Skip to main content

Adam Adli dipelawa ke Kelantan.

Oleh : AdukaTaruna

Kepada adik Adam Adli, gua dan rakan2 Kelantan mempelawa lu ke sini. Kelantan ni dah macam tempat perlindungan politik dah. Masa Anwar dalam UMNO, dia la raja kutuk PAS dan Kelantan. Bila kena pecat, susun kubu, dan raih simpati di Kelantan. Mahathir pun untuk roadshow lawan Paklah, Kelantan juga. Bergaduh sampai kena spray pemedih mata. Gua pun ke Kelantan juga. Tapi gua takpala.. dah memang bini gua Kelantan. Ngee..

Gua dengan bantuan sek2 Kelantan, insyaallah boleh adjust lu di sini. Untuk sementara waktu. Maybe lu bleh ajar kami cara2 menurunkan bendera Najib tanpa dilihat oleh pengawal keselamatan dan polis. Tinggi gak ilu lu tuh.

Jika lu terbaca ini, dan berhajat untuk ke Kelantan, sila pertimbangkan tips gua ini :

1. Cabut sim kad yang didaftarkan dengan nama lu. Setakat off hp tak berapa yakin. Guna sim kad orang lain.

2. Jangan lakukan urusan duit di ATM milik akaun lu. Guna akaun orang lain. Kasi (dedahkan) no akaun lu untuk kutipan derma, dan serahkan kad bank kepada orang yang lu percaya. Orang ini akan masukkan duit ke akaun yang lu guna sementara tu secara berpecah. Contoh :

RM100 didermakan atas akaun lu. Kad ATM ada pada si Ali. Si Ali keluarkan cash RM100, balik rumah. Bagi RM10 kepada 10 orang. 10 orang tadi akan masukkan ke dalam akaun sementara lu secara berasingan. ATM lain2, tarikh lain, waktu lain. Kalau nak follow kena kerahkan 10 SB. Payah sikit. Tapi, jangan buat dengan kerap.

3. Potong rambut K Pop lu tuh. Pakai kemeja dan seluar slack. Tukar dress up. UMNO ni ganas dengan bantuan polis utk anak2 Melayu. Kalau polis bebas, kita boleh tgk true color diorg sekor2.

4. Sampai Kelantan, cari CC. Mesej gua melalui FB. Gua atau member lain pikap lu kat memana. Bukan nak kata UMNO di Kelantan tak ganas, tapi boleh tahan la sikit. Insyaallah.

5. Tabahkan hati, cakap dengan Allah banyak2. Semoga terbaik untuk lu.

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.