Skip to main content

Pendirian isu ‘Rahsia Parti’ oleh PAS REFORM.



Oleh : AdukaTaruna

Dengan Nama Allah Yang Maha Ego

Pendahuluan.


Dalam kekalutan terbaru yang melanda parti terpenting umat Islam Malaysia, PAS, yakni isu Rahsia Parti, kumpulan PAS REFORM terpanggil untuk memberi penjelasan kerana menyedari betapa pentingnya isu ini perlu difahami oleh kesemua pihak.

Pertamanya dijelaskan sekali lagi, bahawa PAS REFORM berfahaman kesemua ulama Melayu adalah bodoh secara genetik. Ini merumitkan keadaan apabila falsafah Kepimpinan Asal Ulama bidaah ciptaan Melayu tersesat terlalu jauh dan dalam jemaah.

Jadi, permulaan penjelasan isu penting ini, PAS REFORM menegakkan falsafah ciptaan Allah, yakni, Falsafah Islam. Serahkan sesuatu itu kepada ahlinya, tanpa mengira kasta, latar pendidikan, bangsa dan sebagainya. Asalkan paling layak dan paling tepat, maka, dia wajar dimanfaatkan bagi kepentingan perjuangan Islam.

KEPIMPINAN ISLAM.

Apa itu rahsia parti?

Dari sini, apabila sesuatu itu diserahkan kepada asal ulama, walau bodoh seperti Hadi Awang, maka, sudah pasti beliau tidak dapat menentukan ketetapan falsafah ‘Rahsia Parti’. Beliau hanya cemerlang di atas kertas peperiksaan konsep hafal, manakala sesuatu masalah reality, gagal.

Terdapat 2 kes yang dikaitkan dengan isu ‘Rahsia Parti.’

1. Rahsia butiran lengkap keahlian PAS Tulang Besi.
2. Rahsia kerjasama / perniagaan antara parti PAS dengan syarikat luar (dedahan Kickdefella).

Kes Tulang Besi.


Kes Tulang Besi adalah satu kes yang tepat di bawah falsafah Rahsia Parti. Setiap rakyat Malaysia berhak berorganisasi secara terbuka dan juga berhak berorganisasi secara rahsia. Jika PAS gagal menjaga rahsia party seperti kes Tulang Besi, keahlian, yuran dan sebagainya, bagaimana PAS harus mendapat keahlian dari golongan yang ditekan seperti sector kerajaan dan NGO?

Jadi, kebocoran Rahsia Parti kes Tulang Besi adalah terkutuk. PAS REFORM mengambil ketetapan falsafah mengutuk, mengeji dan mencela kegagalan pihak-pihak atasan PAS yang membocorkan Rahsia Parti dalam kes Tulang Besi.

Sebab para ulama Melayu adalah terlalu stupid, kami mudahkan kes seperti seorang pengguna bank yang dibocorkan maklumat oleh bank sendiri secara terbuka. Bukan berurusan secara sulit kepada penggunanya.

Kes dedahan Kickdefella.


Tanpa menghukum sama ada benar atau salah dedahan Kickdefella, PAS REFORM menetapkan falsafah bahawa dedahan tersebut tidak jatuh di bawah ‘Rahsia Parti’. Setiap ahli parti berhak mengetahui sebarang perjalanan kerjasama atau perniagaan yang membabitkan parti mereka.

Malah sekiranya parti sehingga menjadi kerajaan secara pilihan majority, falsafah menjadi lebih besar dari ini. Setiap rakyat berhak mengetahui bentuk perniagaan yang dijalankan. Ini membabitkan hak mereka.
Penyelesaian dedahan Kickdefella.

Tanpa menetapkan dedahan Kickdefella berniat baik atau buruk, Kerajaan Kelantan harus telus. Malah lebih telus dari DAP melalui kerajaan model mereka, Pulau Pinang. Penting. Jika perlu ‘SELCAT’, maka ‘SELCATkan sahaja. Jika perlu Hisbah, maka Hisbah lah kaedahnya.

AdukaTaruna

Kumpulan PAS REFORM

Comments

  1. wow.. wow.. wow... bukan ahli PAS bercakap tentang nak reform PAS.. eik pelik.. pulak tu apa pulak rashianya keahlian TB sbb dia sendiri pun dedah dia ahli konongnya.. tapi rasa marah sangat sbb org tahu dia tak bayar yuran.. patutlah org tahu sbb dia ni ngako ahli PAS dan konongnya nak reform PAS, bantu PAS, benda sekecil bayar yuran supaya PAS boleh bergerak dia tak boleh bantu.. tok usah cakap pasal benda besar2 semuanya lebong belaka

    dan ko pulak aduka bukannya ahli PAS apa sibuk? suka pas ah nok perintah parti dia cam mana pun..

    ReplyDelete
  2. Masalah geng agama kat malaysia ni, ramai sgt (bukan semua) yg dtg drp background IQ tak berapa cemerlang. Hok yg cemerlang masuk aliran sains pahtu pegi negara omputih atau stay kat ipta tempatan amik engin, medic dsbgnya. Tinggal majoriti spm gred rendah (bukan semua) sambung STU/stam pegi Azhar. Bukan menghina, tapi realiti sistem pendidikan kat mesia ni, kerajaan Umngok dah tak buka scholarship JPA n KPM utk tarik top2 student aliran agama mcm era dr Asri, ust Zahazan n Saifulislam. Ada je alasan2 umngok ni, kesannya etc etc...

    ReplyDelete
  3. parti islam mwakili Islam,imej Islam kt msia sdikit sbnyak tletak pd PAS.stkt ni ak xnmpk pon Islamnye.cth pd kbersihan negeri.sampah pon xleh nk jaga.ekonomi pon xsberape

    ReplyDelete
  4. Di Malaysia dulu amalan merahsiakan keahlian dalam organisasi diamalkan oleh Parti Komunis Malaya.Pertubuhan bawah tanah seperti kongsi gelap juga demikian. Kegagalan TB menjelaskan yuran bukan perkara besar dan ramai lagi yg begitu. Keahlian didlam organisasi yg berdaftar dibawah Pendaftar Pertubuhan bukan rahsia parti. Begitu juga,kerakyatan sesaorang di negara ini bukan rahsia negara.

    Itulah,kalau kita buat musuh dalm parti kelemahan kita akan didedahkan oleh musuh. Cakap berdegar degar taik tersangkut atas gelegar.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam. Mekanisme pencegahan rekrud baru Pusat Tahanan itu sendiri Mekanisme pencegahan rekrud baru. Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara. Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu. PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat). Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangste