Skip to main content

Menjawab hujah pengikut Hadi Awang.

Oleh : AdukaTaruna

1.

Bila gua mengatakan, mendakwa bahawa ulama Melayu bodoh secara genetik, memang ramai yang tidak mahu menelan. Biasalah. Malah dipersilakan kerana dakwaan gua pun hanyalah teori yang membuka perbahasan. Nanti2lah.. gua akan detailkan kepala otak gua mengenai dakwaan gua.

Ulama bodoh Melayu dalam PAS tegak kerana Melayu yang lain juga adalah jenis yang bodoh. Tidaklah maksud gua Melayu UMNO cerdik. Melayu UMNO tak masuk level langsung pada gua. Contohnya Hadi. Tegak dan berdirinya Hadi kerana majority adalah dari kalangan yang bodoh. Keldai yang membawa kitab. Dakwaan gua lah.

Dalam satu2 ilmu yang dijumpai oleh bukan Melayu,dan kemudiannya dipelajari oleh Melayu, maka Melayu beranggapan bahawa ilmu itu mudah. Memang di atas kertas peperiksaan, subjek feberet punyalah. Tapi, mereka tidak sedar bahawa mereka hanya kategori menghafal.

Ah… mudahnya ilmu engine motor ini. Apabila petrol dicampurkan dengan udara dan kemudiannya dimampatkan oleh omboh di dalam silinder, dan dicucuhkan percikan api, maka, letupan terhasil. Letupan itu akan melonjakkan omboh dan ombph akan menggerakkan engine. Skor A punyalah. Gua Hadi Awang ni bhai.. pengikut gua semua stendet Ali Zaidan. Tengok ni muka gua. Muka skema mamat penghafal. Lurus bendul.



Tapi, jika tidak diberitahu kepada Melayu, adakah otak Melayu mampu sampai kepada tahap penemuan sehebat dan serumit itu? Walau kemudiannya semudah atas kertas peperiksaan?

2.

Biasanya gua tidak berminat berhujah balas dengan pengikut Hadi kerana naluri gua lebih kepada membelasah Hadi di depan mereka satu hari nanti. Kerana itulah ada satu ketika Ali Zaidan mendakwa gua tidak mampu membalas hujahnya.

Tetapi memikirkan naluri gua lebih kepada geram yang berstatus keburukan seorang manusia, dan setiap zarah kemampuan gua dipegang Allah, maka, hari ini, gua jawablah hujah Ali Zaidan. Sementara muhasabah gua ni masih power. Kalau dah kembali jadi jahat, gua bo layan la pulak kot. Hua3… Atas manusia memang mudah jer belasah Hadi… tapi sekali Allah nafikan, mampos gak gua… tak bleh… tak bleh…. Nak tak nak, walau digelar gangster intelek, biadap, macam bagos, etc; gua kena tunduk gak kat Allah…

3.

Isu keahlian Tulang Besi.

Ali Zaidan menjawab bab falsafah keahlian Tulang Besi oleh gua di TKO. Lu klik sini dan baca. Kalau ikut malas gua macam cerita kat atas, gua abaikan sahaja.. tapi lepas dihubungi oleh seseorang yang akan gua ceritakan nanti, gua ambil keputusan, pergi cc semula dan jawab.

Sama macam konsep di atas, sebelum ditunjukkan tahap penemuan gua, Ali Zaidan dah anggap mudah sangat dah tu. Kes sama level Hadi. Dia anggap kesimpulannya berdasarkan ilmu hafalannya dah tahap tinggi dan tepat dah. Tetapi dia terlupa pembolehubah seekor keldai yang membawa kitab. Ini dakwaan gua.

Ali Zaidan memberi konsep falsafah yang agak lucu sebenarnya. Sama seperti Anak Sengat yang membalas hujah gua dengan hujah Char Kuey Tiaw.

Wahai roh2 yang suci tetapi bodoh… bacakanlah ini. Sebenarnya isunya Tulang Besi ialah dedahan keyuranan Rahman Talib oleh Batu Api2. Bukan Rahman Talib bagi no keahlian secara terbuka.

4.

Sebab genetik2 bodoh ni memerlukan perumpamaan mudah, gua terpaksa bagi la. Andaikan begini.
Saya, AdukaTaruna mendedahkan saya adalah pengguna bank Maybank. Saya ada ambil insurans melalui potongan gaji. Skang ni saya bawa peguam untuk menyiasat Maybank yang memotong gaji saya, tetapi duit tidak sampai kepada pihak insuran.

“AdukaTaruna ada berhutang ansuran kereta yang menyebabkan urusan perbankan dia dibekukan. Ansuran dari sekian-sekian dan sekian, sekian.”

Siapa yang kata? Siapa yang dedahkan? BaruApi2. Siapa BatuApi2? Blogger yang selalu bertekak dengan gua plak tahu butiran akaun Myabnk gua? Negara jakun mana ni? Parti pundek apakah ini? Pihak yang ada authority Maybank kah? Macamana BatuApi2 boleh mendapatkan maklumat pengguna Maybank?

Sebaik sahaja gua serahkan no kad pengenalan gua kepada IPD Pengkalan Chepa, maka segala butiran gua keluar di KMU. Laman web UMNO. Siapa mereka? Ada authority? Macamana user KMU boleh mendapatkan maklumat dan butiran gua?

Di sinilah letaknya falsafah ‘Rahsia Party’. Skang faham tak?

“Blah la Aduka.. peniaga Char Kuew Tiaw. Tu sahaja yang layak untuk kamu.”

Selepas gua menjelaskan ini, barulah semua nampak ianya mudah. Tapi sebelum itu? Tepuk darah, tanya genetik. Ulama Melayu di fasa sekarang di isi oleh genetik bodoh. Nanti gua huraikan dalam N3 lain. Dakwaan gua.

Dan ulama bodoh pula tegak oleh pengikut tahap Ali Zaidan. Ni kalau gua tak jawab, sampai kiamat dia rasa dia telah tumbangkan gua. Pdahal, gua malas layan level tahap Hadi. Hadi pun gua nak layan depan ribuan pengikutnya. Kalau Allah izinkanlah. Cuma time tu, sebelum tu, gua kena take time bersihkan niat dulu.

Jadi siapa sepatutnya mendedahkan keyuranan Rahman Talib yang boleh membawa kepada gagalnya dia mengadu salah laku pemimpin parti? Sudah pasti pihak yang ada authority. Jika Mustapa Ali ada authority, silakan. Tapi siapa BatuApi2? Apa kejadah tahap Rusila BatuApi2 pula yang mempunyai akses mengetahui keyuranan Rahman Talib?

“Blah la peniaga Char Kuey Tiaw. Gua jijik nak beli dan makan.”

So, skang bagaimana Ali Zaidan? Tu belum gua jawab hujah lu tentang ulama Bahalol zaman silam lagi tu. Dan hujah Khalid Al-Walid lagi tuh. Biar lu senyum dulu. Gua cabar Hadi guna hujah lu nanti. Insyaallah. Nanti lu akan tahu di mana tahap lu. Lu akan tahu erti keldai bawa kitab.

5.

Tadi gua menerima panggilan dari seorang sahabat yang tidak dikenali. Dia ingin jumpa gua. Di KB. Ah sudah…

“Dari mana lu dapat no tepon gua?”

“Dari sipolan.”

Then gua kol si polan bagi mendapatkan kepastian. Gua maleh jumpa SB nih. Letih bai.. Alhamdulillah… sahih. Si polan menjelaskan sahabatnya itu adalah istimewa. Insyaallah… kita berjumpa nanti. Gua akan raikan lu bersama PAS REFORM dan rakan blogger Kelantan semampu gua.

Kepada lu orang yang nak tahu… tunggu la nanti. Gua tangkap gambar banyak2 dan story sama lu orang.

Chow…

Comments

  1. Ali Zaidan itu memang spesis babi. Tak ada modal kerja menjadi hamba dan jurucakap PAS. Kerjanya menjawab artikel orang. Sama la macam lagi seekor babi yang cari makan, Batu Api.

    ReplyDelete
  2. Tambahan, artikel aku pun jadi mangsa dalam TKO.

    ReplyDelete
  3. bro reformis,

    tayah layan maa..buang masa jer.level parpukari jek diorg ni.

    AT,
    gua bz sikit lagi nih, budget semua nanti gua akan hantar le.Sabo yer bro

    ReplyDelete
  4. wa nak sanggah ni..
    teori lu..

    lu kata.. ulama Melayu Bodoh secara Genetik:

    adakah maksud lu.. ulama melayu ni.. sejak lahir lagi bodoh ??

    bukan ke ada Hadis: manusia lahir semuanya seperti kain Putih.. tidak tercemar..
    kalu lu cakap genetically, siapa cipta GEN ni ?? orang Melayu ke??

    lain kali, kaliu nak kuar teori sains sendiri, jgn lupa Hadis Dan QQuran!!

    2. dakwaaan Lu, ulama Melayu, ulama menghafal.
    - Imam Syafii hafal kitan Al muwatta Imam Malik, sunnah orang mencari ilmu, memang menghafal..
    -Ilmu agama ni yang merangkumi politik.. semuanya digariskan Oleh Allah!!
    -So.. adakah Ulama kena innovate/create cara political Baru ??
    - tak sama dgn pemikira lu, lu tuduh, Ulama menghafal!!
    -DR Yusuf Qardhawi pun, kira ulama menghafal gak lerr, Qatar tu pun, berapa Maju Politik dia ???

    3. Lu bagi contoh engine: prinsip engine, udara, mampatan, dan tenaga . memang mudah dihafal.. Tapi lu nak buat engine, nak upgrade engine, masih pakai prinsip yang sama. cassis, aerodinamik, pengudaraan yang baik boleh diadkust untuk tambah prestasi engine.. Ada lu buat engine hanya pakai kinetic energy?? tanpa simpan apa2 tenaga??...

    sama macam Ilmu agama dan Politik. politik ISLAM digaris oleh hukum2 agama. Lu nak berpolitik kena ikut sempadan Agama yang lu kena hafal.
    lu tak bleh saje2 create cara2 politik tanpa panduan hadis dan Quran.

    3. isu kehalian tulang Besi.

    bro.. kes nyer sama macam lu laa.. tepek detail kat blog. Iniate maklumat utk orang cari.
    wa duduk dlm bidang network. Once lu dedah lu punya detail sekali. macam2 boleh cari Bro..
    macam lu dedah akaun Maybank.
    -1st, dah jumpa nama betul lu, then orang bleh guna plak utk cari dekat database2 lain.
    lu pernah kena tepon dengan pihak bank? credit card?? agensi2 lain?? mana dia dapat nombor2 lu ??
    - dlm kes Tulang Besi, wa tak nafi, kemungkinan ada orang masuk database PAS, dan amik maklumat.
    tetapi Tulang Besi dan kecikkan scope pencarian.
    cakap no ahli dan cawangan mana..
    So. sekarang .. siapa yang bodoh saje2 dedah maklumat..
    Ynag benar tetap Benar, yang salah Tetap salah!!
    Kalau batu api, korek dari sumber dlm parti.. dia salah laa.. tapi siapa yang bodoh bagi initial data secara terbuka??
    Mana Lu punya genetik Genius???
    kalu ini pun lu takleh bleh nak fahamkan.. macam mana lu nak laggar TGHHA??

    4. Lu bagi contoh inusrans sambil potong gaji..
    macam mana orang korek maklumat Lu..
    1st.. u dah bagi nama...
    2nd.. dah tau party2 mana terlibat..
    3rd.. orang nak sebotaj lu dah tak kira apa dah.. langgar mana yang patut, betul atau salah, kemudian cerita.
    tapi.. Lu kene bijak kepada siapa lu nak dedahkan butiran lu!! sebab yang initiate bende2 ni.. Lu..

    sama macam kes Tulang besi ni. pembocoran Maklmumat , masalah common utk orang tak jujur walaupun dah sign berbagai2 aku janji..
    nak2 pulak... database yang mudah didapati dan selalu dikemaskini..

    masalah ini bukan msalah organisasi.. tetapi masalah Individu..

    no ahli UMNO pun boleh didapati dengan Mudah.. sama juga kes no ahli PAS..

    Kalu nak berjuang dlkm ISLAM..
    nak takut apa???
    takde telur nak berjuang ke??

    sama macam akus kang laa.. ko nak detect aku.. macam2 cara. tapi kene usahalah... kalu aku cerdik.. aku pakai server proxy.. hehehe

    ReplyDelete
  5. satu lagi.. dlm berhujah , jgn sombong bro.. nanti lu malu..

    bila lu tulis.
    macam keldai dapat kitab..

    I wonder..
    Ingat.. kebijaksanaan ni abstrak..
    kalau lu dah start lontarkan gelaran yang melampau.. takut nanti terkena atas batang hidung sendiri..

    what's go around, come around..

    lu pun dah experience maa..

    jgn sombong..
    walaupun lu genius..
    tawadduk kene jugak..
    baru bertambah cerdik..

    ReplyDelete
  6. Aku masih tunggu jawapan kau:

    http://ali-zaidan.blogspot.com/2010/04/tahafut-at-tahafut-untuk-aduka-taruna.html

    RJ tu budak lagi. Dia ingat aku tak kenal siapa dia agaknya. Heh heh..

    ReplyDelete
  7. AT mtk lalu.. nak jawab keldai mencari surga..

    1.lu kata.. ulama Melayu Bodoh secara Genetik:
    betul manusia termasuk melayu tuhan bagi otak.. tapi kalu tak berakal atau tak pakai akal dah sama stendet keldai yg berotak tak berakal.
    orang islam dan ulama islam berbangsa melayu memang cerdik tapi, orang melayu atau ulama melayu yg dilahir islam dan sampai tua menghapal kitab memang dari gen bodoh.. kalo cerdik takkan dia bangga gilo dengan bangsa yg cumo ada empat patah perkataan tu.. nak teori sains kat celah mano?

    2. dakwaaan Lu, ulama Melayu, ulama menghafal.
    - Imam Syafii hafal kitan Al muwatta Imam Malik, sunnah orang mencari ilmu, memang menghafal..

    Imam Syafie dan Imam Malik kat atas tu ulama islam, bukan melayu. mereka penghapal dan pemikir yg guna kepala hotak mereka buat hukum, enovasi, selesai masalahat umum.
    ulama islam Ibnu Sina pakai akal dan kepala hotak dia lahirkan ilmu perubatan dan pembedahan moden, bahkan sebagai arkitek dan sasterawan.
    ulama bukan melayu ibnu khaldun pulak guna akal kepala hotak dia buat teori politik dan perbandaran modern.
    cuba lu check kat google.. nombor dan teori matematik tu sapa jumpa? ulamak melayu ke?
    ulamak melayu dr tganu cuma jumpa teori UG je.. itu pun kena berilham kan dari Israel yg berorangkan yahudi. apo la banggo..

    3.sama macam Ilmu agama dan Politik. politik ISLAM digaris oleh hukum2 agama. Lu nak berpolitik kena ikut sempadan Agama yang lu kena hafal.

    masoelahnye.. ulama melayu hapal tapi tak pakai akal, tak berakal!
    berpolitik tak hikut politik ISLAM digaris oleh hukum2 agama
    Hadi, kalu tak faham beza MELAYU ISLAM dgn ISLAM MELAYU tak payah susahkan diri nak pikir teori politik atau sain lerr..
    teori persamaan mudah; keldai=tak berakal, ulamo melayu=manusio tak berakal=ulamo keldai=tak berakal

    3. isu kehalian tulang Besi.
    macam lu dedah akaun Maybank.
    -1st, dah jumpa nama betul lu, then orang bleh guna plak utk cari dekat database2 lain.

    kata la, lu pegi bank menyamar jadi HjHadi yg terkonal diserata alam melayu UG ini, dan rupo lu sejibik HA, lu pegi maybank nak check akaun..
    orang bank misti tanya, "en. Hadi IC please.." takkan lu nak cakap, "aku HADI takyah pakai IC".
    jadi paling mudah lu pegi JPN, dgn hensem UG lu bagi tau pegawai bertugas, "aku Hadi, buleh bagi no IC aku?" pegawai bertugas akan tanya "IC hilang ke?" lalu beri lu satu borang dan check list.. sudah!! dalam check list mintak report polis dgn surat beranak pulak dah.. mano mau cari? tengok..
    susah syehh.. susah! yang paling mudah bagi IC orang ni cuma melayu pas yg presiden nya keldai bawa kitab jerr..

    sah la lu pun dari gen bodoh jugak.. pengikut keldai bawak kitab.

    lu jangan amek hati syeh.. keldai bawak kitab tu perumpamaan jerr.. opozit pd 'ulama islam (ic melayu?) muktabar!'
    tapi, ulama melayu tganu tang mana nak muktabar.. kalu de best aidio ever cuma teori 'melayu itu islam, islam itu melayu' dan teori UG yg dicilok dr israel tu jerr..
    kalu la ISRAEL jadi idolan.. bukan lagi stendet keldai bawak kitab, tapi dah stendet dubuk bawak kitab!!
    sori bebb.. lu tak bulih nafi AT betul.. memang lu punya kaum dr gen bodoh!

    ReplyDelete
  8. Bro sam raspiut!!
    hehe.. lu sambut, wa kasi balik..

    1. kat point ni?? mana bukti lu.. kan wa dah bagi contoh hadis kat atas tuu..

    2. lu faham tak, AT kata bodoh dlm konteks Apa?? konteks politik.. bukan konteks sains.. kalau bidang sains, ramai melayu dah maju,.. lu tak baca paper atau rencana ke?? lu ada join IEM? BEM ??.. lu tengok sana2, apa penemuan2 melayu..
    wa bukan nak bela melayu, tapi hujah lu dlm menolak hujah wa kali ini, jauh panggang dari api!!

    3. Point 3 ni, mana hujah lu nyerr?? itu kenyataan dari lu, nak berhujah kena bagi bukti, reasonable mantik.. lu bagi kenyataan bodoh cam keldai.. jadi,. bagilah, kenapa bodoh cam keldai??
    setakat lu bagi persamaan melayu=ISlam, hehehe..
    AT.. ini pengikut lu ke?? hujah pengikut lu ke ni??


    4. Isu keahlian Tulang besi..
    -aku dah cakap kat atas tu. pembocoran memang salah, tapi Bodohnya tulang besi sebb initiate info2 peribadi. Masalah pembocoran maklumat ini berlaku di mana2 dan pada orang2 tak jujur, termasuk la ahli PAS. tapi kita jgn jadi bodoh tukil, bagi maklumat awal2..
    -lu bagi contoh muka sama, nak pegi maybank, ape kejadah, bodoh benar orang nak guna cara tu.. sah2, thumb print tak sama!!!..
    Kan wa dah cakap.. boleh cari database2 lain..
    kalu itu taktik lu kat atas nak curi identiti, memanglaa lu melayu seperti yang lu tuduh!!
    -kan wa dan bagi contoh, kes credit card, tele-marketing, mana dia orang dapat sumer2 maklumat tu?? dan tentu ada sumber2 database!!
    lu nak balas hujah wa, bagi laa bukti2 dan contoh2 intelektual sket..
    setakat ayat2 penyata je.. sampai bila, lu punya genius??

    wa tak kisah, lu cakap wa keldai cari syurga..
    hehehe..
    tapi hujah lu.. wa yang lu tuduh keldai ni.. nak gelak kat lu laa...
    hahahaha...


    hahaha...
    kalau AT bleh gelak tengok hujah pengikut jemaah rusila..
    wa terguling2.. tengok hujah penyokong2 AT..

    nice shot!! cuba lagi..

    ReplyDelete
  9. ok.. gua admit hadith, gua bukan anti hadith.
    tapi, kain putih lu kena ingat akan tercemar di dunia yg fana ni.. dan salah satu perkara yg mencemarkannya adalah BANGSA, dan melayu adalah bangsa yg byk amalan bodohnya..
    lu rujuk AlQuran dan Hadith lu.. betapa bangsa yahudi, kaum ad, tamud dan sebagainya dimusnah Allah kerana amalan dan bangsanya.

    yahudi menolak nabi muhammad kerana bangsanya.. manakala bos ug mengambil yahudi sebagai rujukan teorinya. itu lu nak panggil kebodohan ulama melayu, atau ulama islam? cuba lu pikir pakai otak manusia islam..

    2. kecerdekan melayu baru tahap pengguna teknologi dan ilmu.. bukan tahap creator. kecerdekan melayu kalau nak banding kecerdekan islam silam mcm langit dgn bumi.
    tapi kalu lu nak bangga jugak.. cuba lu banding dengan kecerdekan orang siam atau indon.. maka lu boleh bangga. itu pun kalau siam dan indon tak menggelupur dgn kecerdekan melayu!

    3.isu TB... lu tak payah spinning kuat la. isunya cuma IC dan kerahsiaan IC. tanpa IC dan kata laluan semua database yg lu cakap tu takleh nak akses.. kecuali database loqlaq, itu lu takyah jd isu la..!
    isunya.. IC Tb pada database pas! kebocoran dan sifat amanah pada penjaga database yg sepatut berakhlak islam.
    lu bela kaum benda salah ni Tuhan ni tuhan panggil assobiyah! lu bela maknnya lu tolak AlQuran dan Hadith.. maknanya lu keldai bawak kitab.. ada ilmu tapi spinning gasing!

    ReplyDelete
  10. sambung..
    gua setuju lu kata AT kata 'keldai bawak kitab' tu adalah dalam kontek politik!
    sebab kalau gua la.. ulama melayu dalam politik cuma setaraf dgn DUBUK BAWA KITAB!
    kira AT lagi berhemah la..

    ReplyDelete
  11. -kan wa dan bagi contoh, kes credit card, tele-marketing, mana dia orang dapat sumer2 maklumat tu?? dan tentu ada sumber2 database!!
    lu nak balas hujah wa, bagi laa bukti2 dan contoh2 intelektual sket..
    setakat ayat2 penyata je.. sampai bila, lu punya genius??


    lu mungkin melayu cerdik kerana yakin tahap gaban bagi contoh ni..
    katala tuduhan lu betul yg 'batu api' adalah penjenayah ciber yg menghack data base lain untuk IC dan database pas untuk yuran keahlian... yeala takkan database lain misalnya bank ker, nak simpan maklumat yuran ahli pas! gila ke hapa?
    jadi, kecerdikan melayu bulih salahkan TB diatas senario diatas, gitu?

    seperti dakwaan lu.. batu api sebagai penjenayah cyber adalah salah dari segi undang-undang! tidak bermakna pemegang database tidak bersalah, setidak dari segi moral pertubuhan. salah kerana gagal menyusun tahap keselamatan yg maksima utk pas! salah tetap salah..
    bro.. kalau lu yakin dgn dakwaan lu.. sebagai genius tahap melayu, lu patut lapur dan buktikan dakwaan lu utk tindakan undang2.. baru lu bulih buktikan melayu benar2 cerdik.

    lu bulih gelak byk2 dan panjang2.. tapi lu kena semak dgn hadith lu kaedah bab gelak ni bro..
    tapi pada wa la.. keldai gerenti susah nak jumpa syurga.. kecuali anjing kristian sebab bidaah penganut mereka anjing penghuni surga. itu perumpamaan wa bro..

    ReplyDelete
  12. Melayu cerdik politik macam Mahathir dan Anwar, tak terikat dengan hukum halal haram. Semuanya halal demi mencapai cita2 politik. Ulamak melayu macam Hj Hadi kena jaga benda2 halal haram ni. Pecah belah sama2 umat Islam ni Allah murka. Jangan ekstrem sangat membenci golongan satu lagi. Guna segala ruang yang ada ke arah kebaikan umat dan negara. Umat Islam berperang sesama sendiri, kafir juga yang akan menguasai.

    ReplyDelete
  13. walaupun wa macam ketinggalan keta api.. wa tetap mau ucap syabas pd AT kerana N3 ini, yg terlupa atau tak terpikir oleh hotak cerdik nak mampos melayu lain.. tahap kecerdikan melayu

    pendita Za'ba kata sejarah tahap kecerdikan melayu adalah pada empat patah perkatan.. besi, paku, buluh dan padi. gua marah siol.. yeala gua keliru adakah bangsa gua setaraf dgn kecerdikan orang asli!?

    lalu gua check dgn kamus melayu terbitan 1802 oleh R.O.Winsted, William Marsden, W.G.Shelabe, dan John Crawford dan disusun oleh R.J.Wilkinson.. tepaksa, gua terpaksa ceck dari karya bangsa bodoh ni kerana kecerdikan melayu ketika itu tengah sibuk menginovasikan proses penapaian karbohidrat kepada gula menggunakan ubi..

    akhirnya gua terpaksa akur dgn hujah Za'ba... selain dari empat patah tersebut, kamus itu mendefinasikan sebagai kata terbitan dan pinjaman dari bahasa pasai, deli, parsi, arab dan lain..
    membuktikan kecerdikan melayu ditumpukan pada penemuan lain yg lebih penting.. gamaknya mereka dapat ramal formula math dan sains melayu moden ditulis dalam bahasa inggeris yg bangang!

    penemuan penting dalam sejarah kecerdikan melayu diwaktu silam adalah usaha2 animisma spt menyembah pokok dan kubur yg dengan jayanya telah digunakan oleh melayu hari ini sebagai teori mudah kaya menggunakan sistem ramalan nombor yg dimajukan jugak oleh melayu (umno)!
    penemuan lain yg tidak kurang pentingnya adalah penguasaan melayu menakluk alam 4 dimensi atau alam ghaib.. yg membolehkan melayu membunuh dan mendajai orang dari jarak jauh, meminta pinggan mangkuk untuk khenduri dari sebuah busut dan lain2 perkara katogori supernatural yg amat dicumburui oleh bangsa arab dan eropah yg bodoh..

    tetapi.. malangnya kehebatan melayu silam ahkirnya musnah dan tumpas dengan kedatangan pedagang-pedagang islam dari benua india dan arab yg kurang cerdik berbanding melayu..

    selama ratusan tahun melayu jadi bodoh dibawa pengaruh orang2 muslim yg BUKAN berbangsa melayu ini.. sehinggalah
    kembali cerdik sedikit demi sedikit dibawah melayu umno dan ahkirnya kembali gemilang dibawah pimpinan ulama melayu dr Tranung yg begitu hebat kemelayuannya.

    dibawah pemimpin ulama melayu ini dan sekutu melayunya umno begitu menyerlah kecerdikan melayu yg akan menjadi faktor perubahan melayu akan datang..

    dari segi ekonomi kecerdikan melayu menemui kaedah.. pusat-pusat ramalan sistem nombor sebagai kaedah penjana ekonomi.. berjaya memanggil pelabur dan pelancung asing dgn kaedah hiburan yg tidak terhingga, tanpa henti dan banyak lagi penemuan hebat lain

    dari segi politik... tak payah la gua cerita panjang, tak terkira banyaknya kecerdikan melayu sehinggakan bangsa yahudi pon turut terpesona dan berlumba-lumba datang untuk bersahabat dengan melayu!!

    malangnya buat gua.. gua cuma orang muslim berbangsakan melayu.. kehebatan melayu itu terbukti BUKAN untuk gua...

    ReplyDelete
  14. wa tanya lu bro??

    Key world: GENETIK!!

    1. kalau melayu bodoh, bukan genetiknya bodoh, tapi benda lain..
    itu pasal wa sanggah teori AT, yang lu pusing2 entah ke mana ni?? kenapa??
    itu pasal wa kasi hadis,
    dan wa tanya AT, betul ke Genetically? asas problem ulama Melayu Bodoh?? G.E.N.E.T.I.K... wa spell utk lu.
    GEN ni, ALLAH yang Buat!!!

    2. lu tuduh: Bos UG amik Idea dari Yahudi??
    -lu tengok perkembangan Dunia ke tak ni??
    -HAMAS offer fatah utk join Pentadbiran tu, Ikut Idea ISRAEL tak ??
    -Lu amik point ni dari mana?? Sifu Tulang Besi ke??
    -kalu debate dgn lu.. x habisnyer bab ni..wa surrender lorr..
    -Lu the WINNER

    3. ISu TB..
    - lu ni faham tak komen awal2 aku kat atas tu??
    -TB dah tempekkan No AHli PAS dan kawasan mana.. kan wa dah cakap, TB dah kecikkan scope utk pencarian..
    -Lu faham tak dlm isu ini??
    -yang wa ketengahkan ialah kebodohan diri sendiri.. kalau Batu api pi amik detail kat database PAS, itu memang salah dia.. tapi TB juga bodoh kerana tepek detail peribadi kat Blog.. intiate data utk orang khianat!!

    Kemudian, fenomena kebocoran detail ni, ada di mana2.. bagi individu2 tak jujur!!!

    Lu nak cakap pemegang database salah!! yang salah, salah laa..

    wa nak cakap kat lu.. database2 telephone, IC dan apa kebenda sekarang..
    boleh dipetik dengan jari laaa..
    tak perlu nak hack mana2..

    sebab tu wa bagi bukti tele-marketing dan credit card..

    Lu faham tak sekarang??

    atau lu anggap wa berbahasa keldai lu berbahasa malaikat??

    ReplyDelete
  15. sori bro pencari surga.. jangan marah nnti lu kena jual!

    dan wa tanya AT, betul ke Genetically? asas problem ulama Melayu Bodoh?? G.E.N.E.T.I.K... wa spell utk lu.
    GEN ni, ALLAH yang Buat!!!


    gua tak suka gelak sebonarnya.. tapi gua nak mintak izin lu gelak 3x.. ha ha ha.

    nampaknya kalau ikut kecerdekan melayu lu.. sia-sia lah melayu yg dok ngaji bab genetik dekat U nun. jadi kerja sia-sia sebab lawan kerja Allah.
    jadi gua mintak sangat lu balik ngaji bab genetik ni... takyah banyak sikit pun takpe.. bab genetik dlm migrasi penyu tranung pun cukup la.. pah tu lu baru sambung balik balun gua! gua ok..

    -TB dah tempekkan No AHli PAS dan kawasan mana.. kan wa dah cakap, TB dah kecikkan scope utk pencarian..
    -Lu faham tak dlm isu ini??


    ok.wa paham dah lu tak faham.. isunya tb bukan tempek no IC dio.. dio tempek no AHLI.. kat cawangan mano pon atau bahagian mano pon kalu bukan tuan punya no ahli mintak IC.. kou takleh bagi.. salah!curang! susoh ko kecerdekan melayu kou nak paham??

    2. lu tuduh: Bos UG amik Idea dari Yahudi??
    -lu tengok perkembangan Dunia ke tak ni??

    gua pakai balik ayat power lu..:
    HADI.. ini pengikut lu ke?? hujah pengikut lu ke ni??

    ayat gua: apo punyo bangang lu punya pengikut hadi.. sampai interview lu yg keluar kat Harakah tu pong tak baca.. memalukan kecerdekan melayu lu sajo!

    wa nak cakap kat lu.. database2 telephone, IC dan apa kebenda sekarang..
    boleh dipetik dengan jari laaa..
    tak perlu nak hack mana2..

    lagi sekali gua nak pakai ayat power lu:
    lu nak balas hujah wa, bagi laa bukti2 dan contoh2 intelektual sket..
    setakat ayat2 penyata je.. sampai bila, lu punya genius??


    mana bukti dan dalil hujah lu yg undang2 bolehkan sapo2 sebarkan maklumat peribadi orang tanpa kebenaran... kou bagi satu nama syarikat atau jabatan yg sebarkan maklumat secara terbuka pada umum! atau kou bulih petik fatwa hadi yg kata bulih! halal!

    atou lu buat satu pembuktian yg setara dgn kecerdekan melayu lu..
    lu tempekkan kat sini IC hadi atau sedara dio Najib yg terkonal diserata alam melayu tu!
    tak payah petik dgn jari.. patah jari lu nanti syeh! lu pegi kutip kat Face Book, najib ado akaun kat sano..

    taklih kalu bro... wa terpaksa surendar kat kecerdekan melayu lu!
    kita STOP kat sini.. gua ok

    ReplyDelete
  16. hahaha..
    ape kaitan study GEN dengan kata teori GEN bodoh ??
    orang U study GEN, kemudian detailkan sifat2 GEN dan komposisinya..
    Jadi . apa kaitan Teori Genetik AT ??

    hahaha..
    bocor rahsia memang salah.. dah byk kali wa cakap.. tapi, ada ke orang nak khianat tanpa iniatiate tuan punya badan sendiri??

    hahahaha..

    ayat penyata lu kata,
    buktikan wa dah bagi, tele-marketing.. dan credit card..
    takkan wa nak ulang byk kali...

    hahaha..
    tu pasal.. geng2 lu ni, tak adil dlam berhujah..
    sendiri ngnaku yang salah tetap salah, yang benar tetap benar!!
    tapi pusing2 benda yang entah apa2..

    apa yang wa ccakap salah.. salah laaaaaa..
    kan awal2 lagi aku dah cakap kat atas nun.. hehehe..
    cume lu cerdik untuk membengapkan diri supaya dapat memanjangkan komen mengomen.. hehehe..

    ReplyDelete
  17. hahahaha.. hehehehe.. hohohoo.. itu wa panggil gelak atau renggekan sekor keldai yg perasan dah cerdek gilo.. hmmm...

    lu memang dari genetik melayu bodohh.. taktau yg kecerdikan dan kebodohan seseorang turut dipengaruhi oleh genetik atau B.A.K.A seseorang..
    perlakuan perangai, tabiat dan kepandaian boleh dipindah dari gen induk kepada gen seterusnya.
    bagi kes sekor penyu tranung yg bangang induknya telah pindahkan pengentahuang lokasi dan kaedah bertelur melalui gen nya.. dan penyu tranung tersebut bole balik bertelur kek tranu walau pun takde peta gps..
    PERBEZAAN kumpulan baka atau Gen ini dipanggil bangsa atau kaum..

    sebab itu nabi saw suruh umatnya pilih baka/keturunan/Gen yang baik untuk berkahwin supaya tidak lahir gen yg bodoh macam LU..
    supaya nanti bangsa lu walaupun ada sekor dua yg cerdek ,orang tak borong paanggil bodoh.. jamak bhai..

    dah laa... keldai mana boleh buat berhujah, nanti mereggek je reti hoo heee haaa hooo.. takat tu je laaaa..

    ReplyDelete
  18. hehe.. nice reply..

    wa bodo.. lu cerdik..

    lu memang cerdikkkkkkk lorr...

    memang wa tak tahu banyak2..

    cuma ikut teori AT ni..
    ulama Melayu bodo kerana genetic Bodo..
    itu wa sanggah.. yang lu melalut entah kemana.. bukan salah wa.. hehe..

    yang dimaksudkan Nabi dlm hadisnya, keturunan itu, bukan pasal kecerdikan atau kegeniusan..

    Memang scientifically, genetik ada bawa baka, tapi bukan benda kegeniusan secara kaum!!

    wa nak tanya ni..??

    Iman boleh dipindah secara genetik ke???

    lu cakap kat atas tu:
    "perlakuan perangai, tabiat dan kepandaian boleh dipindah dari gen induk kepada gen seterusnya.""

    perangai boleh dipindah secara Genetik yee???

    ehehhehe.. wa rasa anak lu memang cerdik!! sebab lu memang cerdik..
    kalau anak lu bodoh, itu bukan anak lu, sebab kalu ikut lu, genetik lu semestinya cerdik!!

    nak bentang teori genetic tak habis.. baik tak payah bentang..


    wakaka..

    lu ni penuh dendam maaaaa...
    suka sangat maki orang...

    lu memang suka labelkan orang..

    wa buat matematik sket..

    UMNO suka labelkan orang..
    orang emosi suka labelkan orang..
    orang marah suka didampingi syaitan..
    Syaitan suka orang bermusuh-musuh..
    melabel-label, meniup perasaan gaduh..


    hehehe.. lu do the math laa ..
    ok bro.. nice shot!!!

    ReplyDelete
  19. aikk.. ado lagi!
    gua sbenarnyo dah maleh nak layan kebodohan melayu lu... tapi rasa bersalah jugek la biar lu terbenam dalam lubang kekeliruan lu..
    gue malehh sbb hujah lu tak amek wa punya ataupun lu punya quote @ petikan sebagai base... lu pusing2, lu kincik hampas baru. tak hensem maa.. tp wa ok

    tapi sebelum tu bagi wa ketawa sopan susila dulu 3x.. ehek ehek ehek. ketawe lah lagi

    wa nak petik ayat lu yg ni dulu..
    Iman boleh dipindah secara genetik ke???

    lu baca betul2 tak N3 AT niH?? ada dia cerita pasal iman? ado? dio tulis pasal bodo dan melayu ma... kalu kato melayu bodo lu marah.. sensitip pulak!
    lu ada baca lu punya hadith? lu punya AlQuran.. atau lu lupa tuhan dah cakap iman tak bulih diwarisi melalui keturunan @ gen, (hatta melalui wasiat, sms, email dan kaedah wala': ayat wa ni bro!) cakap pengikut makhluk bawak kitab, hampeh! kalo nak spin pun biar betempat bro.. jgn cari pasai dgn tuhan yg maha ego (Ego? dahh.. ayat ni sat lu quote gua murid AT plak.. ehek ehek)

    gua petik ayat lu lagi..
    perangai boleh dipindah secara Genetik yee???


    Boleh!!.. tapi gua takyah bagi teori sains la.. buang maso! wa bagi kaedah kecerdikan melayUsia.. kasi lu senang sket.
    kes sa. ada budak amoi jiran gua, anok tok pek kate geng tranung.. amoi cun bro.. selalu cakap india ngan anak jantan hindu depan rumah wa.. fasih bro.. fasih!
    ajaibnya amoi ni tidak fasih geleng kepala spt anak jantan hindu tu.. wa tegur anak jantan hindu tu, dia bantai gelak! "tak blehh la.. suda semule jadi.." cakap dia sambil gelak.
    kes 2. kat kg gua ada satu famili yg melatah dari anak, makbapak, tokcik dan tokwan. cucuk skett melatah.. siap joget selak kain lagi.
    wa pulak nak tembus rusuk wa member cucuk.. tak jugak latah. hampeh.. taklih wa layan latah mencarut..
    tEngok..! kalu bukan gen.. gilo ka hapa nak famous dgn tabiat burok!

    cuma ikut teori AT ni..
    ulama Melayu bodo kerana genetic Bodo..
    itu wa sanggah.. yang lu melalut entah kemana.. bukan salah wa.. hehe..


    melalut?? wa sanggah lu sanggah, awat melalut.. betul la tu bodo
    lu baca, lu eja, lu paham ikut kaedah anak wa kat tadika ka.. mana ilmu mantik lu, mana kejeniusan ilmu kias melayu lu. wooo pakai kaedah baca dan paham melayu lu.. bungkus suma!

    lu paham ka makna bodoh.. atau makna2 seerti atau perkataan yg semakna dengannya? atau perkatan bodo tu hanya utk menyampung atau maki orang buat lu.. pikir bro pikir..

    Allah maha berkuasa, menjadikan manusia berpuak-puak=kaum=suku=geng. walaupun lu bangga amat dgn melayu lu dan percaya kecerdikan itu tuhan lahirkan bersama gen melayu lu.. lu bangga lu silap! Allah maha bangga.. Dia pilih bangsa atau bani yg Dia suka utk terima hidayah.. lu baca sirah dan sanad nabi-nabi? lu ada nampak bani melayu?
    lu tengok, tuhan pilih yahudi bangsa yg bos lu anggap cerdik.. berapa keturunan, berapa nabi berapa kitab, depa telah pebodohkan.. sampai akhir zaman kebodohan KAUM yahudi ini akan diwarisi secara G.E.N.E.T.I.C. depa cerdik teknologi tapi bodoh agama!
    sebagai melayu susah lu nak paham.. tetapi sebagai islam wajib lu paham makna bodo, apa makno cerdik di sisi agama.
    melayu spt mana sebagai bangsa2 lain yg tidak terpilih oleh yg MAHA Bijaksana dan MAHA Ego harus sedar diri.. kita dahulunya bangsa yg teramat bodooh, Islam menjadikan kita cerdek, tetapi sebaik kita meninggalkan agama kek belakang dan meletakkan bangsa didepan MAKA kita kembali jadi bangsa bodoh.. itu maksud AT.

    lu, patut bangga dgn AT kerno karya dia yg sinikal telah menyentuh kebodohan dan kebebalan tahap batu melayu yg dah bangga gilo melayu islam dio.. positive bro

    ehehhehe.. wa rasa anak lu memang cerdik!! sebab lu memang cerdik..
    kalau anak lu bodoh, itu bukan anak lu, sebab kalu ikut lu, genetik lu semestinya cerdik!!


    lu ado nampak gua tulis gua cerdek? keturunan gua cerdek?? ayooo bro..
    gua dah lamo terima hakikat.. melayu gua adalah bodoh.. melayu anak gua puun bodooh.. wa terima secara positip. dan cuba mencari islam supaya dapat kikis kebodohan melayu wa.. InsyaAllah!

    ReplyDelete
  20. wow....byknya dan pjgnya komen2 tu em..kunjungan kudua kesini

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.