke? Gua  la orang paling sayang Sultan Johor. Ambil gambar dulu, beres...

Setup plak R UTM Johor. Ambil gambar depan Pak Guard. Ramai sangat. Pak Guard hanya mampu koling2 jer la.

Allah takdirkan anak kedua gua sertai R sejak dalam perut.

Comments

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste