Skip to main content

Azmin dan Anwar.. jangan jadi seorang penipu.

Oleh : AdukaTaruna

[1]
Gua dengar sendiri Azmin berkata begini :

"Adakah kita bersedia untuk masuk ke Dataran Merdeka?"
Disahut oleh ribuan peserta intelek dan mentaliti tahap biasa.

"Adakah kita bersedia untuk masuk ke Dataran Merdeka?"
Disahut oleh ribuan peserta intelek dan mentaliti tahap biasa.

Azmin dan gua percaya arahan Anwar telah mengembeleng peserta untuk ingkar keputusan BERSIH 3.0 untuk hanya serapat mungkin dari Dataran Merdeka. Cuma gua takda bukti dalam bentuk rakaman. Dan gua hanya mempertaruhkan kredebiliti gua dalam penyampaian.

Masa tu gua baru bangun nak blah dari kepadatan manusia. Lokasinya bawah flyover LRT antara Dataran Merdeka dan bangunan DBKL.

[2]
Gua setuju rempuh masuk kalau ianya dilakukan dari awal. Dari dalam keadaan kerajaan yang mahu berperang. Tetapi apabila wujud kelonggaran dari kerajaan, berbanding demo2 sebelum ini, bermula dari tengah malam itu sendiri rakyat sudah berhimpun secara aman, maka, ianya patut berakhir dengan keamanan.

Sejak tengah malam, sampai ke jam 2 petang, peserta dalam mode aman. Mereka dalam keadaan duduk. Penjagaan ketat ke atas anak-anak kecil dilonggarkan ibu bapa, jarak antara individu ke individu hampir tiada. Maka; adalah BAHAYA jika serangan dilakukan. Ini boleh mengundang situasi maut.

Punca perkara ini adalah ahli politik yang gile glamer. Anwar Ibrahim dan Azmin Ali. Dia adalah manusia yang tidak berfikir secara keseluruhan.

[3]
Ada yang menafikan. Anwar suruh ke Jalan TAR, bukan ke Dataran Merdeka. Tapi siapakah pimpinan yang mula2 masuk ke Dataran? Sivarasa PKR. Sivarasa yang berada berdekatan dengan Anwar ni bangang ke untuk memahami maksud Anwar?

Lagi pun, apa logiknya ke jalan TAR apabila BERSIH meminta peserta berhimpun paling dekat dengan Dataran? Kalau mahu bergerak ke jalan TAR, terpaksa maklumkan kepada bahagian kepala paling hujung. Mereka bergerak, barulah ekor boleh bergerak. Keadaan stuck. Healer tak sampai untuk didengari.


Ramai yang minta gua letup. Sebelum gua sampai opis, krew UTTV sendiri suruh gua letup malam tu. Tapi gua ambil keputusan memilih suatu jalan tertentu. Dan hari ini menulis isu yang sudah berbangkit.

[4]
Isu Unit Amal rempuh sekatan polis, walau dinafikan atau PAS tidak bersetuju atau hujah Unit Amal palsu, gua sokong kalau Unit Amal original yang rempuh.

Kita tidak tahu situasi. Kalau perlu pecahkan benteng manusia polis untuk menyelamatkan puluh ribu peserta yang tiada ruang bernafas, untuk mengelakkan kejadian mati terpijak, maka gua sokong. Malah gua pun akan sanggup buat begitu.

[5]
Selain dari isu BERSIH, memang patut pimpinan cover supaya tak tubik kenyataan yang damage. Kalau isu BERSIH, memang tak boleh buat apa dah. Tepu. Ianya isu lama. Ada penentang dan penyokong sendiri. Tepu.

Bagaimana pun, kalau boleh, statement jujur yang TGNA keluarkan, membayar peserta atas kapasiti peribadi patut dielakkan. Ianya adalah bukti baru dalam isu BERSIH yang tepu.


Comments

  1. Lu redha ke kalau gerombolan lu mengecop lu sebagai penderhaka atau pengkhianat perjuangan?

    ReplyDelete
  2. Gua setuju sama lu Aduka, yang benar tetap benar, yang bohong tetap bohong tak kira siapa yang bercakap. Undi adalah rahsia..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.