Skip to main content

MIC perlu keluar BN kalau UMNO rampas Hulu Selangor.

Oleh : AdukaTaruna

1.

Tajuk jer tu beb. Tapi nak analisa, gua punya otak dah kaput skang nih. Lama gak gua tinggalkan doniya internet ni. Gua cuma menulis time rehat kerja dalam word. Tapi nak publish tak da internet. Haha. Nak g cc plak bz sket. Skang ni nak publish, benda alah tu plak tinggal kat opis. Shit! Pergh.. mencarut dalam bahase omputeh siot...

Sebenarnya beberapa hari lalu, bapa saudara gua sebelah Kelantan meninggal. Inalillah. Meninggal kat rumah mak mertua gua. So, memang kelam-kabut sket. Kena gi report polis, uruskan permit kubur, etc. Sebab adik-beradik dia yang lain (bapa dan mak saudara) berada di Rawang. Ada kenduri. Nasib baik juga jiran turut membantu.

Then, Sabtu yang lalu, keluarga gua sebelah kelantan ada buat sikit solat hajat dan tahlil. Sori la gua tak ajak lu orang, walau ajak2 ayam jer. Haha. Terima kasih kepada geng blogger Kelantan yang turut hadir. Lepas majlis, Topeng n Jeming Jahat bergegas blah untuk ke Jom Heboh. Nak duduk depan sekali katanya. Niamakahai. Macam budak2..

2.

Hari tu gua pergi satu kampung member sekerja gua. Masalah keluarga. Keluarga bangsa Uganda + Melayu. Memang gua maki jer jenis manusia macam ni. Nak kata gila pangkat, pangkat sekadar jenama jer nak buat apa? Bodoh piang beb keluarga member gua tuh. Nak kata gila kuasa, kuasa apa yang lu ada kalau just jadi patung? Macam gampang. Mak bapak, anak-beranak habis bertumbuk. Cucu2 yang lain jadi mangsa. Mati kena langgar lori lagi baik beb. Hidup menyusahkan orang.

Lu tunggu, tunggu beb. Kalau umur wa panjang, gua ramal 5 ke 10 tahun lagi, memang gua fight keluarga2 jenis nih.

3.


Bro semua... gua ada satu lubang bisnes sket la. Nanti2 kalau jadi (bergantung pada keadaan), gua nak niaga lah.

Gua nak tolak kat lu semua jersi Siam gred A World Cup nih. Jersi Siam banyak Gred bhai... macamana lu nak tahu gred A ke gred Z? Caranya ialah... jeng3... beli jer dengan gua. Kah kah kah

"Aduka... jersi Man U ada tak?"

"Sori bro.. jersi Man U gua tak layan. Hua3..."

"Propesionel la bro.."

"Ah... ske ati gua la.."

Gua try tolak murah2 punya sebab nak lawan kos penghantaran. Gua hambek sendiri dari Siam ni bhai (Insyaallah). Gua ingat nak taja kat Ostad Wan Ji lah. Suh dia pakai time malam Jumaat bagi kuliah. Nanti orang tanya, cakap beli dengan gua. Hahaha.


4.

Gua ingat gua nak jumpa Mustapa Ali lah beb. Mustapa Ali kayo bhai... Nak minta taja lap top.

"Mung nak buat apa Aduka?"

"Nak wat langgar Hadi."

Agak2 lu orang, Mustapa Ali kasi ke tak? Cer jawab sket.

Comments

  1. mesti mustapa ali bagi punye la. bagi penumbuk sebijon. hahaha. mcam2 la ko nih =,='

    ReplyDelete
  2. Love Perak.. lu ni dengki la.. cer la kasi support sket. Ngeee

    ReplyDelete
  3. Bro...
    Gua arap kes lu sok digugurkan ler..
    Ataih alasan....
    TAKDE KES...
    kui2...
    good luck bro...

    ReplyDelete
  4. kepunden... lu takdo baju UMNO ke BN ke? Gua nak pakai esok. Kasi bagitau Melayu Felda yang gua penyokong UMNO. Ngee...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.