Skip to main content

Berapa orang nak beli baju ni?

Oleh : AdukaTaruna

Baju PAS Reform yang di order lu orang, insyaallah akan diuruskan xenan sedikit masa lagi. Then gua akan minta detail siapa yang beli dari xenan dan Evelyn untuk hantar novel gua sebagai ganti rugi kualiti baju tersebut.

Member gua boleh buat menatang yang gua panggil blok untuk cetak baju 'Party IQ Rendah". So, siapa nak baju tu, gua printkan untuk lu orang.

a. T Shirt jenis berkolar. Kain lacoste. Ala macam baju polo tu. Warna merah atau putih.

b. Lu bagi saiz lu, nanti gua usha kalau ada. Saiz yang insyaallah kompom ada ialah M dan L.

c. Harga sama cam T-shirt PAS Reform. RM25 siap hantar.

d. Bank in gua akaun kontroversi gua tuh (Maybank), pastu email kat gua bukti lu bayar serta detail nama, alamat penghantaran, etc.

e. Gua first time buat benda alah nih. So, gua budget dalam 5 hari lepas lu bayar serta bagi butiran lengkap, lu dapatla T-Shirt nih.

f. Kalau T-Shirt tu takdo cetak rompak atau perompak tak berminat nak cetak, maknanya hanya lu orang sahaja yang ada baju tuh. Yang selalu merempit dalam blog gua nih.

g. Model untuk baju takdo la. Lu anggap jer la gua ni model. Jangan kutuk teruk sangat la beb. Kecik hati gua yang romantis nih. Ala.. pengasas kosmetik Melayu pun tak guna model bai. Guna muka sendiri. Takdo pun lu orang kutuk. Tu lu tengok dr Rozmey tuh. Ntah betul Doktor ke ntah. Or kena sebut 'd' dan 'r' Rozmey. Bukan 'Doktor' Rozmey.

Lu anggap jer model baju tuh adalah Beckham.



Comments

  1. ha ha..
    Bagus..
    Kompem gua tempah, tp biase ler gua, kena tunggu lepaih 5hb..
    Pehal bhai nk kecik2 ati plak..
    nmpak jer ganas, tapi dalam hati ada taman....
    kui2....

    ReplyDelete
  2. pengumuman...
    Konon2nya mamat yg ugut bunuh TGNA dh kena tangkap kat penang..
    Tapi x kompem lg la..
    Kita tunggu laporan besok pulak..

    ReplyDelete
  3. bhai..

    Gambar kodok tuh hak milik Zunar...Lu kena kontim ngan mamat tu dulu..

    Nantikan kena saman...hancuss bhai...

    Berape banyak novel pulak lu nak kasi freee..

    ReplyDelete
  4. huhu..

    alhamdulilah..lu send list kat gua.Gua da tak menang tangan bai..

    file kasi wa leh buka...office2003.Gua laptop cikai maa

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.