Skip to main content

Kelantan vs N9 dan T shirt PAS Reform

Oleh : AdukaTaruna

Salam Hulu Selangor geng..

Gua tahu lu orang skang sibuk dan panas dengan PRK Hulu Selangor. Manakala gua plak sibuk dan panas dengan Kelantan lawan N9 malam ni kang. Kah kah kah. Takdo maso den do...

Ni geng.. gua nak bagitau lu orang sesuatu nih. Sebelum tu, gua mohon maaf dulu la. Gua pun tahu benda ni lambat. Begini geng..

Baju PAS Reform yang ditempah oleh pembaca sudah siap. Tapi ado masalah. Masalah kualiti. Gua tak tahu tahap keseriusan kualiti yang mendukacitakan itu. Aduss.... Duit plak dah terbayar full. Silap tak bagi deposit dulu.

So, setelah fikir2 apa yang patut, pertama gua mohon maaf kat lu orang. Kalau lu denda gua suruh bogel depan Putik Pengkalan Chepa muktamar Jun ni, pun gua sanggup bhai.. hua3... Mesti korang plak yang tak sanggup kan..

Keduanya, gua tetap akan serahkan baju itu walau kualiti cetakan gambar dikatakan bermutu rendah, dalam masa yang sama, gua ganti kerugian lu orang (pembeli 1st batch), dengan 2 cetakan novel gua. Novel Cerita Gua (tajuk belum ada) dan Novel Lahanat Jebat. Gua nak ganti baju lu orang memang gua tak mampu la. So, gua bagi cetakan novel gua. Novel dalam bentuk cetakan itu pun member gua tolong jilidkan. Bukan tempah kat syarikat.

So, gua harap lu orang maafkan gua. Novel gua tu ada tandatangan gua bersama Messi bhai.. ni bukan cerita bohong ni. Gua tepon Messi minta tandatangan pada setiap novel gua. Pastu Messi cakap dia suruh gua tandatangan untuk dia sementara waktu ni. Sebab dia sibuk skang. So, kira tu tandatangan Messi la tuh.

Malam ni bhai.. lu tahu deretan kedai makan kat sebelah bomba Pengkalan Chepa tu? Malam ni gua tengtok bola kat situ siap bawak bendera N9 lagi. Kuang3... siapa berani duduk setable dengan gua, angkat tangan? Halim Napi?

Comments

  1. OoOOoOOoo sekarang ni lu dah makin otai la kawasan pengkalan chepa ni.... nanti la wa nak pegi sana.... nak spy lu ni..... wa nak langgar lu sbelum lu langgar rusila... wah hahahaha

    ReplyDelete
  2. Mlm N9 bungkus.....

    Bhai...lu belajar dari kesilapan...bayor habis ok...untuk pertama kali order minima tengok quality kalau ok reorder tak ok cari supplier lain....lu pandai le..ni pun nak wa ajar........pooorahhhh

    ReplyDelete
  3. fuyoo! silap lu.. bulih dpt dua jilid novel?? biar betui bhai..
    errr.. bulih celah order tak??

    ReplyDelete
  4. Gua totap sabaq menunggu bungkusan tu jauh nih di kedah...
    Best gak dpt novel free nih..
    tq2

    ReplyDelete
  5. Kelantan 3 NS 1
    Hahahahahahhahahaa.....
    Hidup Kelate !

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.