Skip to main content

Tun Abdul Razak mati bunuh diri, bukan leukemia di London?

Oleh : AdukaTaruna

Petang semalam, gua menghadiri majlis terbuka rumah customer gua. Gua cop baju pekerja dia. Seorang ahli UMNO. Dan dia tahu gua. Tapi professional la. Niaga, niaga la kan. Sesekali bab politik, banyak gak dia perli gua, dan lebih banyak gua perli dia. Hua3..

Dalam majlis tu gua bersalam dengan hampir kesemua yang hadir. Majoritinya ahli UMNO la. Salah seorang daripada nya berkata kepada gua. Lebih kurang begini :

"Ni.. aduka. Mu tulis dalam blog, sejarah Najib. Ayah dia, Tun Abdul Razak mati bukan pasal leukemia. Tapi pasal bunuh diri kat London. Ore2 lamo UMNO tahu la benda ni."


Comments

  1. Saya rasa semua bende tu semua benar. Yang lain-lain yang benar jugak adalah:-

    1. Komunis hero, Polis Bukit Kepong penjahat.
    2. May 13 dimulakan oleh orang melayu.
    3. Anwar Ibrahim tidak liwat.
    4. Mat Sabu sewa bilik 121 hanya untuk ambil minyak urut saja.
    5. Makin lama PAS dengan DAP, maka makin ramailah DAP masuk Islam. Diorang dah start pergi rumah ke rumah bertakbir dah. Itu ikhlas kerana Allah tu, bukan untuk undi.
    6. Khalid Samad adalah benar bila mengatakan tidak ada aktiviti pengkristianan berlaku di Selangor.
    7. Lynas sama dengan Loji Nuklear dan sama bahaya dengan Fukushima.
    8. Bersih tidak ganas. Tidak bermotif politik.
    9. Orang2 melayu tidak kene halau di Pulau Pinang dengan meningkatkan harga asas rumah di sana.
    10. Chin Peng melawan British bertujuan hendak memerdekakan Malaya dari dijajah, dan kalau sudah merdeka hendak diberikan negeri ini kepada orang2 melayu, bukan untuk Tanah Besar Cina Mao Tse Tung.

    Leman

    ReplyDelete
  2. Ant. lain yg benar....
    1. Org Melayu miskin sbb umno
    2. Cina kaya banyak dpt projek sbb umno beri
    3. Kelantan x dpt peruntukan umno ingat duit mak bapak dia.
    4. umno bagi rahsuah kt penyokong dia tapi guna istilah politik wang
    5. Org kg x sokong umno tak dapat bantuan, sbb ingat duit tu pusakan mak bapak dia
    6. satu ketika dulu, umno suruh syukur kt dia dulu baru pd Allah, sebab dia beri bantuan yg bukan guna duit makbapak dia.
    7. bini pemimpin umno x tutup aurat tapi ngaku bertaqwa.
    8. pemimpin umno rajin buat maksiat, tapi x ade agensi beri nak ambil tindakan.
    9. kalau kene dakwapun, last2 bebas sebab x cukup bukti
    10. selalu kutuk penceramah pas yg kutuk depa, tapi depa kutuk kt tv dgn pepar x pe, sebab umno kutuk tak berdosa agaknya.
    11. umno tak pernak rasuah, tapi laporan audit negara kt ngri umno teruk berbanding ngri pr.
    12. pemimpin umno pakai perdana masa bertugas, tapi guna kete mewah yg belambak kt rumah..hipokrit
    13. tpm suruh mat sabu bertaqwa, agaknya najwa terlebih taqwa ku
    ade banyak lagi

    ReplyDelete
  3. Cantek punya post..wa ada macam2 berita angin dari orang untuk di gosip macam mak cik2 kat tingkat bawah tuh..untuk di tulis oleh kaki corot ditingkat tiga 3 bangunan harakah tuh..
    Setau aku kategori berita nih di war-warkan sama macam cuba mengubah kefahaman mat perasan memperjuangan isu2 dengan hujah yang sebenarya takader fakta atau kata lain terbalik songsang. Sama macam isu Mat Sabu memperkatakan MatIndera serasi dengan pas. Kenapa kategori berita macam nih menjadi pilihan mereka, pasti untuk keuntungan politik! Proses menghalalkan segala tanpa merujuk kepada sifat2 yang terkandung di dalam ajaran Islam.
    Penyibaran berita2 begini bukan hujah untuk mengatakan Islam itu ugama hujah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n