Skip to main content

Bila nak bergurau dengan MSK

Oleh : AdukaTaruna

Alhamdulillah, gua dah dapat kerja baru. Bab2 komputer gak. Kat KB. Then, semalam bos gua belikan gua komputer baru. Beli dengan gua lah. Kat PC Depot ke apa ntah namanya.

Gua pun pasang. Bila pasang punya pasang, tiba2 ada satu masalah. Bab sofware. Wa kol member gua. Si xenan. Tionaseng punya xenan dia bergayut dengan adik dia yang ke 3. Line bz. Gua kol si Topeng, Topeng mencadangkan nama bro ISA.

"Salam bro.. gua nak mintak sekian.. sekian la.."

"Gua bidang mengorat pompan pandai la.."

Gua kol balik Topeng. Mintak no bro MSK. Sakat MSK best gak nih.

"Hello.. assalamualaikum... En Mat Saman Kati ke?" Pergh.. skema gile gua siott.

"Ya... saya."

"Saya dari Jabatan Siasatan Jenayah Kormersial Bukit Aman..."

Gua mula nak cong orang tua tu. Tapi rupa2nya no enpon gua dia ada. Celako.. celako... celako. Bikin malu gua sioottt.. Naik nama AdukaTaruna kat enpon dia, tapi gua claim gua JSJK. Hahaha. Nasib baik gua tak cong 10 ke 20 minit.

Last2... pendek cerita, si penjenayah siber Perak terkenal, si Dugong Darat settlekan prob gua. Siap step by step lagi. Sambil tidor tu bhai.. Memang gilo. Esok gua nak ajak dia rompak bank plak secara online.

Comments

  1. -tahniah ar dpt keje baru, siap pndah ke kelate lg,bole ar hari2 lu mkn budu..hehehe..

    ReplyDelete
  2. ko jgn duka, lepas ni depa report ko nak rompak bank pulak

    ReplyDelete
  3. brader MSK tu kan SB... mesti dia ada simpan lu punya nombor... kekekeke

    ReplyDelete
  4. Gila lu..., gua tengah syok memancing sembilang kat pantai remis.. sibuk tanya pasal software...

    potong stim betul aarrrr.... lepas tu fitnah gua dalam blog... ha..ha..ha...

    ReplyDelete
  5. ade call gua ker..sori tak perasan bro.

    Baguih la dah dpt job sane.Meniaga takan stop kot?

    Gua ade job kt kltn maybe minggu ni or minggu depan.Sampai sana wa callin2

    ReplyDelete
  6. Tahniah bro...
    Moga murah rezeki...
    & lepaih ni boleh ler lu wat post pasai kelantan lebih sikit..
    Sori bro nk tnyer..
    Cm ner ngan projek langgar hadi...

    ReplyDelete
  7. mintak jasa baik linkkanlah blog kecilku ini http://kritik-damai.blogspot.com tqaduka manyak guna

    ReplyDelete
  8. Hampas punya AT. Pasal ko hina sultan ituhari, gua terpaksa layan ko punya blog ari-ari. Syok pulak baca. He he he

    ReplyDelete
  9. kalau nak minta tolong psl PC or laptop, email ja gua.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.