Skip to main content

Fakta Hadi terjun dan selamatkan orang lemas memang benar!!



Ulama Terengganu dulu : Janganlah condong kepada pihak zalim. Kalau condong pun tidak boleh, apatah lagi.....

Ulama Terengganu kini : Tahaluf dengan pihak zalim lebih syarie.

Melayu PAS dulu kini dan selamanya : Bodoh dan IQ low.




Oleh : Ali Bagan Utama

Salam Kerajaan Perpaduang. Hari ni den cuba memantau internet Malaysia. Ha Ha Ha. Bukan apo den tertarik dengan satu laporan Utusan Malaysia [link]. Macam mana seorang Ulamak yang popular dengan Amanat Haji Hadi boleh kata UMNO tidak lagi menganggap agama dan politik sebagai 2 perkara yang berbeza. Hilang akal ko apo? Dulu dio yang cakap UMNO ni mengamalkan politik suku agama suku. UMNO pada tahun 1981 tak jauh beza dari UMNO 2010 bai.


KUALA LUMPUR 17 Feb. - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, UMNO kini melalui satu perubahan yang baik apabila parti itu tidak lagi menganggap agama dan politik sebagai dua perkara berbeza.Katanya, ia juga merupakan satu proses anjakan paradigma kepada UMNO."Oleh sebab itu, perbincangan mengenai perkara asas antara Pas dan UMNO terutama Islam amat penting," katanya ketika ditemuramah sebuah stesen televisyen dan disiarkan melalui blognyahttp://presidenpas.org.my hari ini.

Selidik dulu laporan Utusan.

Sabar dulu bai. Itu sumber Utusan Malaysia. Utusan Malaysia tu suratkhabar rasmi UMNO macam paper Harakah. Utusan keluar tiap-tiap hari. Harakah keluar 2 kali seminggu. Itu je beza antara 2 paper tu. Utusan Malaysia ni macam Herman Samsudeen la. Kaya dengan tokok tambah, bohong dan kaki bodek. Itu sobab den seharian sampai ke malam tunggu press statement dari TG Hadi untuk nafikan atau counterlaporan Utusan Malaysia yang kontroversi itu.

Malangnya tiada beb. Hadoihai. Apo nak jadi ni bai. Kalau den jadi TG Hadi, den akan buat kenyataan balas menafikan laporan Utusan itu dan mengatakan ia adalah fitnah dan kerja jahat UMNO semata-mata. In your dream lah Ali !!!

Penipu besar.

Bila tiada kenyataan nafi dari TG Hadi, ini akan menimbulkan kembali polemik Kerajaan Perpaduang. Poyo betul lah. Selepas Mesyuarat Khas yang TG Nik Aziz nak buang Hasan Ali, Mustafa Ali dan Nasa Mat Isa, TG Hadi buat bold statement yang pintu rundingan sudah tertutup. Aik, hari ni TG Hadi sudah menghalalkan kembali rundingan dengan UMNO. Memang penipu. TG Hadi, bukan nak cakap bohong la, anda memang terhegeh-hegeh nak cuim UMNO.

Publisiti bantu mangsa lemas.

Baru bantu selamatkan seorang mangsa lemas takkan dah jobo. Publik dah pandai asingkan topik lah. Bab ekau bantu selamatkan mangsa lemas tu memang kami kagum dan ucapkan tahniah. Tetapi bab kerjasama dengan UMNO, pliss la tolong jangan memangkuk belangakan publik. Jika anda, TG Hadi mengeksploitasikan sentimen simpati untukup balik idea Unity Government setelah membantu menyelamatkan mangsa lemas, memang anda silap besar. Ini memang kes mengeksploitasikan publisiti murahan dengan cara yang kurang ajar dengan harapan orang Melayu (baca: para pengundi dan ahli PAS) termakan umpan anda. Boleh jalan daa.

Click for enlarge. Kartun Zunar ni memang best. Sapo tak paham tu memang gomar makan megi tongah malam buto.

Sumber Utusan.

Manjang kono tipu la kito ni dengan 'Pemimpin Islam'. Youtube yang jadi rujukan Utusan Malaysia keluaran Terangganukini telah dimutekan pulak suaro eh. Apo nak jadi ni bai. Ado baiknya kito semuo dengar Youtube penjelasan Tulang Bosi mengenai clan PAS Ganu dengan Malaysiakini. Jangan tak dongar bai.


Comments

  1. Ada 2 perkara untuk difikirkan.

    1. UMNO tidak lagi menganggap agama dan politik sebagai dua perkara berbeza.

    2. Perbincangan asas antara PAS dan UMNO terutama Islam amat penting.

    Dan ambe bersetuju tentang kedua2nya. Percayalah, TGHH tidak akan diUMNOkan.

    ReplyDelete
  2. sedih betul aku...bile sekarang ni PAS sudah lahir golongan2 yang bergenetik bodoh...dah le bodoh, tak boleh diajar pulak tu, pastu tambah dengan sombong nak mampus... kununnye pandangn ilmiah, tp sebenarnye sarat dgn kebodohan yg berlapis2...

    ReplyDelete
  3. -cglyn, hadi akan diumnokan oleh pembntu2 sesat die tnpa die sedari..

    ReplyDelete
  4. Bro.At ...aku rasa tak salah jika Tuan Guru nak berpakat dengan UMNO mengenai perkara yang baik.kenapa dengan DAP,Hindraf dan lain lain boleh berpakat tetapi dengan bangsa sendiri kita ingin bermusuh

    ReplyDelete
  5. memang pemimpin2 dan juak2 PAS ni bodo pun...dari dulu kini dan selamanya...

    HIDUP UMNO !!! HIDUP ADUKA TARUNA !!!

    ReplyDelete
  6. Sendiri check lah adakah semua pemimpin atasan & ahli (orang-2) UMNO yang suka 'perpaduang' dgn PAS ni?

    ..atau hanya pemimpin PAS yg '2,3 kerat' & penyokong mereka (sah, bukan aku) tu saja yg mau 'perpaduang' ni?

    i'd rather dream of Shiah-Sunni truce.

    ReplyDelete
  7. Biar UMNO termakan kata2. Yg nak kan perpaduan ni sebenarnya Pak Lah saje. Najib cuma mahu ambil peluang politik. Sbb itu bila TGNA pelawa untuk bermuzakarah, mereka seakan keberatan. Walau bagaimanapun, ambe positif muzakarah membawa kesan baik kepada masyarakat Islam di Malaysia.

    ReplyDelete
  8. Terima kasih atas pandangan CgLyn tu. Walaupun aku pun sceptical of this (coz this just like giving them a loaded gun which could harm PAS) 'muqabalah atau muzakarah'(?)TAPI ianya jauh lebih baik daripada rundingan terus (direct nego) secara gelap (that rundingan gelap, remember?) yg mencurigakan semua.

    Tapi apa pun PAS-UMNO hendaklah underline apa yg hendak dibincang/didebatkan & make it public...live telecast, if needed!

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.